{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Sterilisation af hun killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en ny hun killing og dyrlægen siger at selv om hun kun er 16 uger kan jeg komme og få hende steriliseret med det samme.
Jeg kunne også vente en måned, hvis jeg ville det. Er det bedre at få indgrebet lavet så tidligt som muligt ? Jeg synes bare den er så lille endnu. Er der flere måder indgrebet kan fortages på. Jeg mener jeg læst, at der er en mere skånsom metode, hvor livmoderen ikke bliver fjernet. Håber der nogen med viden på området der kan vejlede mig lidt, så jeg vælger det bedste såfremt der er flere måder at gøre det på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation af hun killing
  • #1   9. sep 2013 Hvis jeg var dig ville jeg gøre det nu, hun kommer sig rigtig hurtigt over indgrebet når hun er killing, der sker intet ved at vente en måned, men der er egentlig ingen grud til at vente..

    Jeg ved ikke om det er mere skånsomt ikke at fjerne livmoderen, men jeg har valgt ved begge min at få fjernet alt, for så er der ingen risiko for cyster eller kræft i livmoderen, og hvad skal katten bruge livmoderen til, begge mine dyrlæger siger at når det bliver udført på små killinger så fjerner de altid alt, og jeg vil til hver en tid vælge at fjerne det hele, tror ikke det er mindre skånsomt at lade være..


  • #2   9. sep 2013 Min erfaring er at de kommer sig hurtigere og nemmere over det, jo yngre de er. Om killingerne er 3 eller 4 måneder gør dog ikke det store IMO smiley Så jeg ville lige lade hende falde til et par uger, og så få det gjort der.

  • #3   9. sep 2013 Jeg tænkte bare at æggestokkene måske betød noget for produktion af hormoner, som hos mennesker. Så det var ikke livmoderen jeg tænkte hun skulle beholde Heidi N. Jeg aner ikke om det er noget sludder og vrøvl, måske er de så små at man slet ikke kan adskille de dele hos en kat. Jeg mener bare jeg har hørt om to metoder og tænkte det må der være nogen her der ved. Ellers følger jeg jeres råd og kommer af sted med hende, når hun er faldet lidt mere til .

  • #4   9. sep 2013 Så vidt jeg husker så er det altid æggestokkene der bliver fjernet, for ellers vil hunkatten stadig gå i løbetid og det bliver hun bims af..

    Jeg mener at hvis noget efterlades så er det livmoderen, og ja i følge min dyrlæge fjernes det hele på killinger netop fordi det er så småt så det er nemmest og mest sikkert..

    Det kan godt være jeg husker forkert, men så er der sikkert en herinde der retter mig smiley


  • #5   9. sep 2013 Britt - Den størrelse kan man sagtens adskille tingene på smiley
    Men ring evt. og tag en snak med din dyrlæge om dine overvejelser ang. indgreb og hør hvad vedkommende siger? De bør da være de mest kvalificerede til at svare på spørgsmålet smiley


  • #6   9. sep 2013 Vi fik også at vide, at æggestokkene altid bliver fjernet ved sterilisation. Vi valgte så også at få det hele fjernet

  • #7   12. sep 2013 Tak fordi i gad svare. Hvis kattene går i løbetid af at beholde æggestokke så dur det jo ikke. Og omvendt kommer der senere sygdomme i livmoderen, hvis den bevares så er det jo heller ingen god ide. Så vi følger selvfølgelig den metode dyrlægen anbefaler om en måneds tid. Det var som sagt bare fordi jeg får mange år siden synes jeg havde hørt om to metoder.

  • #8   12. sep 2013 Det er æggestokkene der er hormonproducerende og kan lave revage. Det er nok at fjerne dem - uhyre sjældent det giver problemer efterfølgende med livmoderen. Og indgrebet er mindre

  • #9   12. sep 2013 Tusind tak Lis .

Kommentér på:
Sterilisation af hun killing

Annonce