526 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skraben om aften og natten Skraben om aften og natten

Jeg har en dejlig kastreret han kat på 1,5 år.
Når jeg går i seng og slukker lyset skraber han alle vejene og smider ting ned fra reolerne. ( dog ikke på gulvet andet end ved hans mad skål) det har stået på de sidste 2-3 mdr. og det går meget ud over min natte søvn. ved godt at katte er aktive om natten.

har prøvet at lukke ham ude fra stuen/soveværelset, men så sætter han sig til at skrabe på døren.
har prøvet at aktiver ham inden jeg går i seng. Men giver en halv times ro. Har prøvet at sove med høreværen for at ignorer ham med men lyden går lige igen.sover med åben altan dør så han kan komme ud, men det begynder at blive lidt koldt nu. har prøvet med at sprøjte vand på ham, stå op og give ham foder og rent vand. men uden held! så lige nu er min lejlighed pakket ind i tæpper og håndklæder på alle overflader

Han har Katte træ fra gulv til loft,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skraben om aften og natten
  • #1   11. nov 2013 Prøv med noget aktivitetslegetøj. det kan du sagtens lave selv og det om det er noget der ændre på det. Hjælper det, så kan du jo købe ekstra til.

• #2   11. nov 2013 Jeg har haft samme problem, først med Jax, og det gik udover vores vægge, så tapetet blev pillet af. så skaffede vi os Nunu, da vi tænkte han kedet sig for meget, så stoppede Jax og Nunu begyndte en smule, specielt på skabene.. smiley

Nunu har så helt af sig selv lært at jeg rejser mig og sætter ham op i vinduet og så går der 1-2 mins også ligger han sig. Måske jeg bare har været heldig, men han har fundet et sted han gerne vil ligge. Men har han så en dag hvor dette ikke hjælper, så finder jeg hans yndlings legetøj og kaster til ham, og så leger han med den i stedet. smiley Så jeg har bare fundet den gode løsning.

Vi gjorde også det med Jax inden vi fik Nunu, der gjorde vi det at vi købte feliway på sprøjte og sprøjtede der hvor han kradsede mest også stoppede han med det i 1-2 dage også sprøjtede ved igen. smiley

• #3   11. nov 2013 Jeg tog en ungkat hjem fra den pige der havde købt ham, det stoppede da han fik kys, kram nusning og fik lov og sove på min hovedpude om natten smiley

• #5   11. nov 2013 bor i en et værelset, så kan ikke rigtigt lukke døren, eller jo det kan jeg men så¨sidder han uden foran og skraber på den i 100 år.. og stopper ikke smiley men har købt noget våd foder til ham og leger lige lidt med ham her inden jeg hopper i seng, og så det kan være han så vil bruge tiden på at slå mave og slappe af istedet for at skrabe på alle ting

Hade sådan set 2 men min hun kat, havde det ikke godt med at være inde kat, hun ville bare gerne gemme sig,, men det er men det er 6 mdr siden hun flyttet.

• #6   11. nov 2013 hvis han har oplevet og være sammen med hende kan han godt føle sig alene. Hvis du må have to katte så anskaf dig en indekat mere

• #7   11. nov 2013 det må man desværre ikke.. han begyndte på det da jeg lukkede altan døren om natten .. men har haft den åben et par gange efter følgende.. men uden held smiley

• #8   11. nov 2013 Kunne det være en løsning enten at sætte en kattelem i altandøren (går ud fra altanen er sikret) eller i soveværelsesdøren?

Hov, jeg havde overset du bor i ét-værelses, og så er der jo ingen soveværelsesdør.

• #10   12. nov 2013 Jeg og min kæreste lader vores kat være i Stue/gang og badeværelse hele natten, hun skraber engang i mellem på døren, så går jeg ud og kaster en håndfuld godbidder på gulvet så plejerder som regel at blive ro, ellers miauver hun kun om norgen når hun kan høre mit vækkeur ringe eller når vi siger noget smiley

• #11   13. nov 2013 Som jeg forstår det, har Ziegler kun en entré at lukke katten ude i, og det dur jo ikke smiley

• #13   13. nov 2013 Hvis jeg lukker døren ind til stuen/soveværelset så har en en entré, et lille badeværelse og køkken.. så fortrækker lidt han kan være i hele lejligheden ! men det har hjulpet lidt at give han våd fodre inden jeg går i seng og gøre mere ud af at aktiver ham.
    Kattelem i altan døren, tror jeg ikke bolig selskabet er så interesseret i..

• #15   13. nov 2013 den er knap 40 kvm.

• #17   14. nov 2013

til # 13

Super hvis aktivering og en portion vådfoder kan give nattero. smiley

Kommentér på:
Skraben om aften og natten

Annonce