ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen? ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen?
Hej kattefolk: )
Min kærestes kat er flyttet ind, han er en hel almindelig gårkat på 6 år ogen vægt på 5-6 kg.
Jeg har mine to elskede sia katte, Mussie på 1 år og stella på 6.
Nå men, da min kærestes kat "mis " flyttede ind startede det super ud, de første 2 dage, der var ingen kamp eller noget. Nu har han boet her i en uge og Mussie og mis bliver uvenner og Mussie virkee bange for mis, mis har også angrebet ham et par gange, dog bate markering!
Men mussie er så begyndt at tisse, mellem 2-5 gange i døgnet uden forbakken: ( i semgen og på mit tøj mm. Ååååååååh det er et helvede!
Hvad siger i ? Kommer de til at kunne enes?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Ej, pjat til side, det er der ingen af os der ved. Men det kan tage alt fra dage til måneder for katte at blive enige.
I forhold til tisseproblemet, er det vigtigt i har nok bakker. Og 'nok' er et sted mellem 3 og 5, i hvert fald indtil de kan enes. Det er meget muligt at de ikke er glade for at dele bakker.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 15
Jeg prøver med en mere, vi har kun 60 kvm.
dec 2007
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
feb 2012
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Den urenlige kat fortæller, at han er meget utryg ved situationen, hvilket er helt forståeligt. Og uvenskab imellem de katte, som allerede kender hinanden, er heller ikke usædvanligt, hvis man går for hurtigt frem
Jeg synes, I bør starte helt forfra med opdeling af kattene, så de hver især har et sted, der er deres. Evt. adskilt af en netdør.
For hurtig sammenføring, kan gøre uoprettelig skade på enhver god katteflok
Men der er ingen garanti for at det vil lykkes! Mussie føler sig uden tvivl truet af den nye hankat i huset.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Begge mine er født på en gård, men er nu ganske alm. Huskatte, jeg har haft dem fra killing af, hvor de blev gjort til indekatte med det samme.
Hvis de var voksne ville det være synd at gøre dem til indekatte
dec 2007
Med gårdkat mener jeg huskat- beklager !
Mis kommer fra et hus hvor han kan komme ud, men her bliver han lukket ud i gården nogle timer hcer dag, dog gider han ikke ret længe af gangen , han er meget kælen og søger os eller sover. Og en yderst rolig kat, Meget rolig men det var han.også der hvor han kom fra.
Så han kommer stadig ud så meget han har lyst til lige som mine 2 kattr
Jeg har stilt en ekstra bakke frem ~dog i samme rum som den anden.
maj 2012
Men går det ikke godt, kan du skille dem med et børnegitter, og starte forfra.
Brug endelig ikke en lukket dør
dec 2007
maj 2012
Måske bliver de ikke hjerte venner, og kommer ikke til at sove sammen, men kan måske tolerere hinanden, din kærestes kat føler sig måske lidt som 3 hjul til en vogn, specielt hvis dine to har det rigtigt godt med hinanden.
De to på 6 år skal du nok ikke forvente for meget af, men det er vigtigt med rigeligt med gode liggepladser og mange hylder og skabe hvor de kan komme op, det giver meget mere plads, så kattene ikke behøver, at være tættere på hinanden end de selv vil
maj 2012
Du kan bruge de fleste billige baljer ( opvaske baljer) til midlertidig ekstra bakke, det er jo ikke for altid, bare til de er faldet til, så kan du komme ned i antal.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Samtidig er tisseriet også en markering. Den urenlige kat, vil fortælle den fremmede at territoriet allerede er optaget, -hvilket i kattenes verden jo er rigtigt nok
Du kunne overveje Feliway i stikkontakterne.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
En tommelfingerregel siger at du skal have en kattebakke pr. kat + 1, så altså hvis du har 3 katte bør du have 4 bakker..
Du kan godt have 2 bakker at stå ved siden af hinanden, men så skal du stadig have 1-2 andre bakker som er i andre rum, hvis kattene er utrygge over for hinanden, så tør de jo ikke gå på bakke samtidig med hinanden..
De bakker du har er de åbne eller lukkede?? Du bør have lidt af hver..
feb 2012
Og hvis du begynder på de 60 kvm igen, så det det jeg vil sige; det skulle i have overvejet inden i flyttede tre katte ind på så lidt plads.
dec 2007
ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen?