Sindsyg af lopper Sindsyg af lopper
Jeg er ved at blive sindsyg af de lopper, kan bare ikke få bugt med dem.
Vores 3 ja vi har fire katte men læs videre og vores hund har aldrig haft lopper har altid fået frontline i den periode der er tendens for lopper. Og hunden har fået program vet
Men så da truntemis fik Garfield ham jeg har flasket op siden han var 14 dage gammel opdagede jeg da han var 1 uge han havde lopper. Og trunte havde lopper. Kunne ingen finde på de andre 2 katte og heller ikke vores hund milo. Men de fik ko selvfølgelig også loppe middel også.
Fjernede alt der kunne vaskes og efter ca 14 dage var der ikke nogen at finde.
Men nu er den gal igen og har nu opdaget her idag at milo vores hund har kradet hul på sin hale han skal selvfølgelig til dyrlægen.
Men hvad kan jeg ellers gøre jeg har ellers været glad for frontline, men ved jo der er mange der siger det ikke virker ordenligt på lopper mere milo vores hund får det der hedder programvet hvor kattene får frontline.
Hvad skal jeg så købe til dem?
Hvad skal jeg sprøjte huset med?
Hvad ting ud over alle løse tæpper puder dyner skal jeg vaske?
Og hvad loppe shampoo er godt?
Og når kattene og hunden lige har fået loppeniddel skal der så gå de 4 uger igen før de må få et andet mærke?
Jeg har virkelig brug for råd, er ved at blive tosset af jeg ikke kan få bugt med det kravl.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
Frontline er mange loppetype blevet immune overfor.. og så er trinol et wondermiddel i hjemmet, min far's lejlighed blev lige sprøjtet igennem efter min søstres hunde have problemer med lopper, de brugte også frontline, det hjalp heller ikke der. men alt fra edderkopper, fluer til lopper og myg døde over natten, tricket er at støvsuge, vaske gulve lister, karme og HUSK alle de der små "fuger" der er i sofaen, altså før behandlingen- og så dagene efter støvsuge efter.
og selvom kun et af dine dyr har lopper så giv hele banden en behandling det er det bedste du kan gøre for at sikre de andre ikke fanger nogle af disse utøj
Håber det gav lidt svar
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
Vi havde også et meget kraftigt loppeangreb på vores 4 katte og 3 hunde + hvalpe!
Vi snakkede med en meget sød mand fra Bayer, der sagde, hvis ikke vi havde problemer med flåter og myg, så skulle vi bruge Advantage i stedet for Bayvantic, da flåtmidlet i Bayvantic kan være giftigt for katte at komme i kontakt med. Advantage er nøjagtigt det samme som Bayvantic, bortset fra der udelukkende er loppemiddel i (og dermed kan det bruges til både hunde og katte) - og det virker
Manden anbefalede også, at med så stor en dyreflok ville han anbefale, at vi købte en stor pakke, dvs. pakken til de helt store hunde, og så fordele doseringerne imellem dem. Det ville være billigst.
Man skal selvfølgelig sørge for, at man regner rigtigt. Doseringerne skal udregnes ud fra dyrets vægt og kan gives ved hjælp af kanylesprøjter, evt. køb en kanyle (en rigtig nål), der bedre kan få det sidste op af pipetten. Herefter tager man selvfølgelig kanylen af igen og så sprøjter man simpelthen dyret i nakken med den rette dosering, ligesom man gør ved direkte brug af pipetter.
Derefter kan man sidde med onde tanker om loppernes skæbne og frydes af dyrets ro i huden så snart lopperne er døde.
Held og lykke
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Held og lykke med kampen
Sindsyg af lopper