939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen? ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen?

Hej kattefolk: )
Min kærestes kat er flyttet ind, han er en hel almindelig gårkat på 6 år ogen vægt på 5-6 kg.
Jeg har mine to elskede sia katte, Mussie på 1 år og stella på 6.
Nå men, da min kærestes kat "mis " flyttede ind startede det super ud, de første 2 dage, der var ingen kamp eller noget. Nu har han boet her i en uge og Mussie og mis bliver uvenner og Mussie virkee bange for mis, mis har også angrebet ham et par gange, dog bate markering!
Men mussie er så begyndt at tisse, mellem 2-5 gange i døgnet uden forbakken: ( i semgen og på mit tøj mm. Ååååååååh det er et helvede!
Hvad siger i ? Kommer de til at kunne enes?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen?
  • #1   11. okt 2013 Jeg kigger i min spåkugle og jeg kan se at........

Ej, pjat til side, det er der ingen af os der ved. Men det kan tage alt fra dage til måneder for katte at blive enige.
    I forhold til tisseproblemet, er det vigtigt i har nok bakker. Og 'nok' er et sted mellem 3 og 5, i hvert fald indtil de kan enes. Det er meget muligt at de ikke er glade for at dele bakker.

• #2   11. okt 2013 Stress kan godt gøre katte urenlige smiley

• #3   11. okt 2013 Wow ok !
    Jeg prøver med en mere, vi har kun 60 kvm. smiley men tror du der er håb for at de bliver venner ?

• #7   11. okt 2013 Tak alle er neotraliserede smiley

• #9   11. okt 2013 Med gårdkat tror jeg hun mener huskat/ kælekat, altså den er vandt til indelivet smiley det andet ville jo være dømt til, at mislykkes.

• #10   11. okt 2013 Enig, hvis katten var udekat før, tror jeg aldrig det vil lykkes. Så er den mega rastløs

• #11   11. okt 2013 Har I bare sat kattene sammen uden videre? Jeg anbefaler altid gradvis sammenføring - særligt ved voksne katte, som der her er tale om.

Den urenlige kat fortæller, at han er meget utryg ved situationen, hvilket er helt forståeligt. Og uvenskab imellem de katte, som allerede kender hinanden, er heller ikke usædvanligt, hvis man går for hurtigt frem smiley De er stressede og utrygge ved den nye, og det kan altså resultere i aggression overfor den, der lige står nærmest - også selvom de plejer at være fine venner.

Jeg synes, I bør starte helt forfra med opdeling af kattene, så de hver især har et sted, der er deres. Evt. adskilt af en netdør.

For hurtig sammenføring, kan gøre uoprettelig skade på enhver god katteflok smiley

Men der er ingen garanti for at det vil lykkes! Mussie føler sig uden tvivl truet af den nye hankat i huset.

• #12   11. okt 2013 Med gårdkat, mener du så en der er født på en gård og som du har haft fra killing, eller en du først har fået som voksen?

Begge mine er født på en gård, men er nu ganske alm. Huskatte, jeg har haft dem fra killing af, hvor de blev gjort til indekatte med det samme.

Hvis de var voksne ville det være synd at gøre dem til indekatte

• #13   11. okt 2013 Tak alle svar !
    Med gårdkat mener jeg huskat- beklager !

Mis kommer fra et hus hvor han kan komme ud, men her bliver han lukket ud i gården nogle timer hcer dag, dog gider han ikke ret længe af gangen , han er meget kælen og søger os eller sover. Og en yderst rolig kat, Meget rolig men det var han.også der hvor han kom fra.
    Så han kommer stadig ud så meget han har lyst til lige som mine 2 kattr smiley

Jeg har stilt en ekstra bakke frem ~dog i samme rum som den anden.

profilbillede
  • #14   11. okt 2013 Jeg har også bare sat voksne katte sammen, ca et år, de vælger jo selv, at holde en afstand til de vil hilse.
    Men går det ikke godt, kan du skille dem med et børnegitter, og starte forfra.
    Brug endelig ikke en lukket dør smiley

• #15   11. okt 2013 Mussie har tisset på gulvet igen men har sat en ekstra bakke op men den står ikke ret langt fra den anden....? Gør det noget

• #16   11. okt 2013 En sammen føring kan tage fra dage til flere måneder, så giv ikke op.

Måske bliver de ikke hjerte venner, og kommer ikke til at sove sammen, men kan måske tolerere hinanden, din kærestes kat føler sig måske lidt som 3 hjul til en vogn, specielt hvis dine to har det rigtigt godt med hinanden.
    De to på 6 år skal du nok ikke forvente for meget af, men det er vigtigt med rigeligt med gode liggepladser og mange hylder og skabe hvor de kan komme op, det giver meget mere plads, så kattene ikke behøver, at være tættere på hinanden end de selv vil smiley

• #17   11. okt 2013 Når jeg får ny kat/ killing har jeg næsten mere end en bakke pr rum, og reducere så når de er faldet til ro, og er de vandt til forskelligt grus, giver jeg det i hver deres bakke.
    Du kan bruge de fleste billige baljer ( opvaske baljer) til midlertidig ekstra bakke, det er jo ikke for altid, bare til de er faldet til, så kan du komme ned i antal.

• #18   11. okt 2013 Du skal placere bakkerne i forskellige rum. Hvis een af kattene er utryg, vil den næppe vove sig tæt på "den farlige" kat for at komme på toiletttet. Det er altid en sårbar situation for en kat at være på WC, så de skal alle kunne føle sig trygge der hvor de gør det.

Samtidig er tisseriet også en markering. Den urenlige kat, vil fortælle den fremmede at territoriet allerede er optaget, -hvilket i kattenes verden jo er rigtigt nok smiley

Du kunne overveje Feliway i stikkontakterne.

• #19   11. okt 2013 Har du kun 2 kattebakker til 3 katte????

En tommelfingerregel siger at du skal have en kattebakke pr. kat + 1, så altså hvis du har 3 katte bør du have 4 bakker..

Du kan godt have 2 bakker at stå ved siden af hinanden, men så skal du stadig have 1-2 andre bakker som er i andre rum, hvis kattene er utrygge over for hinanden, så tør de jo ikke gå på bakke samtidig med hinanden..

De bakker du har er de åbne eller lukkede?? Du bør have lidt af hver..

• #20   12. okt 2013 Jeg vil også sige at hvis i kun har to bakker skal i minimum have en mere og helst to mere indtil de enes.
    Og hvis du begynder på de 60 kvm igen, så det det jeg vil sige; det skulle i have overvejet inden i flyttede tre katte ind på så lidt plads.

• #22   13. okt 2013 Tak alle sammen. smiley jeg har bare dørene på klem her det meste af dagen, da jeg har min egen trappe så de kan rende som de vil.. dog er de begyndt at synes det er lidt koldt på poterne: )

profilbillede
Kommentér på:
ååårh hjælp lærer de nogensinde at gå sammen?

Annonce