758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Christina A
Christina A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Bedste ørerens? Bedste ørerens?

Hej alle!
Er ny bruger - og har to dejlige Maine Coon-katte, som desværre begge har været igennem en masse bøvl med blodører.

Min ældste, Aslan, har desværre haft det i begge ører - og det ene var så slemt, at det måtte opereres af to omgange.
Jeg har hørt skrækhistorier om blomkålsører, der ender i aflivning, fordi de ikke kan holdes fri for svamp og andre infektioner.....

Aslans øre er meget lukket, og dyrlægen bad os i starten om at rense det jævnligt med vatpinde - hvilket vi gjorde. Siden har der ikke været problemer, men jeg synes alligevel, at øret virker ret lukket, og han klør sig klart mere omkring det ene øre end det andet.....det er ikke voldsomt, men virker ikke helt rent...
Vi har forsøgt vatpinde igen, men det er en kamp hver gang, og øret er så lukket, at det nærmest skal mases ind, hvilket hverken er sjovt for Aslan eller for hans mennesker.

Derfor overvejer jeg at købe noget ørerens, så hele opgaven bliver lettere, og så jeg sikrer mig, at øret er rent, også længst inde....

Men hvad er det bedste at bruge? Og har I nogle tips til, hvordan jeg kan holde øret rent på bedste vis, når det nu er så vanskeligt at komme igennem med vatpinde?

Andre ideer til at undgå en infektion?

På forhånd tak....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste ørerens?
  • #1   8. nov 2013 Du bør kunne få noget til ørene hos dyrlægen, han kender problemet og han kan sørge for noget som hjælper på både infektioner og andre ting.
    Jeg har en med smal øregang i det ene øre og har altid Surolan vet hjemme, det er på recept, min kats problem er lille i forhold til jeres.

Det er lidt sjovt, at i har fået bud på at bruge vatpinde, det frarådes ellers? Men bed om noget der virker, og nøjes ikke med ørerens!

• Christina A
    Christina A Tilmeldt:
    nov 2013

#3   8. nov 2013 Jette L - tak, jeg vil lige vende det med dyrlægen, vidste ikke, at man kunne få noget på recept.
    Felis - vi renser heller ikke normalt ører på vores katte, det er blot dette ene øre, der er så lukket, at det ikke kan holdes rent naturligt af katten selv. Derfor sætter der sig snavs i øregangen, hvilket kan udvikle sig til svamp og andre ubehageligheder. Det er årsagen, og da det er en kronisk tilstand, bliver vi nødt til at gøre noget.

Grunden til, at de får blodører, kender jeg ikke. Men da de er søskende (ikke fra samme kuld, men har samme forældre) mistænker jeg, at der er tale om en arvelig tendens. Vi køber i hvert fald ikke flere killinger fra denne avler.

• #4   8. nov 2013 Blodøre plejer, at komme når katten har øreproblemer og ryster på hovedet, men der skal en del til, Birk har tilbagevendende problemer med det ene øre, og jeg kan se det på ørestillingen og at han begynder, at ryste på hovedet og klø i øret, det skal behandles hurtigt, så hvis jeg når, at se de aller første tegn, undgår jeg han ryster på hovedet og klør i øret.

• Christina A
    Christina A Tilmeldt:
    nov 2013

#5   8. nov 2013 Hvad gør du så, Jette L.? Er det nok blot at bruge det produkt, du får hos dyrlægen?

• #6   8. nov 2013 Ja, det er det eneste jeg bruger smiley jeg skal snart have mere smiley

• Christina A
    Christina A Tilmeldt:
    nov 2013

#7   8. nov 2013 Ok - jeg må et smut til dyrlægen på mandag. Tak for hjælpen. smiley

• #8   9. nov 2013 Så håber jeg at kattene kan vente til mandag smiley jeg har jo hjemme fordi det ikke kan vente.

Kommentér på:
Bedste ørerens?

Annonce