1.414 visninger
|
Oprettet:
Øremider smitte {{forumTopicSubject}}
Kan øremider smitte gennem mennesker.
Altså sådan forstået at hvis, en persons kat har øremider og den ejer så kommer på besøg i et andet hjem med katte men uden katten er med. Kan ejeren af en smittet kat, så bære smitte med sig evt. på tøjet.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved godt nærmest alle herinde siger at øremider smitter super meget, men altså jeg kan da sige så meget at da jeg fik lille Smilla hjem da havde hun øremider, jeg fik straks behandlet det hos dyrlægen, og spurgte der om jeg skulle forebyggende behandle Tøsen...
Svarret jeg fik var nej, hvis ikke de ligefrem vaskede hinanden, så var der ingen grund til at behandle hende, men jeg skulle selvfølgelig holde øje med hendes øre, hvilket jeg gjore, jeg vaskede da også hænder hver gang jeg havde givet Smillas øre en behandling, men ellers vaskede jeg ikke hænder når jeg havde rørt hende og så kælede Tøsen bagefter, men jeg stak jo heller ikke fingrene ind i ørene på Smilla..
Tøsen fik ikke øremider skal lige siges, jeg tjekkede hendes øre hver dag indtil Smillas øre var fine og så nogle uger efter, faktisk får de tjekket øre jævnligt, men det er jo en anden sag
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Vi er slet ikke i kontakt med den syge kat, så det er kun via dens ejer. Når der er en teoretisk mulighed hører jeg da lige om katten er blevet rask inden næste besøg.
Øremider smitte