1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kattemad og hundehvalp Kattemad og hundehvalp

HEJ MENNESKER;-D

min familie og mig har gået med tankerne om at få en hund men vi har to katte og så kommer min mor med det spørgsmål som ingen af os lige kunne svare på. Hvad gør vi med kattenes mad. Våd mad bekymre os ikke for det plejer vi at fjerne når de har spist (spiser altid op) men så har de jo en skål tørfoder som hele tiden er fremme hvordan lære man hunden den ikke må tage af det og hvis den gør mens man ikke er hjemme er det jo ikke særlig godt. og nej kan jo ikke lukke døren derind til for så kan kattene jo ikke få maden.

men hvad ville i gøre med maden?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemad og hundehvalp
  • #1   22. sep 2013 Jeg ville stille maden højt op på et skab eller hylde. Så skal der en meget akrobatisk hundehvalp til at nå den. smiley

Eller et børnegitter i døren så kattene kan komme igennem/over, men ikke hunden.

• #2   22. sep 2013 Vi gør det at det står under håndvasken, hvor katten kan komme ind under lågen, men det kan hundene ikke. Ja ellers stil det op i højde, hvor hunden ikke kan komme til

• #3   22. sep 2013 Jennie S: ved bare ikke hvor god en ide min mor syntes det er da de jo så lære de må gå på bordene alle andre steder må de være men ikke bordene

og så det med børnegitter det er en lille hund vi vil have (Shih Tzu) så den vil også kunne klemme sig igennem træmmerne

• #4   22. sep 2013 fin ide med håndvasken men da den er lille vil den også kunne komme derind

• #5   22. sep 2013 Så har i vel et stort kradsetræ, som i kan sætte det op i, og ellers må i da lave et skab eller bord, hvor kattene må være. Man kan sagtens lave et problem ud af alt, hvis man ikke vil se en løsning. Katte kan sagtens lære, at de må være et sted men ikke et andet.

• #6   22. sep 2013 Okay men vi har bare ikke så meget plads, ville man kunne lære hundene de ikke må tage kattens mad

• #7   22. sep 2013 Næppe. Lige så snart i vender ryggen til, så kan alt ske.

• #8   22. sep 2013 okay:-(

• #9   22. sep 2013 Hvis i ikke har plads til at skabe plads til kattenes mad op i højden, ville en hund måske ikke være en god ide:) Hunde kræver meget mere plads end en kat

• #10   22. sep 2013 Herhjemme er det i hvert fald ikke lykkedes os at opdrage hundene til ikke at gå i kattemaden. Det er for fristende, så snart man vender ryggen til

• #11   22. sep 2013 mener bare at kattens mad helst skal blive i rummet hvor det er og der er der ik så god plads til et bord hvor der skal kunne stå 2-3 skåle

• #12   22. sep 2013 og de er endelig stoppet med at gå rundt på bordene når vi ikke var hjemme. det var lidt et problem da de væltede mange ting ned, så vi ser helst en anden løsning

• #13   22. sep 2013 Ja, lad vær med at købe hunden. Så har i ikke det problem smiley

• #14   22. sep 2013 Ellers må i jo rydde et bord for ting og stille maden der. smiley Vores katte her hjemme, har et bord og en kommode de må være på, og det ved de godt, de går ikke på det andet i mens vi er hjemme. smiley

• #15   22. sep 2013 Sådan en hund vil ikke kunne klemme sig igennem tremmerne i et børnegitter så det kunne sagtens være en løsning. Ellers må i sætte deres mad højt op som så mange andre foreslår, her har vi maden på bordet i vores bryggers og her kan vores hund ikke nå det. I kan ikke lære hunden at den ikke må tage det, det vil være umuligt.

• #16   22. sep 2013 Det lyder seriøst ikke til, at i har plads til både katte og hund.

Her har vi rigtig mange skåle til kattene og to til hunden. Tørfoderet står bag en låge, som hunden ikke kan komme igennem.

• #17   22. sep 2013 maden i vindueskarm, men hvis de ikke må hoppe nogen steder kattene for at få deres mad, ja så ville jeg nok også overveje om det er en god ide med den hund.

• #18   22. sep 2013 Altså jeg har ingen problemer med at i ikke ønsker kattene på bordene, men der må være steder i højden hvor kattene må være, for ellers er det en meget dårlig ide at anskaffe en hund, for kattene skal have mulighed for at være i fred for hunden, og det kan de kun hvis de kan komme op i højden..

At sætte kattenes mad et andet sted end hvor den står nu er ikke et problem for kattene, de skal nok finde maden når sulten melder sig..

Her har min den lille kat sin mad øverst på sit kradsetræ for min store kat vil bare æde al maden inden den lille får noget, så derfor er der nød til at være et sted hvor den lille kan have sin mad i fred..

Der må være et skab, en vindueskarm eller en hylde hvor kattene kan have deres mad, det kan vel være muligt at sætte en hylde op i det rum hvor kattene har deres mad, hvor maden så kan komme op på i fred for hunden, for at lære en hund at den ikke må spise kattenes mad er en umulighed, og kattemad er en meget dårlig ting for hunde, der er alt for mange proteiner i til hunde..

Det er altså ikke et kæmpe problem, hvis man ellers er villig til at se muligheder, og så vil jeg tilføje at katte godt kan finde ud af at der er visse steder de må være og steder de godt må være, jeg har feks 2 køkkenborde, det ene må de godt være på da det hænger sammen med vindueskarmen, det andet er no-go, og det har de ingen problemer med at finde ud af, ligesom alle andre borde er no-go, de ved også godt at hvis jeg laver mad ved det bord hvor de må være så skal de blive i vindueskarmen indtil jeg er færdig..

• #19   23. sep 2013 Som hvalp kan den nok godt komme igennem et gitter i en børnelåge, vi har hvalpe ind i mellem og de kan i starten godt komme igennem smiley

Jeg synes ikke det er så svært - op i højden med kattens mad?! Jeg ville ALDRIG turde lade kattenes mad være i en højde hvor hundene kan nå det, de kan blive så syge af at få kattemad.

Vi har kattemad i vindueskarmen i køkkenet og på en expedit reol i gangen og i garagen, der kan kattene snildt komme op og hundene kan ikke.
    - Samme procedure hvad kattebakken angår smiley

• #20   23. sep 2013 Hvis hvalpen kan komme igennem lågen kan man jo bare sætte noget hegn på lågen f.eks sådan noget hegn man bruger i haven og så kan katten hoppe over lågen , du kan sætte en lille kasse på hver side af lågen.

• #21   23. sep 2013 Vores Jack Russel har lært at lade kattenes mad være, men det står også i baggangen, hvor han ikke rigtig kommer..
    Vi kan lægge godbidder på gulvet og sige "det er missens" og så lader han dem være (ihf. så længe vi kigger).. Men tørfoderet tager han kun hvis vi har besøg af andre hunde..

• #23   24. sep 2013 Jeg er enig med de andre, du kan ikke lære hunden ikke at spise kattemad.

Her i hjemmet må kattene være hvor de vil, også på borde, så længe vi ikke sidder med mad/står i køkkenet med mad. Og det har de fint forståelse for.
    Her er kattemad flere steder i højderne. På mit arbejdsbord i arbejdsværelset, på køkkenbordet og på en reol. Der kan min hund ikke nå op, og forsøger ikke længere. Når kattene får vådfoder, får hunden også en godbid, og så er det accepteret at kattene har deres og hunden har sit smiley

Kan i ikke finde højder til kattene generelt, har i ikke plads til en hund. Kattene skal have mulighed for at være i fred når de vil, og det er deres instinkt at søge i højderne. Herhjemme er der opsat hylder så de kan komme op på mine garderobeskabe, jeg har høje klatretræer mm. Så de kan få fred for min hund og hinanden når de har brug for det.

Kommentér på:
Kattemad og hundehvalp

Annonce