1.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

loppe eksem , mister pels :/ loppe eksem , mister pels :/

hej KG'er . min hun kat trunte fik konstateret loppe eksem 6 mdr efter hun havde haft lopper smiley . dyrlægen gav hende en sprøjte og så skulle jeg bare give hende loppe kur og olie i maden smiley . det virkede så , men i dag da jeg kommer hjem opdager jeg at hun mister pels igen smiley . Sidder nu med overvejelsen om jeg skal aflive hende , hun er som hun plejer så det er svært , men vil jo ikke aflive hende da hun jo ellers virker sund og rask smiley og min han kat mister ikke pels , så det smitter ikke smiley .. og hvis jeg skal aflive hende , hvad så med min hankat ? hvor stor er chancen for han kan uden hende , da de putter sammen hver dag smiley .. Jeg ringer til dyrlægen i morgen .. smiley ..

Håber ikk der kommer for mange negative kommentare smiley smiley

Knus -

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  loppe eksem , mister pels :/
  • #1   27. okt 2013 Glem aflivning indtil videre smiley
    Én af min mors katte har også loppeeksem og kan ikke tåle at se en loppe smiley
    Den bliver behandlet året rundt med Stronghold - og hvis der er andre katte, skal disse også behandles.
    Så skal du gøre rent - helt hysterisk i ugevis og evt. i yderste konsekvens sprøjte kattens omgivelser, men det er hverken sundt for dig eller katten.
    Så på sigt skal det nok hjælpe, men her i starten og ved evt. nye udbrud, så skal du selvf. have det behandlet.

• #2   27. okt 2013 N.B. Mange steder virker Frontline Combo ikke, så ud med det og ind med Stronghold eller Advantage. Frontline er = pengene i kloakken.

• #3   27. okt 2013 jeg laver ik andet end og gøre rent da jeg ikk bryder mig om det mindste rod smiley . er bare så ked af hun er syg smiley . man føler sig virkelig dum smiley

Tak for dit svar smiley

• #4   27. okt 2013 bruger ikke frontline , men advantage ::/ . da frontline aldrig har virket :s

• #5   27. okt 2013 Så prøv Stronghold.
    Mille er 10 år og har haft det fint i flere år uden udbrud.
    Er det en inde kat eller en fritløber?

• #6   27. okt 2013 Indekatte begge 2 .. de har aldrig været ude .. da jeg bor tæt på motor vej smiley

• #7   27. okt 2013 Så skal du nok med tiden få styr på det.

Jeg synes at det er for lidt at aflive for.

• #8   27. okt 2013 ja .. men har det os bare sårn at hvis hun skal lide for meget , vil jeg ikk sætte hende igennem det smiley .

• #9   27. okt 2013 Det er op til dig, men giv hende en chance.

Det kan være at behandling med kløestillende og evt. binyrebarkhormon i 14 dage (depotmedicin), så kan det være at hun er ovre det anfald.

Det kunne jo være at du skulle prøve at sprøjte hjemmet og evt. sende misserne i byen den dag :).

• #10   27. okt 2013 - og Mille har altså ikke lidt, men det kræver at du kæmmer (undersøger) og giver loppemiddel som beskrevet.
    Husk at det skal ned på huden. Det er er tilbage i pelsen virker ikke.

Der findes også en type loppemiddel der gives som injektion 2 gange årligt - Program Vet.
    Det kan suppleres med Capstar til at slå levende lopper ihjel.
    Jeg bruger det med succes og min dyrlæge anbefaler det også til eksem-katte.

• #11   27. okt 2013 hun får en chance , da jeg simpelthen ikke kan aflive hende , men har den altid i baghovedet at lider mine dyr for meget så det den bedste udvej , <3.
    jeg elsker mine missere smiley .. tak for dit svar , jeg ringer til dyrlægen i morgen og høre med hensyn til det du har skrevet smiley

Kommentér på:
loppe eksem , mister pels :/

Annonce