{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Underlig opførsel af ung hankillling {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for lidt hjælp.

Har en fantastisk killing på 17 uger (skal nok oprette ham lige om straks).

I går fik han lov til at komme ud for første gang. Da han kom ind gik han straks i gang med rengøring af ham selv, hvilket vi grinte lidt af.

I morges fik han så lov til at komme ud mens jeg også var ude og pludselig gik han rundt og pev som om noget var galt. Da jeg så gik ind gik han med og så fik han ellers travlt med at vaske den lille tap mellem benene. Undrede mig over hans opførsel udenfor så gik hen og kiggede og kunne se den lille tap var ude og der kom lidt gennemsigtigt væske ud af den. Forsøgte så meget forsigtigt at trykke dernede omkring fordi han ikke virkede til at være helt ok. Det ville herren absolut ikke have (er der vel egentlig ikke noget at sige til) og fandt aldrig ud af om det var fordi han var øm eller bare fordi han synes jeg skulle holde fingrene væk derfra.

Resten af dagen har han brugt på at sove og nu er han så stået op (efter at have sovet siden kl. 13) han har været ude og drikke og spise og ligger og putter i sofaen og spinder.

Nu er mit spørgsmål om det simpelthen kan være fordi herren er fremme i skoene og bliver opstemt af at være ude og efterfølgende ikke kan finde ud af hvad det er der sker "dernede" eller om det kan være andet?

Han har været på kattebakken og lavet en ordentlig tissetår og der var ikke noget blod at se (bruger de hvide krystaller så det var meget nemt at se).

Først tænkte jeg blærebetændelse/urinvejsinfektion, men der er bare ikke andre tegn end det med han har slikket sig en del "dernede" og jeg har ikke observeret ham gøre det efter han er stået op.

Han virker småsløv men igen kan det jo være svært at vide om han har drønet rundt det meste af natten (han er i hele huset, så kan ikke høre ham hvis han f.eks løber rundt i stuen eller på datterens værelse).

Nogen der har prøvet noget lignende? Undskyld mit lange indlæg - tænkte bare jeg var nødt til at beskrive det grundigt for at få at nogen måske kunne komme med nogle bud på, hvad der kunne være galt.

Anja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig opførsel af ung hankillling
  • #1   5. sep 2013 Nu har jeg ikke oplevet noget lignende, men tror altså ikke det er fordi han er syg..

Jeg tror det er lidt ligesom med drengebørn, at de når en alder hvor de opdager den lille tap.. Men ved det ikke, dog syntes jeg ikke der er unormalt at hankatte killinger stritter med den når de vasker sig dernede smiley

At han piver når han er ude er et tegn på at han er lidt usikker hvilket også er derfor han går med ind når du går ind, at han generelt vasker sig når han kommer ind udefra er jo fordi så er der kommet fremmede dufte på ham så skal vaskes væk..

• #2   5. sep 2013 Kan også tilføje at han lige nu drøner rundt og leger. Ville jo personligt selv mene at hvis han var syg ville han ikke opføre sig så normalt.
    Har haft katte i mange år (også hankatte) men har aldrig oplevet det før.

Man bliver bare så bekymret for har kun haft ham 1,5 uge og har allerede tabt mit hjerte fuldstændig til ham smiley Så måske jeg også skal prøve at lade være med at være så pylret smiley

• #3   5. sep 2013 Hvis du kun har haft ham 1,5 uge så syntes jeg godt nok det er tidligt at du lader ham komme ud, med mindre det du mener med ud er i en indhegnet have han ikke kan komme ud af smiley

Men igen jeg tror bestemt ikke han fejler noget, så tror bare du skal lade ham opdage den store verden smiley

• #4   5. sep 2013 Der findes mange meninger omkring det med hvornår de må lukkes ud og jeg har rigtig god erfaring med der ikke behøves gå så længe. Har aldrig oplevet en kat der ikke kom hjem igen smiley Så det er nok meget en smagssag smiley

Jeg afventer hvert fald og ser inden jeg ringer til dyredoktoren - de skal absolut ikke gå og have ondt men samtidig skal man heller ikke bare køre dem til dyrlæge i tid og utide (hvilket jo i sidste ende også kan blive dyrt smiley )

• #5   6. sep 2013 som regel er tendensen at det bliver endnu dyre, hvis man venter for længe.

• #6   6. sep 2013 Tror Heidi havde ret i, at det ikke var/er fordi han fejler noget. Her til morgen har han drønet rundt som han plejer og jagtet mine fødder, hundens hale og alt andet der bevæger sig.

Han er frisk, både spiser, drikker og går på kattebakke (og tisser normalt, ikke kun bitte små tåre)

Så på nuværende tidspunkt er der intet at se eller mærke på ham, heldigvis!!

• #7   6. sep 2013 Jeg har kun haft en dreng som viftede med den, og vaskede den, ham havde jeg købt 8 mdr gammel og han var fertil, til jeg fiksede ham 14 dage senere, og så var det overstået.

På så ung en killing ville jeg ikke stille mig tilfreds uden et besøg hos dyrlægen smiley

• #8   6. sep 2013 1000 tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Underlig opførsel af ung hankillling

Annonce