1.888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Besøge kattejere? Besøge kattejere?

Hejsa kattemennesker smiley

Jeg har fundet herind, fordi jeg elsker katte og i mange år har savnet at have kat - jeg savner deres dejlige væsen og at putte med en blød og varm kat i sofaen!
Jeg er vokset op med kat, MEN min kæreste gennem 12 år er allergisk over for katte, men ikke alle, har vi fundet ud af!

Så nu er jeg fået et håb om at vi måske kan finde en katterace, som han tåler eller i hvert fald tåler nogenlunde. Han har sjældent allergiudbrud i kattehjem, hvis der kun er én kat og er nogenlunde rent i hjemmet.

Jeg/vi vil dog ikke bare anskaffe os en kat for blot ar finde ud af, at han ikke kan tåle den. Så jeg vil høre, om der er en eller flere venlige sjæle herinde, som vil være behjælpelig med vores "projekt"?! Er der kattejere med kun kat(te) af samme race, som vil give os lov til at komme på besøg en dag og kigge og nusse? (På Sjælland og gerne i København og omegn, men det er ikke et must).

Eksempelvis følgende racer:
Hellig Birma
Ragdoll
Sibirisk skovkat
Sphynx

På forhånd tak
Anna smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøge kattejere?
  • #1   16. okt 2013 Husk, et besøg ikke viser alt smiley og hav en back up plan hvis det skulle gå galt!

Jeg kan så ikke hjælpe, jeg har 3 katte og bor i Jylland, men har selv allergi for kat, men det går fint.

Jeg krydser fingre for i finder en løsning.

• #2   16. okt 2013 Jeg kan desværre ikke være behjælpelig da vi både har en ragdoll 4 snart 6 Ragamuffin's og 2 huskatte ...

Så der er jo lidt forskelligt her smiley
    Men der er sikkert andre opdrætter der kun har 1 race smiley

• #3   17. okt 2013 Jeg har 2 huskatte i storkbh... Er selv allergisk, reagerer ikke på mine egne.

• #4   17. okt 2013 Én ting er at besøge et hjem med kat eller tage på udstilling og stikke næsen i pelsen, et andet er at leve med det i 15 år.
    For så gammel kan en kat sagtens blive.

Jeg er også allergiker med kat, men reagerer heller ikke på mine huskatte.
    I øvrigt har min dyrlæge også astma, så det kan godt lade sig gøre at leve med kat på trods af allergi.
    Det skal lige siges, at din kæreste har muligheden for at blive hypersensibiliseret.

• #5   17. okt 2013 Jeg har norske skovkatte - de skulle ikke direkte være allergivenlige, men heller ikke nogen af de slemmeste?
    Kommer jo også helt an på, hvor meget allergi din kæreste har. Allergi er forskelligt.
    Men I skal være velkommen til at komme forbi smiley
    Vi bor på frederiksberg og har pt. fem af slagsen.
    Snart kun tre smiley

• #6   17. okt 2013 I er velkommen til at komme på besøg hos os en dag. Vi har dig også hund, så ved ikke om det også gør noget ved allergien. Jeg har opdræt af den hellige birma og har pt to af slagsen. Har dog plejekillinger i øjeblikket indtil d. 30 oktober (2 af dem). Den sidste flytter i næste mdr.

• #8   17. okt 2013 jeg har sphynx i kbh men er ofte i vejle.
    et alternativ er man sender et pudebetræk der blir gnubbet godt ind i kat og man så sover på det i 14 dage med allergimedicin inden for rækkevidde.
    skriv pb for adr

• #9   17. okt 2013 Winnie det med bakken kender jeg godt smiley det må så heller ikke være noget som støver for meget, mine fortrukne er EC og Øko Plus,,, meeen det sidste vil jeg lige holde pause fra, jeg skal have gæster og så er det træls, at feje flere gange om dagen smiley

• #10   17. okt 2013 Jeg har haft flere på besøg her der har sagt de mener de er allergisk overfor kat. Jeg siger de er velkommen og at jeg ikke gør rent, netop for at se om der kommer anfald.

Det ene par var her i 10 minutter ...

• #11   17. okt 2013 DK Tahobis: Tusind tak for tilbudet smiley Hvor i landet bor du?

• #12   17. okt 2013 Er der hårene eller spyttet han ikke kan tåle? Hvis det er spyttet hjælper det intet at katten er hårløs

• #13   17. okt 2013 Marianne: Hvad vil det sige, at han har mulighed for at blive hypersensibiliseret?

Jeg er klar over, at det ikke nødvendigvis udelukkende handler om selve racen, men også kan afhænge af den enkelte kat! Men jeg vil mene, at det er bedre at besøge forskellige katteejere og have forskellige katte i hænderne end blot at anskaffe sig en killing uden nogen som helst form for forudgående undersøgelse (om end den er udokumenteret!) Min kæreste reagerer som sagt ikke i alle kattehjem, men om det handler om renlighed i hjemmet eller om det handler om racen, noget helt tredje eller en kombination ved vi ikke på nuværende tidspunkt!
    Vi ved bare, at han også reagerede på hund i priktesten, men aldrig reagerer på hund IRL smiley

• #14   17. okt 2013 Beltane:Det ved vi ikke, da han blot er blevet testet hos dyrlægen, hvor de tager en standardtest. Men er det spyttet kan det sagtens hjælpe, at katten er hårløs, da der ikke ligger hår med spyt på rundt omkring og ej heller flyver rundt i luften. Derfor KAN det være bedre. Min kæreste har det dog meget stramt med Sphynx's udseende (han synes de ser uhyggelige ud, men som jeg siger til ham, skal man jo ikke dømmepå udseendet! Han sagde præcis det samme om ildere, inden vi selv fik dem)!

• #15   17. okt 2013 Christina b: Jeg bor selv i KBH smiley

• #16   17. okt 2013 PetWil: Det vil vi meget gerne en dag smiley Også er det jo dejligt tæt på!

• #17   17. okt 2013 Anna spynx er ikke allergivenlig for spyt allergikere, de gnider sig jo op af ting

• #18   17. okt 2013 Ninna: Har du altid kunne tåle dine egne, eller har du vænnet dig til dem med tiden?

• #19   17. okt 2013 Beltane: Det er blot hvad jeg har kunne læse mig til! Og derfor må vi jo teste det, både Sphynx og an han andre racer! Jeg personligt håber det er skællen han ikke kan tåle, så han måske kan tåle en Hellig Birma eller anden kat med lang pels.

• #20   17. okt 2013 smiley det er aldrig hårene på katten man ikke tåler, heller ikke hos hunde, det er skæl, spyt og urin, men dyr som fælder taber flere hud skæl og katte som slikker sig spreder det ved, at gnide sig op af ting, markering,
    Hvis en kat skylles en gang i ugen, siges det at det fjerner 90% af allergenerne, men det er jo ikke noget katte pels har vildt godt af og mange katte er heller ikke vild med det! så måske en kat som faktisk skal vaskes kan jo være en fordel! og det skal de nøgne katte jo smiley
    En anden ting som også hjælper, er en varm opvredet klud på de steder hvor de markere, men markeringerne får jo katten til, at føle tryghed, så det er lidt problematisk hvis det bliver gjort for tit.

• #21   17. okt 2013 Jette:Det er netop det jeg tænker (og har læst) omkring Sphynxen og allergener!

• #22   17. okt 2013 Min egen erfaring er ikke med de nøgne smiley men langhårede, og langhåret hund også, og der kommer ikke så meget skæl ud i det daglige, kun når de bliver børstet, og min datters hund hjælper jeg med, når den skal klippes, så snotter jeg helt vildt, og du kan se det som ikke er blevet børstet ud,,, og tåler den bedst når den er nyvasket, men jeg har også meget mere allergi for hund, men kan ellers komme der uden de store problemer, undtagen i pollen tiden.

• #23   17. okt 2013 Jeg håber min kæreste kan tåle eller i hvert fald leve med en hellig birma, fordi den er langhåret. Hvis jeg reder den hver dag, kan vi undgå meget fældning óg jeg kan få mange af kattens skæl med i børstningen, så det ikke sætter sig lige så meget i møblerne. Og så må jeg støvsuge oftere, end vi gør nu! Han reagerer stort set ikke på kat i meget rene hjem, heller ikke de langhårede!
    Men det er jo bare nogle få erfaringer vi har gjort os. Nu går undersøgelsen for alvor igang smiley

• #24   17. okt 2013 Jeg har 2 bimser smiley husk, at støvsugning ( og specielt uden pollen filter) støver, det er bedre med 1-2 gange i ugen, og så løbe gulvet over med en fugtig moppe, det binder støvet bedre.
    Der er ikke mange som sælger en bimse killing til ene kat, men nu og da kan du finde en voksen, så bliver der heller ikke problemer med pelsskiftet og i kender kattens pels kvalitet, for der er forskel fra bimse til bimse.
    Jeg er spændt på hvordan min killing bliver, jeg har haft to med super nem pels og har stadig Birk, han havde en besværlig pels i de første 3 år smiley men nu er den meget nemmere smiley

• #25   17. okt 2013 TS:
    Lad os kalde at han bliver vaccineret mod sin allergi smiley
    Man giver bittesmå doser af det allergen der ikke kan tåles (injektion) og gradvist trapper man op indtil at vedkommende kan tåle eks. kat.

• #26   17. okt 2013 Det ved jeg smiley Men det er en langsommelig og kostbar affære og kan også være livsfarlig for nogle. Så det er sidste udvej for os!

• #27   17. okt 2013 Man bliver hos lægen indtil der ikke er risiko for anafylaktisk shock og jeg kan da ikke forestille mig at du selv skal betale..

• #28   17. okt 2013 Ja jeg blev også den tid jeg skulle hos lægen, og 9 ud af 10 gange havde vi bud efter ham nogle timer senere smiley fordi jeg ikke kunne trække vejret og lignede skipper skræk på armene.
    Han fik hospitalet til, at give en tyndere opløsning, med det var det samme, så det blev stoppet.... Og aldrig prøvet igen, men der var også for mere end 10 ting, nu gør man det kun for ganske få ting ad gangen, de lære jo af erfaringen.

• #29   18. okt 2013 Man betaler selv selve medicinen, som koster ret meget faktisk! Men der er sandsynligvis nye metoder/medicin på vej smiley

• #30   18. okt 2013 http://www.rexsphynxklubben.dk/viewpage.php?page_id=5#allergikere

Læs nederst på siden om allergi

• #31   18. okt 2013 Jeg reagerer kun på mine hvis de ligger helt oppe under min hage og slikker sig og når der er meget pollen ude reagerer jeg mere på at tømme bakken end ellers.
    I dagligdagen med nus og put er der intet, heller ikke når jeg ikke tager medicin.

• #32   18. okt 2013 send mig en pb.

• #33   18. okt 2013 I skal være hjerteligt velkommen smiley
    Send evt. pb for nærmere info.

Kommentér på:
Besøge kattejere?

Annonce