Norsk Skovkat og Maine Coon sammen? Norsk Skovkat og Maine Coon sammen?
Hej
Spørgsmålet lyder:
Hvordan går en norsk skovkat og en maine coon sammen?
Vi er ude efter en ekstra kat i hjemmet, da vi synes at vores norske skovkat godt kunne bruge noget selskab.
Vi har kikket på maine coonen og er ret bestemt på at det er den.
Nu er mit spørgsmål om i har erfaringer med at have de 2 racer gående sammen?
Katten vi har nu er en hunkat på et lille år. Bør nummer 2 kat også være hun, eller er det lige gyldigt?
Jeg snakkede tidligere med en main coon avler, hun sagde at de ikke gik vildt godt sammen fordi de ikke rigtig kunne forstå hinanden, og hvis det skulle være så skulle det være en hunkat da de så kan forstå hinanden bedre.
Jeg har selv stik modsatte oplevelser, mine forældre har haft de 2 racer sammen, hvert sit køn og de har altid været bedste venner.
Når jeg læser på nettet står der mange steder at begge racer fint kan gå med andre racer.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg har for sjovt kaldt min gamle bimse for rasist
Nu har jeg igen 3 katte og 2 raser, og min gamle Birk er med på sjov igen
Den lille ny er en bimse.
Hvis din kat er velfungerende, så vil det nok gå, min Birk er lidt sær
maj 2012
Og et ord mere,, jeg tror det vil være fint med en pige, og du skal regne med, at norsk skovkat nok kommer til, at bestemme over den meget blide Coon, her har en 4 kg bimse været " topkat" ind til kort før jeg mistede min MCO og jeg er sikker på min killing ( bimse) kommer til, at styre katte holdet når han bliver voksen
maj 2012
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Hvis din kat ellers er gearet til en anden kat, er det stort set ligemeget med race og køn, så længe begge er neutraliserede. Det handler om at finde en ligeværdig makker. Altså en med samme aktivitetsniveau og temperament. Så efter min erfaring er det en kat på ca. samme alder i skal have fat i.
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det lyder til at der er enighed omkring kønnet.
Jeg tænker at så længe begge katte er unge, så er det muligt at få dem til at kunne sammen.
Vores skovkat har vi haft hjemme hos mine forældre nogle gange for at hun ikke blev fulstændig uvant med andre katte, og det går meget fint.
Hun er bestemt ikke den dominerende type, men heller ikke bange for at tage initiativ til at lege.. Så længe der ikke er hunde er hun meget social, hun havde engang et møde med en "tæppetisser" og det var mildt sagt en katastrofe
Jette - De ser ud til at hygge sig meget godt dine 3 katte!.. Har først fået øjnene op for bobtails her for nylig, de ser sjove ud.
Felis - Min indstilling er meget som din, men det er jo lidt svært at begynde at diskutere med en opdrætter, som har nogle killinger man er interesseret i.
Fruen - Ja, men den er vel svær at sige noget om før man får en anden kat i huset.. Indtil da kan man vel kun snakke om deres generelle træk.
okt 2013
Begge katte skal være neutraliserede, ingen avl her
okt 2013
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Vores mco kopikat var 1 1/2 da vi fik en killing på 12 uger og det er gået rigtig godt og nemt. Den store brugte en time på at hvæse og knurre, den lille brugte en dag. Så tog nysgerrighed og legelyst overhånd, og efter tre dage låg de og puttede sammen. Og der bliver tumlet til den helt store guldmedalje og brændt krudt af.
Ved ikke hvis det varet lige så nemt med en anden ungkat, men vi er glade for vores valg.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.096
maj 2012
Det tog tid for Birk og Manne, at finde tonen sammen, og helt klart betyder det noget, at Birk ikke har fået en helt almindelig opvækst.
maj 2012
Jeg elsker dette billede, fordi det er første gang i 5 år Birk har nusset med en anden kat
Norsk Skovkat og Maine Coon sammen?