Nu skal Mitte på slankefoder, dyrelægens ordre Nu skal Mitte på slankefoder, dyrelægens ordre
Jeg havde Mitte til tjek hos dyrlægen idag, alt i alt er hun er fin kat. Jeg fik noget med til at børste hendes tænder, samt noget plaugeoff til at putte i maden. Men, så var hun jo også en tur på vægten, og hun vejer 5,3 kilo og skal gerne ned på 4 . Jeg har hele tiden vist at hun har taget på siden hun blev fixet for ca ½ år siden, men det er lidt mit indtryk at vægtøgningen ligesom er stoppet, altså at hun ikke bliver federe. Hun synes så jeg skulle putte hende på det her nye, fantastiske nye slankefoder Metabolic. Det er bare noget der virker sagde hun. Men nu bliver jeg godt nok lidt i tvivl, der er jo så mange her inde der har sagt at diætfoder er fis i en hornlygte.
Men hun leger og er aktiv. Hende og misling kan løbe rundt i lejligheden som tossede, og hun leger også gerne med mig(med fjerpind osv), det eneste er nok at hun ikke er lige atletisk som misling som er en del mindre. Misling hopper gerne op på døren og sidder, Mitte holder sig dog til reolerne.
Hvad mener i?
Jeg ligger også lige et par billeder ind så i kan se hende.
p.s. det går fremad med at få dem begge til at spise råt.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Og vigtigt, alt den vådmad og kød du kan få dem til, at spise
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Det er hvad dyrlægen har anbefalet. umiddelbart ser ingredienserne ikke helt så gode ud?? Lige nu fodre jeg med Porta 21 kornfri, det har jeg gjort i godt 4 måneder og det er de godt tilfreds med. Jeg har ikke indtryk af at hun over-æder. 1 enkelt skål, den på billedet faktisk holder godt 2 dage, til 2 katte.
aug 2012
aug 2012
aug 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Tænk også på, at det er naturligt (også for os) at tage på op til vinteren, hvor aktivitetsniveauet normalt falder og stofskiftet også.
Det stiger igen til foråret.
Desuden er det nu (for vores vedkommende) videnskabeligt dokumenteret, at "fyldige" (ikke fede) mennesker faktisk er sundere end de tynde, så mon ikke det i store træk også gælder vores katte.
Jeg vil i hvert fald foretrække, at mine katte er lettere overvægtige end lidt for tynde. Bliver de syge, er der desuden noget at stå imod med.
Din kat leger og trives, og hendes eneste tanke er ikke at spise og sove, men er du bekymret, så give hende noget mere vådmad.
PS: Dyrlægen får sikkert solgt sit foder alligevel - desværre, kunne jeg fristes til at sige.
aug 2012
Jeg fik af vide at hvis tandbørstning ikke fungerede kunne jeg putte det i hendes mad som modvirker plak og tandsten. (:
maj 2012
Plaqueoff er en ok løsning, og virker vist ok, min kat på 8 har endnu ikke fået renset tænder, og vil ikke spise råt kød.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Hills er generelt lidt dyrere end RC.
Men selvom jeg ikke synes at hun ser tyk ud, så ved jeg jo ikke hvordan hun "føles".
Mine er på slankekost der virker - jo det gør
3 kg. 350 kr.
Jeg ville ikke have de store bekymringer når den er så aktiv
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Mine 2 vejede 5,1 og 5,7 sidst jeg vejede dem, Sofus (den lette) er meget slank/strømlinet og total klodset (altså ikke let og elegant som katte plejer at være) han tramper rundt. Sofie (den knap så lette) er så elegant og det kan dårligt høres når hun lander, selv fra et højt spring. Jeg kan ikke engang mærke når hun hopper op i sengen!
Forventer at få at vide at hun skal tabe sig, ved næste besøg hos dyrlægen, men har planer om at ignorere det, hvis det kommer på banen. Jeg kan nemt mærke ribben, hofter osv og så er hun fyldt med muskler.
Hun har allerede tabt sig lidt efter jeg skruede op for det rå og giver mere bozita vådfoder (93% kød ift 60% kød i lux)
maj 2012
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Rigtig godt at du har fået din kat til at spise råt
f.eks var begge mine katte 0,5-1kg overvægtige.
De fik den samme kost da de begge skal lægge omkring de 5kg, Aidan tabte sig med det samme og jeg måtte hurtigt begynde at give ham ekstra kød for at gøre op for den energi han brugte i løbet af dagen.
Macro tog på.... Så hver 14 dag justere jeg hans mad nedad med kun 5-10 grams forskel, indtil at der var vægt tab også holdt jeg hans mad på de niveau indtil han havde smidt de 500gram. Det betyder ikke at han ikke fik lidt ekstra her og der hvis han udviste sult, men generelt var han glad og tilfreds og tiggede ikke efter mere mad. Men hvis der stod mad fremme så spiste han det fordi "det var der".
Macro havde forfærdelige tænder(meget plaq og gentagende tandkødsbetændelse) men fik lært ham at spise kyllingehalse så nu får han "børstet" sine tænder 2-3 gange om ugen og de er fine hvide med kun en anelse plaq som ikke er gået helt væk
Det kan godt være at Macro kun var 500gram overvægtig men det er tydeligt at han er mere aktiv efter han har tabt sig. Han vil gerne løbe samme med mig ude på græsset hvor førhen ville han kun gå rundt.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Det kan give leverskader hvis det går for stærkt.
Nu skal Mitte på slankefoder, dyrelægens ordre