590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Julie N
Julie N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Rastløs hunkat- om aftenen....?? Rastløs hunkat- om aftenen....??

Jeg har to syks indekatte på 4 år. De er hunkatte, men hedder Bob og Rocky. Rocky er en meget stille og kælen kat, der elsker at komme på trappetur en gang om dagen, og det samme gør Bob. Naboerne synes det er rigtig hyggeligt, og hun kommer også ind til min nabo til tider, der også passer dem, når jeg ikke er hjemme. Problemet er Bob. Hun har altid været en kat med sindssygt meget energi, hvorimod hendes søster, er stille og rolig, og er glad bare jeg er der. Jeg synes desværre det er blevet værre med Bob det seneste halve år. Hendes rastløshed. Hun er bvegyndt at miave meget, og strinter. Når hun ikke er rastløs, er hun den gladeste kat, og "hviler meget i sig selv". Jeg bliver så ked over dette, og har desværre ikke muliged for at lukke hende ud, da jeg bor i byen. Hun ville ha så godt af græs og kunne fange mus, men har bare slet ikke lyst til at skille mig af med hende smiley
Hun gider ikke rigtig lege med mus osv. Hun vil kun lege med hendes søster, der ikke gider lege ret tit. De elsker hinanden så højt, og putter tit sammen.
Nogen, der har ideer?
Kh, Julie

ps. de er neutraliserede

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rastløs hunkat- om aftenen....??
  • #1   26. okt 2013 Har de været udekatte før???

Hvad med at aktivere hende ekstra meget og gerne noget med hun skal op og ned så hun rigtig får brugt sin energi..

Det kunne også være at hun ville have gavn af at komme ud i sele og snor, men det forpligter jo selvfølgelig, for det vil jo kræve at du gør det hver dag uanset vejr..

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#2   26. okt 2013 De har ikke været udekatte smiley
    Har du nogen ideer til aktivering? Mht. til snor, så har jeg faktisk overvejet det smiley

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#3   26. okt 2013 Det er sjovt, hvor forskellige to søstre kan være smiley

• #4   27. okt 2013 Næhh jeg har ikke nogen konkrete forslag til aktivering, men det som hun syntes er sjovest, måske gerne noget der udfordre hendes hjerne..

Feks gemme noget mad hvor det er en udfordring for hende at få fat i det, der findes en del af sådan nogle på zooplus, se evt på dem til hunde, der findes også en tråd herinde oprettet indenfor de sidste par dage med aktivering, prøv at kigge på den, ellers vil jeg foreslå drillepinde af forskellige slags hvis hun er til det, kig på zooplus der er mange gode ideer, nogle er noget man selv kan lave eller finde alternativer til i naturen, kun fantasien sætter grænser..

Det er meget normalt der er stor forskel på søstre, det er der jo også ofte med mennesker, min Tøsens søster var også væsentligt mere aktiv end Tøsen nogen sinde har været..

• #5   27. okt 2013 Du kunne starte med at få dem steriliseret, hvis de ikke er det.

• #6   27. okt 2013 Lone hun skriver i sidste linje: ps. de er neutraliserede

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#7   27. okt 2013 Tusinde tak, Heidi smiley Har prøvet lidt forskelligt i tidens løb, som hun ikke gad, men vil jo gerne ofre en hel del, på de små duller smiley

Lone: de er begge neutraliserede smiley

• #8   27. okt 2013 Idé til aktivering:
    Et strapexbånd der trækkes efter dig og så et flot, stort fuglefjer.

Billigt - og et hit her i huset smiley

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#9   27. okt 2013 Det vil jeg prøve smiley Har prøvet lignende med et målebånd, og det var et hit smiley Lige pt. har jeg en fjer hængende i en elastiksnor. Den må kunne bruges smiley

• #10   27. okt 2013 Elvis bliver helt ellevild når jeg siger "Fugl!" og vifter ham om næsen med fjeret smiley
    Hans fjer ligner noget der kunne være løgn og strapexbåndet må jeg ikke smide ud for Freddie - pt har han 3 smiley

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#11   27. okt 2013 Åh, de søde dyr smiley

• #12   27. okt 2013 Mine elsker bolde og Sofie er helt syg med baldrian (Sofus synes det er forfærdeligt) desværre har måtte smide hendes baldrian legetøj ud, da den var gået i syningen smiley
    Skal klart have flere af dem, trods lugten;-)

• #13   27. okt 2013 Selv om begge mine unge katte gerne vil lege, overtager Mitti legen, og så ser det næsten ud som om Røde ikke gider, for han kikker bare på.
    Hvis det er på den måde med dine, kan du forsøge, om du kan få lov til, at lege med den af dem som ikke leger så meget, du kan måske blive nød til, at lukke en dør mellem jer smiley
    Nogle katte er lidt mere tilbageholdende og vil ikke komme til, at bumpe ind i den anden. Fordi den anden var der først eller det kan være et område hvor den ene kat bestemmer.

• #14   27. okt 2013 du kan også prøve naturlegetøj
    http://jekas.dk/Webshop/Category/4855-1-1042/
    mine går helt i selvsving når de får nye kanin"stykker"
    og de små rævehaler det er lige så de savler over det smiley

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#15   27. okt 2013 N9nna: Ja, det var en god ide smiley Baldrian, er hun ret vild med, men mange år siden jeg har haft noget i huset smiley

Jette: Hun er overkatten herhjemme, så hun tænker ikke så meget på søsteren, men møver sig altid frem smiley

Judith: Det var en god ide!! smiley Tror faktisk min mor har nogle kaninstykker smiley

• #16   27. okt 2013 Ja der kan være stor forskel på søskende. Vi havde også søsteren til hende vi har nu, og de var meget forskellige. Meget stor forskel på hvor aktive, og hvor kælne de var osv. Vores er helt vild med de pinde, med elastik, hvor der f.eks er en mus i enden, fjer eller andet. Ved ikke om det er den samme drillepind, heidi nævner

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#17   27. okt 2013 Drilepind, er en rigtig god ide smiley TAK. Det er bare sjovt, det kun er om aftenen. Måske nogle instinkter, der trækker?? Lige nu ligger hun og er meget dejlig og putter smiley

• #18   27. okt 2013 Næhh det er faktisk ikke så underligt at det kun er om aftenen, katte er jo natdyr, og min den lille hun er også mere rastløs og vil aktiveres sidst på aftenen, så må jeg også igen med drillepinden eller en papirkugle som jeg kaster og hun kommer tilbage med som en lille hund smiley

• #19   27. okt 2013 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742
    Denne her er absolut genialt legetøj, som min voksne hunkat kunne hoppe og springe efter længe.

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#20   27. okt 2013 Heidi:Er bare glad for det kun er om aftenen smiley
    Maiken: skal faktisk have bestilt nogle ting derinde, så den må jeg ha med smiley

• #21   27. okt 2013 den Maiken kommer med der er også et kæmpe hit herhjemme smiley men alt hvad der har fjer eller lugter af kanin/ræv er et hit herhjemme...eller catnip man kan købe sådanne små puder hernede hvor det er i og de bliver tæsket i stykker i løbet af et par dage hvis det kommer indenfor døren smiley

• #22   27. okt 2013 Øhh Judith....
    Nu er jeg jo lidt ekstrem hvad angår pels og støtter ikke pelsindustrien.
    Er det "ægte" pels eller er det imiteret??

• Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    okt 2013

#23   27. okt 2013 Judith: tusinde tak smiley I er så søde til at hjælpe.
    Marianne: jeg er just heller ikke en pelselsker. Ville aldrig selv gå med pels, men tænker, at min mors meget gamle rester er et forsøg værd smiley

• #24   27. okt 2013 det er ægte tørret dele af en kaninpote, ører etc... så det er dyr det kommer fra

• #25   27. okt 2013 Tak.
    Så ved jeg da at jeg ikke skal købe det smiley

• #26   27. okt 2013 tjahh kanin er jo naturligt bytte for dem smiley

• #27   27. okt 2013 Johh... men de er heller ikke at finde på mit menukort smiley
    De bliver jo opdrættet med henblik på slagtning og for mig er en kanin et kæledyr smiley
    Yeps! Jeg er ekstrem - men spiser dog kød smiley

• #28   27. okt 2013 tjahh hernede ligger der kaninkøb lige ved siden af kyllingekødet...det er meget normalt at spise hernede smiley så når dyret alligevel er slagtet med henblik på at blive spist så har jeg ikke noget imod at de tørrer poter og ører og sælger som godbidder til katte/hunde smiley synes bare at det er at udnytte hele dyret fremfor at smide noget ud og derved skabe et spildprodukt smiley

• #29   27. okt 2013 Hvis du køber bird drillepinden, så køb nogle stykker. Man sparer lidt pr. styk, hvis man køber tre ad gangen. De er nemlig en smule skrøbelige. Overvej evt. at forstærke den med lidt gaffa- eller pakketape, så den kan holde til lidt flere tæv.

• #30   27. okt 2013 Hvis det er fra slagte dyr vil jeg ikke have noget imod, at hele dyret bliver brugt.

Men jeg køber intet maid in china, med pels på, der er pelsproduktion ren totur.
    De små figurer man kan købe, kan man ikke være sikker på, at det er kanin, og ja jeg kan ikke have deres metoder, og de har før brugt kat i stedet for kanin smiley smiley

• #31   27. okt 2013 Jette:
    "Men jeg køber intet maid in china, med pels på, der er pelsproduktion ren totur."

Yeps, men herhjemme er minkfarme også torturkamre smiley
    Rævefarme er heldigvis under afvikling, men jeg synes at det er sørgeligt at det først skal stoppe helt i 2025 - mener ikke at det er før.

Mange spiser da også kanin herhjemme.
    Men på mit menukort er der flg. dyr ikke noget man spiser;)
    Kanin
    Lam
    Hare
    Krondyr (dyrekølle)
    Hest

Og der bliver ikke købt skind eller pels med mindre at det er imiteret.
    Jeg har netop set, at slangeskind og krokodilleskind indgår i nyeste mode smiley

Undskyld TS at jeg kom til at gå så OT.

• #32   27. okt 2013 Hmmm, aner faktisk ikke hvor Jekas' kaninting kommer fra. Har dog gladeligt bestilt derfra flere gange, da det er stor succes herhjemme.
    Vi er vegetarer og bruger ikke ting med ægte læder/pels - men nu har jeg valgt at holde disse charmerende rovdyr i vores hjem, så der bliver købt kød, fisk og kaninører til dem. Har dog ikke haft 'mave' til at introducere daggamle kyllinger endnu... smiley

Julie, det kunne jo være at lidt råt kød eller en daggammel kylling ville være god underholdning som aftensmad til din kat. smiley
    Jeg gemmer godbidder rundt det hele og fylder aktivitetslefetøjet op om aftenen. Så har de meget travlt med sin 'jagt'. smiley

• #34   30. okt 2013 Ina:
    Ja det lyder jo lyserødt alt sammen, men hvorfor tror du at de bider hinanden, går i cirkler (gentagne bevægelser)? Dette er bare noget af det der er kommet frem i medierne. Bliver mink med bidsår behandlet?
    Formanden for pelsavlerforeningen har jo også beklaget at der er "brodne kar".
    Så det er derfor jeg på ingen måde støtter pelsindustrien og hvis jeg fik foræret en pels, så blev den byttet. Jeg går også ind for afvikling så hurtigt som muligt, men der er penge i skidtet og det ødelægger alt!
    Der er ikke engang dun i min dyne/pude.

• #35   30. okt 2013 Ina:
    Jeg bidrager gerne med facts:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/aftalt-velfaerdsforbedring-maa-og-skal-gennemfoeres

Kommentér på:
Rastløs hunkat- om aftenen....??

Annonce