{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Kastration imod tisseri? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har skrevet herinde et par gange angående min urenlige killing, og prøver nu igen, da problemet stadig er aktuelt.

Fik ham for en måned siden, da han var blevet 12 uger. Der var ingen renligheds problemer hjemme hos ham selv, men den har været der lige siden han kom her. Troede først det kunne være flytte stress, men nu er der jo gået 1 måned... Måske også at han var utryg ved den anden kat vi har, men de har det ganske udmærket med hinanden.

Vi havde begrænset ham til kun at være i vores stue, og sat 2 bakker i hvert sit hjørne af rummet. Her er han stort set stadig sammen med den anden kat, men dog kun med 1 bakke nu.

Så længe der ikke ligger nogen former for stof, papir eller plastic, så er han vældig dygtig til at gå på bakken. Det er bare i det øjeblik man er uopmærksom og lige har sat sin taske eller en pose ned. Så risikerer man hurtigt at han kommer hen og tisser på det.

Vi har gjort vores bedste for at holde de materialer væk, så han bliver tvunget til at bruge bakken i stedet. Desværre er mine 2 roomies jeg bor med nogen gange lidt glemsomme med ikke at efterlade stof, så der er sket nogen uheld med deres tasker eller tøj.

Har haft ham til dyrlægen for at være sikker på der ikke er noget galt, og han har det helt fint. Har også prøvet at skifte grus. Både det han tidligere havde i sit gamle hjem og alle mulige andre slags. Problemet er der stadig. Også altid vasket godt af og gjort rent de steder han har tisset, og sørget for at holde bakken pæn og ren også.

Nu er han jo en han killing, så kan det simpelthen bare være at han markere territorie på det stof han tisser på? Sofaen i stuen er også lavet af stof, men den rører han sjovt nok ikke ved. Heller ikke den måtte der står ved døren ud til haven. Så det er umiddelbart kun stof han kan grave lidt i..

Planen er at få ham kastreret i starten af næste måned. Nogen der ved om det kunne hjælpe på problemet? Ved ikke rigtig hvad vi skal gøre, hvis en kastration heller ikke kan få stoppet tisseriet, da vi jo ikke kan blive ved med at holde alt former for papir, stof og plastic væk fra hans rækkevide..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration imod tisseri?
  • #1   17. okt 2013 Det er en mulighed at det er en form for markering han laver, at han vil have alting der dufter fremmede skal dufte af ham, det hænger jo fint sammen med at sofaen ikke bliver tisset på, for den dufter jo allerede af ham..

    Men det er altså ingen garanti at kasteration vil hjælpe, og husk også at der går ca en måned fra indgrebet og til alle hormoner er ude af kroppen..

    Der er også den mulighed at han vokser fra det, men der er desværre bare nogle katte der ikke kan modstå plastic og stof der ligger på gulvet, min søster har en sådan kat, efter han har haft en urinvejsinfektion, så kan han ikke stå for tasker eller tøj der ligger på gulvet, det er så noget man må gøre op med sig selv om man kan indordne sig med eller ej..


  • #2   17. okt 2013 Lige nu håber vi mest på det bare er markering, så det forsvinder ved hjælp af en kastration. Også at han eventuelt vokser fra det, hvis vi sørger for ikke at give ham fristelsen og efterlader ting han kan tisse på.

    Jeg i mig selv har ikke så meget imod det. Jeg er ret god til at lægge ting væk jeg ved han muligvis kunne finde på at tisse på. Det er mere de to jeg bor sammen med der en gang imellem kan være uopmærksomme på deres tasker eller tøj, og så bare lægger det et øjeblik, hvorefter killingen jo så går hen og tisser på det.

    Det bliver de jo selvfølgelig irriterede over, og det er jo også forståeligt nok. Det kan jeg jo bare undskylde for og så vaske for dem. Måske give dem en reminder om ikke at lade ting ligge og flyde og det er det.

    Så lige nu krydser vi fingre for en kastration vil kunne hjælpe på problemet.


Kommentér på:
Kastration imod tisseri?

Annonce