538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kattebakke-problem Kattebakke-problem

Hej Folkens!
Jeg håber at I kan hjælpe mig.
Jeg har to killinger på ca. 4 måneder. I starten da jeg havde fået dem, der brugte de kun deres kattebakke, men nu er de også begyndt at skide lige foran min hoveddør, og tisser lige ved siden af kattebakken. For det meste bruger de dog deres bakke, men det er træls det andet... Så er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattebakke-problem
  • #1   9. nov 2013 Har du kun en kattebakke? smiley Og er kattene neutraliseret ?

• #2   9. nov 2013 Først så vil jeg tro at dine katte er ved at blive kønsmodne og derfor har fået behov for at markere sig..

Dernæst så skriver du kattebakke, altså som at du kun har en kattebakke, det er slet ikke nok til 2 katte, du skal minimum have 2 og helst 3 bakker, killingerne er nu nået en alder hvor de er mere bevidste om hvad de laver, og får derfor ofte den trang til at man gør nr. 1 i en bakke og nr. 2 i en anden bakke..

Så mit råd er start med at anskaffe dig 1 eller bedst 2 kattebakker mere og en af de kattebakker du har bør være åben hvis du har andre der er lukkede, og det næste du bør gøre er at bestille tid til neutralisering til begge katte..

• #3   9. nov 2013 Nej, de er ikke neutraliseret endnu. Troede ikke de behøvede at blive det før de var omkring 6 måneder. Og ja, jeg har kun en kattebakke.

Men tak for svar smiley Vil se om det hjælper at skaffe en bakke mere til at starte med.

• #4   9. nov 2013 Så få dem kastreret hurtigst muligt og anskaf minimum en kattebakke mere.

• #5   9. nov 2013 har altid kun haft en bakke til mine (har 3) men de kommer så også ud og kun en af kattene der bruger den nu.
    Ingen af mine har skidt ved siden af eller tisset.
    men en god ide med flere kattebakker... Især når man følger med i kattehviskeren på animal planet

• #7   9. nov 2013 nej,det er rigtigt... De er lidt fine på den,de katte

• #8   9. nov 2013 Som Felis skriver, så kan det være de er lidt sarte og ikke vil gå på potten hvis den er for beskidt. Nogen er nødt til at tømme kattebakke to gange om dagen og nogen skal næsten gøre det hver gang der har været en kat i den, andre kan måske nøjes med at gøre det et par gange om ugen.
    Min svigermor tømmer bakken tre gange om dagen fordi hendes er for sarte til at gå i den ellers.
    Har du låg på bakken? Hvis ja, så prøv evt at tage det af. Det kan nogengange hjælpe på det, vores nye kat ville i hvert fald ikke bruge bakken da der var låg på.

• #9   10. nov 2013 Der er ikke låg på, og jeg fjerner klumper 2-3 gange om dagen smiley

• #11   10. nov 2013 Killinger kan blive neutraliseret fra de er 12 uger gammel

• #12   10. nov 2013 Det er dem begge - dog mest hankatten der gør det ved siden af, men har købt en bakke mere og har fået kontakt til en dyrlæge nu smiley

Kommentér på:
Kattebakke-problem

Annonce