{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

2 killingere på 14 dage har tabt sig {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver efter råd fra min mor.

Hendes kat fik 5 killingere for 14 dage siden missemor passer dem så godt.

Men nu er hun begyndt at flytte dem rundt i det rum de er i en under et skrivebord en under en sofa osv de har alle været i en lukket kasse så der var mørkt.

Her til morgen lå hun kun med de 3 killingere under skrivebordet de 2 andre lå alene i kassen de har tabt sig 5 og 6 g siden igår.

De andre har taget 10-10 og 12 g på

Men ellers har alle 5, alle de andre dage taget fint på.

Er det normalt hun efter 14 dage pludselig lader nogen af killingere ligge for sig selv og så passer de andre 3?

Og kan de godt have nogen dage de taber sig?

Og inden folk begynder med at kommentere med sterilisation så skal hun det nu her ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 killingere på 14 dage har tabt sig
  • #1   2. sep 2013 Det kan være at missemor kan mærke der er noget galt med killingerne, hvor hun vurdere at de ikke er stærke nok til at leve godt (survival of the fittest).
    Prøv at lægge killingerne til hende og hvis det i morgen ikke er anderledes, må i vælge om i vil flaske eller til dr dyr.
    Og husk at kattens instinkt er mere end vi kan forstå, så hvis hun ikke gider sine killinger, er der nok en grund

• #2   2. sep 2013 Er der ikke også noget med, at de kan gå i løb, og mister interessen for killingerne, mener der er nogen som giver ppiller, for at stoppe det, så mor igen bruger tid på killingerne, og så kan de fikse mormis når killingerne er ældre? Er ret sikker på jeg har læst det her inde.

• #4   2. sep 2013 min mors kat har fået p-pille i onsdags, hun er godt nok ikke ude pt og har ikke været siden hun fik killingerne.

hun har lige ringet, at når hun flytter de 2 killingere hen til hende vasker hun dem godt nok og de diere ved hende. har sagt hun skal prøve og veje dem senere for, at se om vægten har ændret sig, men at hun selvfølgelig også skal være obs på, at vægten kan være anderleds hvis missemor lige har vasket dem for stort og småt.

for mig lyder det som om hun er stresset siden hun flytter dem sådan rundt i det rum.

har sagt til min mor, at hun skal prøve at se det and i 1 døgns tid, og hjælpe med at flytte dem tilbage til hende hvis hun flytter dem væk igen. og så veje dem imorgen igen kl 7 som hun har gjort hver morgen.

for hun har jo fint med mælk når de andre 3 har taget fint nok på.

de vejer også alle 5 fra 300 g og op til 344 g og er jo så 14 dage idag, så de vokser jo så ok.

Men de 2 skal jo selvfølgelig ikke blive ved med, at tabe sig, de er friske nok siger hun ikke slappe eller noget og kravler rundt osv.

• #5   2. sep 2013 Hun er i et rum for sig selv, hvor døren er lukket ind til hende.

Har sagt til min mor, at de ikke skal gå for meget der ind, fordi det hurtigt kan stresse hende.

hun får RC killinge foder torskerogn, fisk, dåsemad fra RC, så hun er dækket ind også vigtigt for hun er en del tynd, efter hun har fået killingerne.

men er der noget med, man kan få sådan en dims til at sætte i en stik kontakt, der hjælper mod stress? syntes jeg har hørt noget om det på et tidspunkt.

• #7   2. sep 2013 Er der et skab i rummet - ryd den nederste hylde og læg et underlag derind. Lad lågen stå på klem så hun kan komme ud og ind.

Det er helt normalt killinger flyttes med i den alder

• #8   2. sep 2013 hun har vejet dem hver dag kl 7 siden de blev født, og da har de alle 5 taget mellem 9-14 g på hver dag, det er forskelligt fra dag til dag, hvem af dem der har taget mest på.

Men så begyndte hun her i Fredags at flytte rundt på dem inde på det lille værelse hun er på.

og som sagt hun tager ikke alle med så har hun måske lagt en under et skrivebord 2 under en sove sofa og ladet 2 blive i kassen.

så skifter hun lidt med hvad for nogen af killingerne hun ligger ved.

men så var det så her til morgen, da min mor kom der ind for at veje dem, at 3 lå ved hende under skrivebordet og 2 oppe i hendes kasse og de 2 havde så tabt sig henhodsvis 5 og 6 g.

der står ikke noget skab der inde.

men ja hun må se hvordan det går, med hun prøver, at ligge dem tilbage til hende.

• #11   2. sep 2013 en kommode skuffe kan også bruges - men sørg for killingerne ikke kan komme om bagved

• #12   2. sep 2013 min mor har lige ringet og hun har jo lagt dem til i løbet af dagen og har vejet dem nu, og den ene veje 6 g mere end til morgen og den anden 8 g så de får noget mælk igen smiley

har sagt til hende, at det er meget bedre hun lige hjælper missemor lidt, med at lægge dem tilbage til hende, end at begynde at give erstatning, for hun har fint med mælk til dem.

så tror nok det skal gå nu smiley

• #13   3. sep 2013 Så har min mor lige skrevet.

Den ene som havde tabt sig 6 g igår har taget 12 g på den anden der havde tabt sig 5 g har taget 10 g på ??

De andre tre der ikke havde tabte sig igår har taget mellem 7-12 g på ??

Så det hele skal nok gå nu, og min mor er rolig igen ??

Kommentér på:
2 killingere på 14 dage har tabt sig

Annonce