Kattemad og hundehvalp Kattemad og hundehvalp
HEJ MENNESKER;-D
min familie og mig har gået med tankerne om at få en hund men vi har to katte og så kommer min mor med det spørgsmål som ingen af os lige kunne svare på. Hvad gør vi med kattenes mad. Våd mad bekymre os ikke for det plejer vi at fjerne når de har spist (spiser altid op) men så har de jo en skål tørfoder som hele tiden er fremme hvordan lære man hunden den ikke må tage af det og hvis den gør mens man ikke er hjemme er det jo ikke særlig godt. og nej kan jo ikke lukke døren derind til for så kan kattene jo ikke få maden.
men hvad ville i gøre med maden?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Eller et børnegitter i døren så kattene kan komme igennem/over, men ikke hunden.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 6
og så det med børnegitter det er en lille hund vi vil have (Shih Tzu) så den vil også kunne klemme sig igennem træmmerne
maj 2013
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
maj 2013
dec 2011
maj 2013
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
maj 2013
maj 2013
dec 2011
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
dec 2011
Her har vi rigtig mange skåle til kattene og to til hunden. Tørfoderet står bag en låge, som hunden ikke kan komme igennem.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 119
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
At sætte kattenes mad et andet sted end hvor den står nu er ikke et problem for kattene, de skal nok finde maden når sulten melder sig..
Her har min den lille kat sin mad øverst på sit kradsetræ for min store kat vil bare æde al maden inden den lille får noget, så derfor er der nød til at være et sted hvor den lille kan have sin mad i fred..
Der må være et skab, en vindueskarm eller en hylde hvor kattene kan have deres mad, det kan vel være muligt at sætte en hylde op i det rum hvor kattene har deres mad, hvor maden så kan komme op på i fred for hunden, for at lære en hund at den ikke må spise kattenes mad er en umulighed, og kattemad er en meget dårlig ting for hunde, der er alt for mange proteiner i til hunde..
Det er altså ikke et kæmpe problem, hvis man ellers er villig til at se muligheder, og så vil jeg tilføje at katte godt kan finde ud af at der er visse steder de må være og steder de godt må være, jeg har feks 2 køkkenborde, det ene må de godt være på da det hænger sammen med vindueskarmen, det andet er no-go, og det har de ingen problemer med at finde ud af, ligesom alle andre borde er no-go, de ved også godt at hvis jeg laver mad ved det bord hvor de må være så skal de blive i vindueskarmen indtil jeg er færdig..
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Jeg synes ikke det er så svært - op i højden med kattens mad?! Jeg ville ALDRIG turde lade kattenes mad være i en højde hvor hundene kan nå det, de kan blive så syge af at få kattemad.
Vi har kattemad i vindueskarmen i køkkenet og på en expedit reol i gangen og i garagen, der kan kattene snildt komme op og hundene kan ikke.
- Samme procedure hvad kattebakken angår
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Vi kan lægge godbidder på gulvet og sige "det er missens" og så lader han dem være (ihf. så længe vi kigger).. Men tørfoderet tager han kun hvis vi har besøg af andre hunde..
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Her i hjemmet må kattene være hvor de vil, også på borde, så længe vi ikke sidder med mad/står i køkkenet med mad. Og det har de fint forståelse for.
Her er kattemad flere steder i højderne. På mit arbejdsbord i arbejdsværelset, på køkkenbordet og på en reol. Der kan min hund ikke nå op, og forsøger ikke længere. Når kattene får vådfoder, får hunden også en godbid, og så er det accepteret at kattene har deres og hunden har sit
Kan i ikke finde højder til kattene generelt, har i ikke plads til en hund. Kattene skal have mulighed for at være i fred når de vil, og det er deres instinkt at søge i højderne. Herhjemme er der opsat hylder så de kan komme op på mine garderobeskabe, jeg har høje klatretræer mm. Så de kan få fred for min hund og hinanden når de har brug for det.
Kattemad og hundehvalp