2.605 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Allergi..skovkatte og Maine Coon? Allergi..skovkatte og Maine Coon?
Iflg. lægens priktest har jeg katteallergi... har dog sjældent mærket noget til den, men mig og sønnen på 6 ville elske at få kat. Har læst, det kan variere fra person, hvilke slags katte man kan tåle?
Nogen herinde, der har (rene) Maine Coon, norske eller sibiriske skovkatte? Har nemlig fået anbefalet at skaffe små pelsprøver fra fde tre slags, for at lave en lille allergitest...
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg kan kun tale ud fra MCO og Tyrkisk Van, som min venindes datter kan tåle, selv om hun reagerer kraftigt på andre racer, blandt andet NFO, huskatte osv.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Ved at man kan vænne sig til egen kats allergener, så man ikke længere reagerer på dem, det er også det de gør når man får allergisprøjter, så er det med lidt af det man ikke kan tåle så kroppen til sidst accepterer at det er ok.
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 74
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Jeg har 3 katte, 2 hellig Birma og 1 Kurillian bobtail, jeg har haft en Main coon, jeg bruger ikke ekstra medicin pga dem, men daglig medicin skal jeg have, da jeg ikke tåler husstøv og pollen som de vigtigste og en del madvarer også.
Du skal regne med en forværing lige når der kommer ny kat i huset og et par måneder frem.
Jeg har stadig reaktion på flere katte raser, bla brite og huskat, men den er mildere nu end tidligere, men når der er pollen i luften sider det altså i katte pelsen
Der er få opdrættere som låner en kat ud, det kan være en løsning, men hav i alle tilfælde en back up plan hvis du får en kat hjem, så den enten kan komme retur eller du har en aftale hvor den skal bo, hvis du ikke kan tåle den!
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Men kan også anbefale min opdrætter, han har main coon, og han har en del i huset, han bor i nordjylland.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Jeg har en huskat og har aldrig mærket noget til det! Så man kan jo være heldig, men vil nok også anbefale dig at besøge nogen, der har de omtalte racer, og se om du reagerer i deres hjem!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg har valgt at leve et liv med katte og jeg har hørt at det er protein i spyttet der udløser en allergisk reaktion. Hvis jeg kan holde symptomerne nede, så er det okay for mig.
Når du ikke har kat i forvejen, så ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang.
Er det i næse og øjne eller er det astma? Se på livskvaliteten.
Vil I måske blive ligeså glade for en hund?
Men at besøge opdrættere og udstillinger eller få pelsprøver, det er ikke det samme som at have kat 24/7. Du kan jo også blive vaccineret mod allergi - også katteallergi, det kræver tålmodighed og ikke mindst at lægen vil!
nov 2011
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Sorry OT
nov 2011
maj 2012
Men et er test og noget andet virkelighed.
nov 2011
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Det samme vil nok gøre sig gældende for katte...
Mit bedste bud er at besøge et internat og stikke næsen helt ned i de forskellige katte og snuse godt ind.
De fleste er allergiske over for spyt, så prøv om du kan få næsen i en der lige har vasket sig, så den stadig er våd i pelsen.
maj 2012
Allergi..skovkatte og Maine Coon?