{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Mette R
Mette R
Tilmeldt:
25. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Mit lille offer -HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at have verdens sødeste kat, han er kærlig, elsker at blive klappet og sover på min mave om natte.
Han er en smule kræsen, men efter en del sygdom er han kommet på C/D kur, og må ikke spise andet - hvilket han heldigvis er glad for.

Han elsker at være ude og gå gerne flere timer ude, men vil helst være inde om aftenen.

Han "snakker" også rigtig meget og er meget opmærksom på alt i vores lejlighed og hvis der kommer noget nyt, f.eks nye møbler, eller noget på vægene, vil han gerne vise os det, så vi ved at det er der..

Han er simpelthen min lille guldklump, han er en højt elsket kat smiley

Desværre er det kun mig og min kæreste, der oplever denne dejlige kat. For andre oplever ham som en sky og usikker kat, han gemmer sig hver gang der kommer nye mennesker og selv hvis han har set folk et par gange, må de ikke røre ham, han gør dem ikke noget, han kunne ikke drømme om at hvæse eller rive andre, men at krymper sammen og bliver bange. Hvilke jeg tror kommer fra hans tidlige ejere - jeg tror de slog ham men uden at kunne bevise det!
Han vil heller ikke bæres af nogen, jeg må kun løfte ham, hvis han ved at det er for at få ham i sikkerhed - hvilke jeg har det fint med, man behøver ikke bære rundt på sin kat..

Han kommer fra et hjem hvor der har været mange katte, som har været ret onde ved ham og han har været deres "offer", han har mange ar rundt omkring fra slagsmål, jeg ved han ikke har deltaget aktivt i dem selv fordi jeg har oplevet ham bliver overfaldet af en anden kat, og hans forsvar var at ligge sig på ryggen og vente på at det var overstået..

Han er også ret klodset hvilket jeg syntes er lidt chamerende, men en ven har fortalt mig at det er tegn på at noget er galt med ham :s
Han mangler os lidt af den skarphed som katte har, han kan ikke fornemme hvis der stå nogen bag ham og han har intet jagtinstinkt..

Jeg ved desuden om ham, at han kun var 2 uger gammel da hans mor døde og han er blevet opforsteret af en hund og hundes ejere..

Og han er født i april 2007 og er derfor 6 år gammel smiley

Et andet problem er at han efterhånden virker ensom og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ved det :s

Mine spørgsmål er derfor:
Tror i han kan lære ikke at være bange for mennesker (Og katte)?
Og hvad skal jeg gøre for at hjælpe?
Kan han lære at have jagtinstinkti så sen en alder?
Hvad gør jeg ved hans ensomhed? Han kan ikke med andre katte og jeg er bange for at en hund bliver for aktiv for ham :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit lille offer -HJÆLP!!
  • #1   25. okt 2013 Der er masser af katte der går når der kommer fremmede mennesker i huset og ikke gider det. Det lyder som om der er noget galt med ham . Kan han være døv

  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   25. okt 2013 Han er i hvert fald ikke døv smiley men det er os mere om han lære at lade vær med at være så bange? :s
    Det er fint nok hvis han bare gå, men at krympe sammen i frygt syntes jeg er voldsomt :s


  • #4   25. okt 2013 Min hvide laban af en dreng er også meget sky.
    I et stykket tid fik jeg tit gæster til lige at give ham en godbid. Det hjalp lidt, han har langsomt taget sit que fra os han kendte.
    Han er også 6 år og det var først da han var 4 år at vi så forbedringer og jeg tror grundet til at han har forbedret sig er at vi har flyttet rundt et par gange og har midlertidigt boet hos mine forældre.
    Der lærte han jo pludselig at andre folk var ok, han lærte at min mor gave gode nusse ture, min fars mave var en perfekt sove plads og min farmor gav mange godbider smiley
    Efter at vi havde boet hos dem nogle måneder kunne jeg tydeligt mærke på ham at han havde nemmere ved at acceptere nye folk.

    Han løber stadig væk fra døren hvis han er et sted han føler er en usikker position men ligger han i køkkenet i hans kasse så er han totalt ligeglad med at nogen ringer på døren eller kommer larmende ind af døren.


  • #6   25. okt 2013 Jeg har også en bange mis på 8 år, han har Helle på soveværelset når her er gæster.
    Er min datter eller søster her kan han godt komme listende hvis Emma ikke er med, men ellers gemmer han sig.


  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   25. okt 2013 Felis: er du dyrlæge?
    Siden du kan tillade dig at stille spørgsmål ved min behandling af min kat?

    Jeg har haft min kat længe og kan sagtens aflæse ham, og slet ikke hentyde til at jeg ikke acceptere ham..
    Jeg syntes bare ikke at det er sjovt at se min kat blive tævet, bidt og revet i af andre katte, når han prøver at henvende sig til dem..

    Og jeg kan se han ikke kan jage, når han sidder udenfor og en fugl lander ved siden af ham og han bliver bange fo den, og når jeg prøver at lege med ham og han ikke engang gider være med..


  • #8   25. okt 2013 Mette det du fortæller nu, får mig til at mistænke der er noget galt med ham smiley

  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   25. okt 2013 Hvad tror du der er galt med ham?

  • #10   25. okt 2013 Jeg har ikke en gang oplevet min lille handicappede pige få den behandling og hun var ikke bange for noget og jagede hvad hun kunne komme til, om det så var en regnorm.
    Jeg kan ikke sige hvad der er galt, men var det min kat kom den til dyrlæge smiley jeg er så også hurtig til, at komme der ud.
    Og alligevel har jeg det dårligt med, at jeg først opdagede, at min ene kat havde dårlige hofter da han var 4 år smiley

    Men katte kommer ikke og fortæller når noget er galt, vi skal holde øje med alt som ikke er normalt.

    Jeg opdagede Mannes dårlige hofter, da Birk tabte sig og jeg troede han var syg, men det var Manne som var efter ham når han havde ondt.

    Og Felis er ikke dyrlæge, men hun har meget lang erfaring med katte og deres natur, så det kan godt betale sig, at lytte til hende, hun er en af dem jeg lære af smiley


  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   25. okt 2013 Måske er det noget jeg sku tale ned en dyrlæge om :s

  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   25. okt 2013 Hvis du sige at det er i orden at min kat skal ligge og krympe sig sammen på gulvet a skræk når der er andre mennesker i vores lejlighed, det er jo ikke fremmede mennesker?!
    Tror du bare jeg samler tilfældige mennesker op på vejen og siger kom lige med hjem?!
    Det er min familie og venner, som han har set 100 gange og stadig er bange for!!



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #15   25. okt 2013 Du kan prøve at give din kat tørfoderet Calm fra Royal Canin, måske kan det hjælpe og feliway i en stikkontakt også. Calm kan bruges i stressede og angstfyldte situationer, kombineret med dyrlægens råd og medicinsk behandling. smiley Det kan købes her:

    http://www.zooplus.dk/esearch.htm#q=calm

    http://www.zooplus.dk/esearch.htm#q%3Dfeliway





  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   25. okt 2013 Det vil jeg prøve smiley
    Tak smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #17   25. okt 2013 Hvis du køber det her i stedet for http://www.zooplus.co.uk eller her http://www.zooplus.be spare du meget, det er billigere på de udlandske Zooplus`ser smiley

  • #18   25. okt 2013 Mette R

    Min Feline er også bange for andre mennesker. Hun gemmer sig når det ringer på, eller hvis folk bare kommer ind. Så sidder hun under sengen, til de er gået igen.

    Vi har haft hende siden killing, og sådan har hun altid været. Og det accepterer jeg så. Jeg tvinger hende ikke til at møde folk, og siger også til folk, at de skal lade hende være inden under sengen. Og det gælder også min familie og venner der kommer her næsten hver uge!

    Her bestemmer hun, og vil hun gemme sig, jamen så får hun lov til det smiley

    Når vi er alene er hun en rigtig gavtyv og en dejlig kælemis.

    Så hvorfor ikke bare lade ham gemme sig? Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis folk kunne hilse på ham osv. Men han er måske bare ikke til alt for meget ståhej? Ligesom min Feline smiley

    Lige til det med jagt og lade sig kue har jeg ingen råd. Feline er indekat. Men hans opvækst har jo givet vis noget at gøre med hans underlegenhed. Og om man kan ændre det nu i den alder? Tja der er jeg nok enig med Felis...


  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   25. okt 2013 Problemet er jo ikke at han gemmer sig, problemet kommer når han ikke når at gemme sig eller hvis han har mødt folk før og han bliver siddende og er bange og krymper sig sammen, til jeg bær ham væk og det er det som jeg syntes er svært..

    Ellers er det nok rigtigt at det er hans opvækst der har sat sine spor på hans jagt osv smiley


  • #20   25. okt 2013 Okay så er jeg med.

    Så han sidder simpelthen stille, hvis han ikke når at gemme sig? Det virker da lidt mystisk. Normalt ville han jo bare løbe selvom gæsterne var ankommet. Så det er ligesom han bliver stiv af skræk?

    Altså umiddelbart er der vel ikke rigtig noget at gøre. Andet end det du gør nu, hvis det hjæper ham at blive båret væk. Bare det han har mulighed for at være alene er jo godt.

    Og selvfølgelig er det svært at se sin kat sidde sådan. Men igen så er det åbenbart bare sådan han er... Jeg tror bestemt heller ikke en katteven vil afhjælpe det. Slet ikke hvis han er så underlegen, som du skriver.

    Om han er syg er jo ikke til at vide. Men hvis du får udelukket det, ja så tror jeg ikke der er så mange muligheder mere. Andet end han bare er lidt sær pga sin opvækst!


  • #21   26. okt 2013 Altså:
    Min afdøde Trold som jeg desværre kun nåede at have som kælekat i 9 mdr. han var også skrækslagen for alle andre end mig.

    Min mor plejer at joke med, at hun kun nåede at se Trolds hale smiley

    Jeg tror bare at du skal lade katten være som den er og det kan jo være at den en dag tør lidt op.
    Den vil aldrig komme til at elske fremmede, men måske fortrækker den bare til et andet rum af sig selv.
    For jeg synes at katten skal have en flugtmulighed, det kan være alt lige fra et åbent skab til en åbentstående dør ind til soveværelset hvor den kan få fred.


Kommentér på:
Mit lille offer -HJÆLP!!

Annonce