1.857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Når man svigter sin bedste kammerat... Når man svigter sin bedste kammerat...

Hej alle, jeg har tilføjet en kommentar til min tidligere kat Fifi,
http://www.kattegalleri.dk/galleri/40950-blanding_af_racer_fifi
kommentarer modtages gerne.

Efter 2 år som boligløs, har jeg endelig fået tildelt en lille lejlighed, og selvfølgelig måtte jeg have en ny kat smiley

Jeg har ikke oprettet hende endnu, det kommer senere.
Hun er DEJLIG, men jeg har en bekymring, som jeg håber I vil hjælpe mig med... (Jeg tør ikke binde mig 100% til hende, før jeg er sikker på om hun er rigtig rask, selvom det er nærmest umuligt <3)

Jeg fandt hende på nettet... jeg bor på Sjælland, og den eneste killing jeg faldt pladask for, var selvfølgelig i Jylland.
Jeg sætter billeder ind både fra annoncen, og hvad jeg efterfølgende har taget af billeder...

Vi hentede hende for 3 dage siden (min søn og jeg)... jeg fik hende billigt... meget billigt. Hun er Maine Coon, uden stamtavle.
Jeg overtalte ejer til en billig pris, fordi jeg skulle betale benzin og færge, men set i bakspejlet, er jeg ikke sikke på at jeg har fået hende så billigt endda...

På billedet fra salgsannoncen, ser hun sund og frisk ud...
Men jeg opdagede hurtigt, at hun har den ekstra blink-hinde for øjet...
Jeg er i tvivl, om denne hinde er et sygdomstegn, eller om nogle katte har denne hinde uden tegn på sygdom.
(Den er ikke vanvittig stor, men hun har den tydeligt, selv når hun åbner øjnene helt)

Hun skal selvfølgelig vaccineres (ejer garanterer at hun er ormebehandlet, så orm er udelukket), men jeg vil ikke vaccinere hende, før hun er erklæret 100% rask, og så tænker jeg bare:

Er hun nødt til at få diverse blodprøver mv. før jeg kan være sikker på at hun er OK, før en vaccine?

Hvad mener I? (Ved at kvaliteten på billederne er ringe, jeg har kun kamera på min mobiltelefon pt.)

Billede 1. Annonce
Billede 2: Lady Halvt sovende
Billede 3: Lady helt vågen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man svigter sin bedste kammerat...
  • #1   16. okt 2013 Ok, jeg kan se, at kun det sidste billede er kommet... Her er et billede hvor hun halvt sover...

profilbillede
  • #2   16. okt 2013 Der er kun et billede i dit indlæg..

Katte kan godt få blinkhinde fremfald ved stress... og det lyder til det har været en lang tur oveni det nye hjem hun er kommet til smiley

• #3   16. okt 2013 Annoncebillede

profilbillede
  • #4   16. okt 2013 GH det beroliger mig, tak! ... jeg har ikke hørt om blinkindfald ved stress før...
    Jeg har til gengæld søgt på nettet, og har fundet diverse drabelige eksempler på sygdomme, hvis killingen har blinkindfald.
    Mon ikke jeg skal vente en ugestid, inden jeg vaccinerer hende?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #5   16. okt 2013 Hvor er hun da en smuksak, sikke nogle flotte farver. Jeg kan godt forstå du faldt for den lille skønhed. smiley

Jeg har læst at katte godt kan få orm igen efter et stykke tid efter en ormebehandling, det kan være derfor hun har lidt blinkindfald. smiley

• #6   16. okt 2013 Janne tak, jeg syns jo også hun er fantastisk smuk, jeg tænker bare, efter at have læst uhyrlig meget på nettet...
    Kan katte have et lille blinkindfald, uden at være syge, eller have orm?
    Eller skal de have MINUS blinkindfald overhovedet?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #7   16. okt 2013 Charlotte. Jeg har heldigvis aldrig haft en kat med blinkindfald, så det kan jeg desværre ikke svare dig på. Men for at få ro i din sjæl, så snak/ring til din dyrlæge og hør hvad h"n mener. smiley

Når min Lukas nogle gange åbner sine øjne langsomt i sin salighed når vi kæler, så kan jeg nogle gange se lidt hvidt, men det er væk igen med det samme, sådan har det altid været med ham. smiley

• #10   16. okt 2013 Synes heller ikke der er noget unormalt at se. Hvor er hun smuk smiley

• #11   16. okt 2013 Tak for alle jeres svar smiley Jeg venter en uge og tager hende derefter til dyrlæge.
    Hun er SÅ dejlig :o)))

• #12   17. okt 2013 Ring til dyrlægen og tal med dem, de vil sikkert fortælle at det er meget normalt for nogle katte at man kan se lidt af blinkhinden. Jeg har to og på den ene, ser jeg aldrig
    noget, på den anden er der altid lidt synligt og han er altså i tip top stand smiley

• #13   17. okt 2013 Hvor er hun sød! smiley

Trolden har også altid en lille smule blinkhinde, mere hvis han er lidt træt - og han fejler intet. Dyrlægen mener det er meget normalt.

• #14   17. okt 2013 Man kan også ofte se blikhinden på vores obelix og sådan har det altid været. Han er 7 år nu og lever i bedste velgående. Tillykke med din nye kat hun er rigtig smuk smiley

• #15   17. okt 2013 Så længe hun ikke ser ud som min Manne gjorde smiley han havde hår der gik ind i øjet, og øjet var rødt og irriteret, så er det nok helt fint, når du skal have vaccineret og neutraliseret har du jo mulighed for, at tale med dyrlægen om det.

profilbillede
  • Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #16   17. okt 2013 Det ser ud til at være en fin mis. Tillykke med hende og med lejligheden.
    Hvordan bliver man pludselig boligløs og så i 2 år?
    Troede egentlig ikke sådan noget kunne ske, uden man fik hjælp smiley

• #17   17. okt 2013 Tak Laila smiley
    Man bliver boligløs, hvis man opsiger sin lejlighed og flytter sammen med en kæreste, som 2 mdr. efter finder ud af at han alligevel vil give sin ekskone en chance mere.
    I Danmark er det ikke mere sådan, at man kan blive hjulpet til ny bolig, ikke engang selvom man har hjemmeboende barn. Kommunen vil kun hjælpe hvis man er stofmisbruger eller alkoholiker... det er deres ord!
    Min søn har på samme bekostning været nødt til at flytte hjem til sin far, hvilket har været og stadig er svært for både min søn og mig.
    Der er dog kommet den positive ting ud af det, at hans nye skole er langt bedre, end dén han kom fra.

• #18   17. okt 2013 Av av, Jette, det må have gjort ondt... Tak for billede, det er et godt eksempel, selvom det var synd.

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #19   17. okt 2013 Øv, en dum "kæreste".

• #20   17. okt 2013 Først vil jeg rose dig for overhovedet at kunne leve på gaden i 2 år med de kolde vintre vi har haft.
    Dernæst græmmes jeg over at kommunen ikke ville hjælpe, da kommunerne faktisk har råderet over en vis procentdel af lejeboliger - og typisk, så er det misbrugere der bliver hjulpet først smiley
    Du har jo stået uden tag over hovedet, så hvordan kunne du ellers have handlet?
    Du skal ikke have dårlig samvittighed og jeg synes at du skal prøve at lægge det bag dig og glæde dig over din nye smukke kat.

Kommentér på:
Når man svigter sin bedste kammerat...

Annonce