{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

En trist historie {{forumTopicSubject}}

En af mine venner har haft mange besøg af en ellers sød han kat som går fra sit hjem, når den bliver lukket ud om morgenen. Så vandrer den 5 km til sit gamle hjem, hvor min ven nu bor, og hvor ejeren engang boede. Min ven plejer at ringe til ejeren og bede hende om at hente katten efter et stykke tid, hvilket så ikke altid lykkedes.
Sidst meddelte ejeren at nu blev katten skudt fordi det var for bøvlet med alt det renderi.
Man må kun have en kat i den boligforening så min ven der har ejendommen kan ikke tage katten til sig, da han har kat i forvejen. Vi synes det er synd at katten skal skydes og vil gerne hermed, hvis nogen skulle være interesseret, prøve om vi kan formidle katten videre inden ejeren får den skudt. Katten er kastreret, og ca. 4-5år. Den er helt koksgrå, med nogle få mørkere striber i ansigtet. Det er en køn og venlig kat. Formidling vil naturligvis kun ske med ejerens samtykke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En trist historie
  • #1   1. okt 2013 Øv ja det er en trist historie smiley mon den kan finde sig til rette et nyt sted ?

  • #5   2. okt 2013 Vores tanke var at det måske ikke kun handlede om at katten var bundet til stedet .Vi ved fra ejeren at datteren kommer med en hund den ikke kan li og i de ferier, hvor hun har været der har den søgt meget tilbage til dens gamle ejendom. Ellers er jo svært for os at vide præcis af hvilke årsager katten går hjemmefra.
    Jeg kan sagtens følge jer i at hvis det er fordi den er bundet til stedet, så er det synd at flytte den . *Felis* har nok ret i at omkostningerne for katten kan blive for store når vi ikke ved om den vil rende fra et nyt sted.


  • #6   2. okt 2013 Jeg vil vise min ven hvad i har skrevet. Han var naturligvis rigtig ked af hele situationen også for kattens skyld, især når det ellers er en sød kat . Det kan være det bliver lidt nemmere at acceptere der ikke rigtig er noget vi kan bidrage med som vil være en hjælp.

  • #7   2. okt 2013 Nej for i kan jo ikke have ham selv smiley

    Jeg havde en nabo, der hvor jeg boede før, hun havde fået en ekstra kat på den måde, den var 2 gange vandret tværs gennem Århus for, at komme hjem.
    De boede ikke i samme hus men på den anden side af vejen og kendte katten, aftalen blev den skulle blive hos dem som ude kat, med dejlig isoleret pavillon med lys om vinteren og varme tæpper, og al den pleje ham behøvede.
    De havde selv 3 indekatte og kunne ikke tage den store dreng ind, et forsøg havde han fået, men han kunne ikke lide, at døren var lukket.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   2. okt 2013 Hej Britt

    Kunne din ven ikke lave en indhegning/løbegård i have op til huset, det kunne måske være en løsning. smiley Der er masser af ideèr om hvordan det kan gøres og mange forskellige indhegninger/løbegårde muligheder, hvis du i søgefeltet skriver "indhegning eller løbegård" smiley

    Så kan katten også blive fri for hunden når den kommer på besøg.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   2. okt 2013 Felis nååå ok, ja det ser jeg nu ævv,... Jeg er lidt ved siden af mig selv i disse dage. smiley

  • #11   3. okt 2013 Der er sket noget godt nyt omkring katten i går aftes, hvor min ven fik snakket tingene stille og roligt igennem med ejeren, Den får nu lov til at leve. Nu siger hun, at det er særligt når der er mange gæster den går hjemmefra. Så nu har de lidt den samme ordning med at han ringer, hvis den er ved ham længe.
    Jeg tror min ven havde beholdt den selv om han ikke måtte såfremt ejeren ikke havde ændret mening. De ville også gerne tage den på Inge´s kattehjem men der skulle det helst ikke ende for kattens skyld .Det er da foreløbig løst, hvis begge parter kan leve med at katten skal hentes et par gange om måneden. Vi må jo så bare håbe hun ikke bliver træt af ordningen igen.


  • #13   8. okt 2014 Jeg åbner lige min gamle tråd igen. Det var åbenbart ikke godt nok min ven tilbød en ordning med at han ringede når katten havde været i området et stykke tid. Sådan at ejeren kunne hente den hos ham. Som i kan se har det der frem og tilbage for katten nu stået på rigtig længe. Faktisk i snart 3 år, På et tidspunkt kom ejeren og fortalte at nu anskaffede de sig en ny kat for at Simba skulle blive hjemme og for hans skyld. Hvilket min ven meget frarådede hende og selvfølgelig ændrede det heller intet, da han ikke bryder sig specielt om andre katte. Så kom ejeren og fortalte han havde fået et nyt hjem, hvor han var så glad for at være og hvor han sov på sin nye ejers mave. Det varede i 14 dage indtil Simba mødte hans gamle kat der åbenbart også boede der. Så gik katten åbenbart tilbage til den gamle ejer. Og så render den igen tilbage til sit gamle hjem.
    Så her for en lille måned siden fik min ven en sms om at nu ville han ikke se Simba mere for han var på vej til aflivning sammen med en veninde af hende der har katten. En lidt underlig besked mest det at det åbenbart var en veninde der skulle køre ham til aflivning men vi går ud fra at katten skulle ha været skudt. 20 min efter kommer der så en ny sms om at katten er stukket af fra veninden og sikkert er på vej over til min ven. Katten kom så også sent om natten meget stresset og med en snude der var helt blodig og skrabet af helt nedefra og havde også slået tænderne og har et gammel hul i benet som ikke er blevet færdig behandlet af ejeren. Nu 20 dage efter er katten stadigvæk ikke hentet af ejeren. Ejeren har heller ikke taget kontakt. Min ven har kontaktet DB som overvejer om det kan køres som dyreværn sag men der sker ikke rigtig noget. For et år siden blev min ven overfaldet verbalt af ejeren og fik af vide at de ikke har tid til at hente den kat hele tiden. Og at det jo bare var en kat og de rent faktisk havde et liv. Tror i det er nok til en dyreværns sag at hun ikke afhenter katten samt ikke passer den i meget lange perioder. Min ven står nu i en noget underlig situation for katten opsøger jo ham konstant men han er jo ikke fodervært eller med ansvarlig ejer men kan kun konstatere at katten kommer og går ind såfremt et vindue er åbent, er sulten og ellers går rundt meget længe uden pasning og mad. Han har også nu ofte set at katten løber væk og gemmer sig når hun så endelig kommer for at hente den. Han har flere gange måtte behandle katten. En gang da den var fuld af orm og lopper i en måned og nu igen efter den kom og var skadet. Det er efterhånden min antagelse at ejeren kører rundt med min ven. Det er umuligt at få en aftale med hende om noget som helst. Det sidste fra DB var at de manglede nogle oplysninger før de kan gøre det til en dyreværns sag men vi ved ikke hvilke oplysninger de tænker på. De har jo fået de oplysninger der er. Har i nogle gode råd. Nu er det lidt endt der hvor min ven ikke vil ringe til hende mere fordi han er bange at katten bliver udsat for flere mystiske aflivnings forsøg. Eller måske endda bare bliver kørt væk. Det er jo ikke rigtig holdbart.


  • #14   8. okt 2014 Ej, hvor er da trist at læse :(, sådan en ejer skulle fratages retten til at holde dyr.
    Men det er en svær sag og sådan som tingene er, er det vist mere kattens tarv at blive aflivet hos en dyrlæge smiley Evt. kunne du få din ven til at skrive alle opleveler ned og så igen kontakte DB og så lægge pres på dem.


  • #15   8. okt 2014 Det er sådan set det han har gjort. Men åbenbart var det ikke nok. Ja det er synd for katten.

Kommentér på:
En trist historie

Annonce