{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Tisse i kattebakke {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er så heldige at have fået vores 12 uger gamle killing med hjem igår. Han har sagtens kunne tisse i kattebakken i sit gamle hjem, men efter vi fik ham, har han slet ikke kunne finde ud af det.

Vi har også en anden kat, så vi har to kattebakker stående nu, som er helt rene. Vi viste killingen hvor kattebakken var, fra første dag af, men alligevel vælger han at tisse alle andre steder end i bakken. Specielt oven på tøj eller andet der kunne ligge på gulvet. Vi prøver at sætte ham op i kattebakken med jævne mellemrum, men han hopper straks ud igen.

Vi ved han har en ide om hvad den skal bruges til, for han har besørget i bakken. Det er bare det med at tisse han ikke vil i den. Vi troede måske kattebakken lugtede for meget af urin fra den anden, så vi har tømt og rengjort dem begge grundigt, og alligevel vælger killingen at tisse et andet sted.

Så sent som lige før havde jeg taget ham med ud til kattebakken, da han begyndte at skrabe her og der. Der skete ikke noget. Han viste tegn igen og min veninde tog ham ud 4 minutter efter. Ingenting. Alligevel blot 2 minutter senere, beslutter han sig for at tisse på tæppet, der ligger lige udenfor badeværelset, hvor kattebakken står.

Kan der være andre grunde til han ikke vil bruge bakken? Ved at vi har noget anderledes kattegrus end hans forrige ejer havde, så ved ikke om det er det der forvirrer ham? Selvom han godt kan finde ud af at besørge i den...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisse i kattebakke
  • #2   14. sep 2013 Måske, men han tisser sådan lidt over det hele, og ikke bare et sted. Men vi har nu prøvet at rykke kattebakken ind omkring hvor vi alle plejer at være, så den er tæt på ham.

• #3   15. sep 2013 AHA! Tror jeg har fundet problemet. Han skraber altid rundt i det stof og tøj og andet blødt der kunne ligge, og så tisser han på det, i stedet for i bakken.

Nu fangede jeg ham i lige at skulle til at tisse på noget stof, så skyndte mig at sætte ham over i sin kattebakke og smed et lille stykke stof ned i den. Så ville han gerne tisse. Så tror problemet ligger i at han synes kattegrusset er for hårdt. Så må ud og finde noget blødere i morgen smiley

• #5   15. sep 2013 Han kan altså også have fået blærebetændelse, nogle katte får blærebetændelse der er stressfremkaldt som feks ved flytning, så hvis ikke skift af kattegrus hjælper så få tjekket ham hos dyrlægen for urinvejsinfektion..

Derudover så er det jo bedst at bruge samme kattegrus som han er vant til hos avler, og så langsomt skifte til det man ønsker at bruge..

Kommentér på:
Tisse i kattebakke

Annonce