25. maj 2010 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Forarget over lovbrydere {{forumTopicSubject}}
Igår var der en på FB der ville sælge hendes 2 killinger, den ene 5 måneder gammel og den anden 10 uger, hun siger hun har taget den på 10 uger til sig da hendes ven ikke kunne have den.
Nu sælger hun katten pga. hendes søn er allergisk og jeg informere hende om det er ulovligt og sælge eller erhverve sig en killing under 12 uger og jeg bliver rakket ned og bliver tilmed kaldt en klam so og barnlig af andre på siden fordi jeg blander mig.
Flertallet (alle undtagen mig) mener hun har gjort noget godt ved og tage killingen ind og mener det er nok den har en kammerat på de 5 måneder og at dyrlægen har sagt god for det.
Er det bare mig der er gal på den og er det barnligt af mig at fortælle det er ulovligt og at hun burde indlevere den til internat eller ammemor med jævnaldrende søskende og ikke sælge katten?
O.B.S.
*lidt damp er blevet lukket ud i denne tråd*
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
Jeg har snart opgivet, jeg tror helt jeg lader være at kommentere på den slags mere fordi jeg bliver sgu så hidsig.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Hun oprettede så annoncen for at finde et hjem til den i DK og ville så tage den med hjem i bilen uden videre..
Hun blev gjort opmærksom på at der var karantæneregler og at en velnæret, kælen kat nødvendigvis ikke var hjemløs fordi den holdt til ved et indkøbscenter hvor folk fodrede den..
Jeg blev svinet til og fik at vide at jeg skulle blande mig udenom, for der var ingen dyr der var glade for deres ejer der ville være sådan et sted..
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Det er simpelthen modbydeligt at så mange mennesker syntes det er okay at bryde loven på den måde, jeg var selv udsat for at en køber ringede til mig og spurgte om jeg ville sælge mine killinger NU, fordi de havde tid og lyst til og have en killing nu og jeg sagde de ikke var gamle nok omkring 10 gange men så begyndte de at sige at hvis de købte to af killingerne så var det lovligt, NEJ!
Hvordan kan man nogensinde se på sine 7-10 ugers killinger og tænke, tjaaa.. de er da nok klar til at komme ud nu? Jeg kan tydeligt se vores killinger ikke er klar til at forlade hjemmet endnu, de går stadig MEGET op af mor og bruger hinanden rigtig meget endnu, så jeg har på egen hånd også set hvad søskende og mor gør for sådanne killinger.
Puhaaa... syntes bare det er modbydeligt der er nogle der ville spørge om man vil sælge sine killinger før, jeg lagde på bag efter og tænkte bare at der var, no way jeg ville sælge til disse mennesker.
Forarget over lovbrydere