1.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Dyrlæge eller ej? :s Dyrlæge eller ej? :s

min killing på lidt over 3 mdr. har gået og set sløv ud her den sidste uge, han vasker sig lidt og har ikke spist meget, først idag har han klemt mere ned end han plejer..
han er også meget tynd selvom jeg prøver at få ham til at klemme lidt ned, tænker hvad der kan være I vejen med ham og om jeg skal hive ham til dyrlæge og få det tjekket? jeg er lidt nervøs for ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge eller ej? :s
  • #1   27. okt 2013 Ring til dyrlægen og få en snak.. Hvis man er i tvivl spørger man dem, ikke på et forum

• #2   27. okt 2013 Katten er sløv og småtspisende? Selvfølgelig skal den til dyrlægen. Ville du ikke ha' taget et barn til lægen hvis det havde det sådan?

God bedring til missen.

• #3   27. okt 2013 Man kan nu godt spørge på forum, men det er dyrlægen der har facitlisten smiley
    Jeg synes, at du skal ringe i morgen og få en tid.

God bedring til katten smiley

• #4   27. okt 2013 jeg ringer til dyrelægen, tak for hjælpen. jeg spurgte her først fordi at hvis det bare var bagateller så er det da dumt at ringe til dyrelægen.

• #5   27. okt 2013 Det er aldrig dumt at ringe til dyrlægen.. Det er tvært imod dumt at lade være

• #6   27. okt 2013 Ja ring til dyrlægen, for det lyder klart til at det kræver en dyrlæge undersøgelse, det er ikke normal adfærd, og altid når man er i tvivl så kontanter man dyrlægen, det er aldrig dumt at ringe og få en snak, man skal stole på sine instinkter..

Jeg tror heller ikke der er nogle dyrlæger der nogen sinde vil syntes det er dumt når du ringer og spørger om noget fordi du er i tvivl..

• #7   27. okt 2013 Når din dyrlæge kender dig og dine katte fra flere besøg, er de rigtig gode at snakke med når man er i tvivl, og nogle gange kan man nøjes med en snak i Tlf og få medicin, når man har en kat med et kendt problem.
    Jeg er glad for, at bare købe grus hos dyrlægen, for de spørger altid til mine katte, og jeg får mulighed for en snak om småting smiley det var lige lidt unden for nr, men har du en dygtig dyrlæge er dine spørgsmål aldrig til besvær, og netop killinger er det vigtigt, at få hurtigt i behandling, uanset hvad de fejler, eller ikke fejler smiley

• #8   27. okt 2013 Jeg ville også kontakte dyrlægen

• #9   27. okt 2013 Kan det måske have noget at gøre med at den er taget for tidligt fra sin mor? Jeg kan se på hans profil at han er født d.7.juli og du har hentet ham i starten af september. Det ser også ud som om på billederne at han har blikhindefremfald. Det ville nok være en god ide at tage ham til dyrlægen i morgen. Held og lykke med ham, han ser sød ud.

• #10   27. okt 2013 En anden ting som tit er godt, at gøre, er at spørge den du har købt killingen ved om råd, har man killinger må man jo også have en vis viden om katte og killinger, og de skal være sunde og raske og minimum 12 uger og på det tidspunkt skal de jo også vaccineres!

• #12   27. okt 2013 Jeg venter spændt på en update.

• #13   27. okt 2013 Kunne ikke være mere enig Lotte smiley den var lidt ironisk, kunne ikke lade være smiley
    Da jeg fik talt ugerne.
    Det er vel de færreste som kunne vente en uge med, at tage til dyrlæge uanset hvor gammel killingen er.
    Jeg mener også den tumpe som solgte killingen bære et stort ansvar, eller manglen på samme smiley
    Jeg havde håbet på, at TS ville komme med en forklaring smiley smiley

• #15   28. okt 2013 Jette L. - jamen undskyld da, jeg havde bare fået det svar jeg skulle bruge og tænkte mere på killingen end at se om der var nogen der havde svaret på mit indlæg.

som min mor siger er det en stave/regnefejl. skrev jo også til start at han er lidt over 3 mdr. gammel. hurtiglæser folk bare? eller vil man kun bide mærke I det negative? smiley han har fået en tid hos dyrelægen her kl. 9, min ven ringed igår og hun sagde at det overhoved ikke lød godt. så nu må vi håbe det bedste for ham.

• #16   28. okt 2013 Rigtig fint at du tager den til dyrlæge.
    Som du selv skriver har du skrevet at den er lidt over tre måneder og da du har haft den siden d.1.september ville jeg nu mene at den er over 4 måneder eller næsten fem måneder, hvis du har fået den da den var 12 uger. Nå men nok om det, godt den kommer til dyrlæge, krydser fingre for at alt er ok.

• #19   28. okt 2013 Skovmisserne:
    Hvorfor skulle du da også det?
    ForEVER kan vel tale for sig selv smiley

• #20   28. okt 2013 Uuuhhh.... den smiley kan jeg ikke lide smiley

• #21   28. okt 2013 Puha... Det var vel ikke Fiv eller Felv den havde? (kunne det godt lyde lidt som, ud fra symptomerne og de sidste billeder på kattens galleri, hvor den har mat pels og blinkhinderne er fremme) smiley

• #22   28. okt 2013 han blev aflivet imorges.. dyrelægen sagde at det var kronisk katte influenza og hvis han overlevede den han havde da jeg kom med ham, ville der altid skulles holde øje med ham og sørge for ham. så jeg valgte at give ham fred istedet for at holde ham I live for min egen selviske vilje. så lille Pippin har fået fred og lider ikke mere..

• #24   28. okt 2013 Jeg håber du får en stor stærk killing næste gang, hvis din kat skal være indekat så vælg forældre som er indekatte, og du kan godt tillade dig, at spørge om hvornår morkatten sidst er vaccineret.
    Det er en trist oplevelse du har haft, og nok også dyre lærepenge, alt for mange killinger omsættes uden der er taget vare på vaccinationer og neutralisering smiley

• #25   28. okt 2013 hans forældre er indekatte og ved ikke med vaccination men han havde fået ormekur.. uanset hvad var han vist født med det, så er bare glad for at han har fået fred uanset hvor hårdt det er for mig at se ham tage fasted I så ung en alder smiley

• #26   28. okt 2013 mor: skal jeg nok ringer nok lidt senere skal lige rydde lidt op..

• #27   28. okt 2013 R.I.P lille mis

• #28   28. okt 2013 Hvor er det trist smiley Det er jeg virkelig ked af at høre smiley

Et kram herfra

• #29   28. okt 2013 Øv hvor trist smiley

R.I.P lille Pippin

• #30   28. okt 2013 det er super trist, mest af alt fordi han var så ung, men føler mig betrykket med at han er et bedre sted og ikke har ondt mere..

• #31   28. okt 2013 Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til sin elskede kat, men det vil altid gøre det lidt ekstra trist, når det er så ung en kat... Hvorimod hvis det var en ældre kat, ville man kunne trøste sig ved tanken om at den havde haft et godt og langt liv.

R.I.P. Lille Pippin † Sov sødt...

Kommentér på:
Dyrlæge eller ej? :s

Annonce