Vandskål til fladnæset kat! Vandskål til fladnæset kat!
Hjælp hjælp hjælp!
Jeg har to skønne perserkatte på to år, hvor min ene, Albert har et SERIØST problem! Han kan ikke drikke ordentlig af vores vandskåle og jeg har prøvet stort set ALT! Normale skåle, porcelænsskåle og sågar en vandfontæne, men lige lidt hjælper det.
Han kradser på skålen, tit så den vælter (skønt på gamle trægulve), dette gør han tit inden han skal drikke og så drikker han bagefter.
Men det reelle problem ligger i at han bliver så pladdervåd i hans "skæg" ved hagen og rundt om. (Så våd at det drypper og tit får han aldrig tørret sig helt), og dette er bestemt ikke sundt for hans hud
Det skal siges at vandet står langt fra deres mad! Og de får frisk vand i 2-3 skåle 3-5 gange dagligt..
Jeg har desuden forhørt mig med dyrlægen, og de var ikke super behjælpelige. Så er der nogen derude der har et godt forslag til hvad der er grund til at han gør som han gør?
Og hvis i kan anbefale noget at drikke af, som i ved virker, vil jeg være evigt taknemmelig!
Mit næste skridt er at kontakte en adfærdspsykolog, men ville lige prøve her først!
Rigtig god weekend,
Simone.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 16
Vandskål til fladnæset kat!