Maske eller ej Maske eller ej
Jeg har diskuteret et par gange ang. min Frejas ansigt. Hun er mørkegrå i hovedet, hvorimod resten af det grå på hende er mere lyst. Så tænkte om der fandtes en form for grå maske??
Hun er en blanding af Ragdoll, Hellig birma, perser og huskat - så chancen for at hun bærer maske er jo forholdsvis stor.
Jeg er lidt i tvivl, for hun ser ud som om hun har en maske, når hun jo er mørkere i hovedet, end på resten af kroppen.
Ved ikke om sådan noget kan lade sig gøre??
Billedet er lidt svært at se - hendes ansigt er mørkere i virkeligheden.
Tjek hende evt. på min profil, hvor i kan se flere billeder.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
En blå kat er en mørk lidt stål grå agtig farve
Tabby betyder hun har striber
Og bicolour at hun også er hvid
nov 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 12
nov 2013
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.159
Det jeg kender af maske katte, der er killingerne født hvide og får farve med tiden.
nov 2013
nov 2013
sjovt at folk har så forskellige meninger - for der er tydeligvis folk der er uenige med dig. Måske var dette her det forkerte forum at gå til, da der tydeligvis fokuseres mere på at fortælle mig hvad hun IKKE er, end at svare mig på det spørgsmål som jeg stillede.
Jeg bliver faktisk temmelig sur, når du vælger at sige at Freja er huskat og ingen racer har i sig, når jeg er ejeren af hende (og derved, nok højst sandsynligt ved det bedre end dig), hvem og hvad hendes forældre er.
nov 2013
Enig i at hun er en rundkørsel, men det gør hende bare mere unik!
Hun opfører sig som en ragdoll og ligner på flere punkter også en, så det er da klart jeg bliver vred når jeg VED noget og får at vide hun IKKE er.. Det jo det samme som at sige, at jeg lyver.
Ja, er nok i det forkerte forum. Var ikke klar over at folk nød tale ned til folk. Forstår slet ikke den skulle derud, når det ikke var mit spørgsmål. Men der er vi så forskellige...
maj 2012
Og forøvrigt er det vigtigste, at den har et dejligt temperament, og at du elsker din kat lige som den er
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Ts - Hop op og fald ned på de latterlige kommentarer. Nej din kat er ikke en racekat, men en blandingskat - og at emnet når helt dertil forstår jeg ikke lige, det var ikke det der blev spurgt om.
Velkommen til kattegalleri
jun 2006
Det med at hun ikke er masket er jeg nu ikke helt enig i. Især når man ser dette billede, så kan man tydeligt se forskellen i kropsfarve, og maskefarve. Også på ørerne, samt hvor masken slutter i hovedet.
http://billeder.kattegalleri.dk/galleri/118/628/471/585290-blanding-af-racer-freja
Men kan du ikke ellers tage nogle lidt bedre billeder af hende? Hvor man kan se det hele af hende fra siden, fra oven - og især i noget ordentligt lys. Dagslys og ikke modlys
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jun 2006
Og læser man FIFe's standard f.eks., så står der da også at de kan have alle farver..
Men korrekt, at maske ikke er det typiske i danske huskatte
jun 2006
jun 2006
nov 2013
Hun er bare en dejlig rundkørsel. Der findes ingen som hende.
Jeg er stadig ikke sikker på om hun har maske eller ej. Folk er meget uenige.
JEG tror i virkeligheden at folk som har en masse negativt at sige *Felis* i virkeligheden er død misundelig på at jeg har sådan en skønhed til at rende rundt
God aften!
Jeg får lagt nogle flere billeder ind af hende nu her, og så kan i jo altid skrive en privat besked til mig (DEM SOM IKKE PÅTÆNKER AT VÆRE FLABET) hvad i mener. Vil meget gerne høre argumenter og have en samtale
maj 2012
Du er jo også den eneste som ved om hun feks er født hvid, om hun er blevet mørkere med tiden
Min 8 årige bimse falmer i masken
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
"Jeg har fået hende 'vurderet' hos en som skulle have forstand på det. Han skød til at moren skulle være 3/4 birma og kvart perser, hvor faren så skulle være 3/4 ragdoll og kvart huskat - så det er da nok huskatten som ligger i hendes pelslængde, men hun har en meget tyk og kompakt pels. "
Mit spørgsmål er så.. Hvordan dælen laver man sådan en vurdering og hvor? For så vil jeg gerne have min Sylvester vurderet for lige nu er en han blanding af huskat og måske Norske Skovkat eller Main Coon eller noget andet der har kunnet give ham hans størrelse og pels...
(er egentlig ret ligeglad hvad han er blandet med han er dejlig som han er, men man er jo altid nysgerrig
nov 2013
- Jamen, jeg var til dyrlæge med hende, hvor da jeg skulle hente hende var en ældre herre som stoppede mig. Han synes hun var helt fantastisk smuk og spurgte ind til hendes racer.. Han havde selv haft et opdræt med Birmaer og ragdoll for år tilbage - hvor jeg jo så kun kunne fortælle ham hvad jeg har fortalt jer.. Han var ikke sikker, men hans synes efter hvad jeg fortalte, var det hvad han skød på. Han var erfaren, men 'rusten' som han sagde fordi det jo var nogle år tilbage.. Men som han sagde 'jeg kan kende en birma og en ragdoll når jeg ser dem - og hende her hun er en god unik blanding' Men han skød samtidig også på birmaen var dominerende, men han var i tvivl fordi de to racer (ragdoll og birma) minder så meget om hinanden.
Jeg har derfor hverken navn eller adresse på ham - er ret sikker på han bor på fyn, fordi det var i årslev.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
jun 2012
jun 2012
jun 2012
nov 2013
Jeg har nemlig en huskat også - som er helt sort.. Hans personlighed minder meget om Maine coon - og hans 'bedstemor' var også Maine coon. Det jo altid rart at vide hvad man kan forvente af ens kat.
Procent regninger er jo heller ikke præcise
jun 2012
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Min venindes kat og min egen gamle kat er begge huskatte (huskatteforældre) med skjulte maskegener. De blev født hvide og fik mere og mere farve med alderen.
jun 2012
nov 2013
jun 2012
nov 2013
jun 2012
Du ved hun har det godt
Du ved hun er elsket
Du ved hun elsker dig
Du ved hun er kærlig
Du ved at hun nu aldrig igen skal skifte hjem
Du ved at hun for dig er den skønneste kat hun nogensinde kan blive
Du ved at hun har fundet sin slave for livet
Hvad mere behøver du vide??
Igen kan vi tage Sylvester som eksempel:
Hans far er totalt ukendt
Hans mor tog jeg ind som en forhutlet, sulten og forladt gravid (viste det sig) huskat
Jeg aner intet overhovedet om hvad hans forældre er men der vil aldrig nogensinde være en kat som betyder det samme for mig som han gør..
Alle katte er specielle på deres egen måde og det er det der gør dem unikke
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Så den er helt sikkert en blandingskat hvoraf der er maskede katte iblandt.
Men det der helt fantastiske regnestykke skal du forsøge at glemme igen, det hænger ikke helt sammen
Og så et velment råd
jun 2012
Og ja det er brand ærgerligt at hele KG skal dømmes på FB på grund af man ikke får de svar man gerne vil have
nov 2013
Jeg har snakket med et par Ragdoll og Hellig birma opdrættere og de siger alle sammen at man GODT kan se Hellig birmaen i hende, men Ragdollen er klart tydeligst - væremåden og ansigt.
Pelsen er så der hun minder om huskat. Men dejlig er hun - og så synes jeg vi lukker den her. Jeg har fået svar.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
Maske eller ej