Nogen der vil give et gæt? Mærkeligt sår der "vokser" Nogen der vil give et gæt? Mærkeligt sår der "vokser"
Jeg opdagede en stor klump sammenfiltret hår på Eddie, på siden (mellem lårbenet og ribbene)
Jeg prøvede at filtre det lidt ud, og kunne se der var to små sår. Kunne ligne et par kløer eller et par tænder. Jeg vaser det i klorhexidin, og dagen efter er klumpen af sårskorpe og sammenfiltret hår faldet af, og de to små sår ser pæne ud, uden betændelse.
Dagen efter (går) er såret fyldt med betændelse, og en masse nyt sammenfiltret hår ved siden af (som følge af betændelsen) Jeg prøver igen at fjerne lidt af håret, efter jeg har vasket det med klorhexidin. Da jeg får lidt fat i "hårklumpen" kan jeg se at huden nærmest "skræller" af, og der er et stort sår under.
Jeg vælger at lade det være til idag, hvor hårklumpen så igen er faldet af, og har synliggjort et endnu større sår (på størrelse med det yderste led af min ringefinger, og kan igen se at håret har klumpet, og nedenunder er huden ved at skrælle af..
What the? Det bliver jo større og større såret, på trods af, at der til at starte med kun var to bitte små sår?
Skal lige siges at jeg har en tid til dyrlægen om ikke så længe, det kunne bare være spændende at høre hvad I har af ideer.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 173
og nu længere tid du venter med at tag til dyrlægen, nu værre kan det blive.
Jeg havde engang en kat der fik et bidesår ved det ene baglår, det var så dybt, at hun fik lagt dræn i for, at få det helet.
jeg går ud fra han er inde/ude kat?
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Som sagt har jeg en tid hos dyrlægen snart. Vi kører om 5 min
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Aidan har lige haft sådan en lige på toppen af hovedet. kunne ikke se det var en byld fordi at pelsen var sammenfiltret men da jeg så kunne se at der var sårskorpe under valgte jeg at pille skorpen af så jeg kunne se om der var noget galt...
Det var der jo så da det viste sig at det var en byld og der fossede nærmest betændelse ud :S Rensede såret med klorhexidin(0,05%) hvilket dyrlægen sagde til mig var rigtig godt at jeg havde gjort. Saltvands opløsning ville være ligeså godt og den eneste grund til at de anbefaler saltvand er at de gør mindre ondt siger de.
For selvom jeg havde renset såret så tog vi straks til dyrlægen og fik antibiotika så der ikke kom mere infektion.
Held og lykke med det mystiske sår
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvad har dyrlægen sagt??
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Han har højst sandsynligt været oppe og slås, og såret var ret dybt. Han fik to x antibiotika indsprøjtninger med 3 dages mellemrum, og jeg skulle hver dag vaske med noget speciel sæbe og sprøjte noget på som ligger en "hinde" på såret, så der ikke kommer snavs i. Og så er han på smertestillende stadigvæk..
Såret ser allerede rigtig pænt ud, og er helet rigtig flot, så det var godt vi kom afsted..
Felis - tak for info, anede ikke jeg ikke kunne/måtte bruge det til dybe sår.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
God bedring med ham
Nogen der vil give et gæt? Mærkeligt sår der "vokser"