3.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Maske eller ej Maske eller ej

Jeg har diskuteret et par gange ang. min Frejas ansigt. Hun er mørkegrå i hovedet, hvorimod resten af det grå på hende er mere lyst. Så tænkte om der fandtes en form for grå maske??
Hun er en blanding af Ragdoll, Hellig birma, perser og huskat - så chancen for at hun bærer maske er jo forholdsvis stor.
Jeg er lidt i tvivl, for hun ser ud som om hun har en maske, når hun jo er mørkere i hovedet, end på resten af kroppen.
Ved ikke om sådan noget kan lade sig gøre??

Billedet er lidt svært at se - hendes ansigt er mørkere i virkeligheden.
Tjek hende evt. på min profil, hvor i kan se flere billeder.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maske eller ej
  • #1   16. nov 2013 Nu har du godt nok ikke lige rigtig nogle biller der viser hele hendes krop ordentligt, men vidt jeg kan se ud fra det der er, så er hun blå tabby masket bicolour (evt. Harlekin)
    En blå kat er en mørk lidt stål grå agtig farve smiley
    Tabby betyder hun har striber
    Og bicolour at hun også er hvid smiley

• #2   16. nov 2013 Her er det lidt tydeligere at se farveforskellen.

profilbillede
  • #4   16. nov 2013 Jeg er ked af at sige det, men hendes mor er hellig birma og kvart perser. Far er ragdoll o kvart huskat smiley så du har ikke ret.

• #6   16. nov 2013 Okay.. godt nok delte meninger. Har også en tråd på Facebook hvor folk siger hun ikke har maske :s

• #7   17. nov 2013 Nu er ham her kun en killing, men farven i masken kommer aldrig til, at nå farven på ørene, der vil altid være en smule lyst, ikke Hvidt i mellem.
    Det jeg kender af maske katte, der er killingerne født hvide og får farve med tiden.

profilbillede
  • #9   17. nov 2013 Jeg spurgte med maske. Ikke hendes racer. Utroligt i ikke bare kan kommentere på det der bliver spurgt om.

• #13   17. nov 2013 Men Felis. Hun kan jo umuligt være huskat, eftersom hendes forældre ikke er.. Så ved ikke hvordan du vil forklare det.
    sjovt at folk har så forskellige meninger - for der er tydeligvis folk der er uenige med dig. Måske var dette her det forkerte forum at gå til, da der tydeligvis fokuseres mere på at fortælle mig hvad hun IKKE er, end at svare mig på det spørgsmål som jeg stillede.
    Jeg bliver faktisk temmelig sur, når du vælger at sige at Freja er huskat og ingen racer har i sig, når jeg er ejeren af hende (og derved, nok højst sandsynligt ved det bedre end dig), hvem og hvad hendes forældre er.

• #15   17. nov 2013 Hun siger da, at den ikke ligner nogle af de racer jeg nævner. Jeg kan da tydeligt se ragdoll i hende?? - så ved ikke hvilke billeder i kigger på.

Enig i at hun er en rundkørsel, men det gør hende bare mere unik!
    Hun opfører sig som en ragdoll og ligner på flere punkter også en, så det er da klart jeg bliver vred når jeg VED noget og får at vide hun IKKE er.. Det jo det samme som at sige, at jeg lyver.

Ja, er nok i det forkerte forum. Var ikke klar over at folk nød tale ned til folk. Forstår slet ikke den skulle derud, når det ikke var mit spørgsmål. Men der er vi så forskellige...

• #17   17. nov 2013 Jeg syntes bare du skal acceptere, at din kat ligner en kat smiley og en smuk en af slagsen, havde du villet have en rasekat, havde du vel købt den med tavle, som er den eneste garanti for, at den ikke er en rundkørsel.

Og forøvrigt er det vigtigste, at den har et dejligt temperament, og at du elsker din kat lige som den er smiley

• #20   17. nov 2013 Kæft hvor er du flabet Felis..

Ts - Hop op og fald ned på de latterlige kommentarer. Nej din kat er ikke en racekat, men en blandingskat - og at emnet når helt dertil forstår jeg ikke lige, det var ikke det der blev spurgt om.
    Velkommen til kattegalleri smiley

• #21   17. nov 2013 Jeg synes ikke hun ligner nogle af de nævnte racer, men med så meget forskelligt og en god portion huskat, så er det måske ikke så underligt..

Det med at hun ikke er masket er jeg nu ikke helt enig i. Især når man ser dette billede, så kan man tydeligt se forskellen i kropsfarve, og maskefarve. Også på ørerne, samt hvor masken slutter i hovedet.
    http://billeder.kattegalleri.dk/galleri/118/628/471/585290-blanding-af-racer-freja

Men kan du ikke ellers tage nogle lidt bedre billeder af hende? Hvor man kan se det hele af hende fra siden, fra oven - og især i noget ordentligt lys. Dagslys og ikke modlys smiley

• #22   17. nov 2013 Og hvis hun er masket er hun ikke huskat, de må ikke have maske

• #23   17. nov 2013 Beltane - Det må de da i hvert fald! Hvor i al verden tror du ellers en siameser og en hellig birma oprindeligt er kommet fra, hvis ikke maskede huskatte i andre dele af verdenen smiley
    Og læser man FIFe's standard f.eks., så står der da også at de kan have alle farver..
    Men korrekt, at maske ikke er det typiske i danske huskatte smiley

• #25   17. nov 2013 Momo - Ja, det er jo så noget andet.. Nemlig at huskattene på en udstilling i overvejende grad bedømmes efter dommerens preferencer og egen mening om hvad der er en "rigtig" huskat. Udover hvad der selvfølgelig er det harmoniske udseende og gode temperament. Og den rød/hvide blev nu altså nummer 3, og en sort stribet blev nr. 4, så helt korrekt er det ikke.

• #27   17. nov 2013 Momo - Ja, det var Valdemar som nr. 4 smiley Han blev i øvrigt 2 ud af 5 idag, og Bandit (den rød/hvide) blev 3 ud af 5. Nr. 4 og 5 var en sort og en sort stribet (den sidste måske med hvid, bemærkede den ikke lige) så ikke lige hvem af dem der blev hvad, og vinderen var igen, igen, igen Bailey, hehe smiley

• #29   17. nov 2013 Jeg synes ikke det kan være rigtigt at diskutionen er kommet så langt ud. Freja er en god blanding af mange racer - jeg kender hende bedre end jer som som hun ikke har nogle racer sig. Hun opfører sig som en ragdoll - og ja. Der er huskat i hende - men det gør hende ikke til en dårlig kat?
    Hun er bare en dejlig rundkørsel. Der findes ingen som hende.
    Jeg er stadig ikke sikker på om hun har maske eller ej. Folk er meget uenige.

JEG tror i virkeligheden at folk som har en masse negativt at sige *Felis* i virkeligheden er død misundelig på at jeg har sådan en skønhed til at rende rundt smiley

God aften!
    Jeg får lagt nogle flere billeder ind af hende nu her, og så kan i jo altid skrive en privat besked til mig (DEM SOM IKKE PÅTÆNKER AT VÆRE FLABET) hvad i mener. Vil meget gerne høre argumenter og have en samtale smiley

• #30   17. nov 2013 Jeg er 100% sikker på! at ingen her inde vil sige hun er en dårlig kat, det eneste vi er uenige om er om hun er maskekat og om hun har lighed med den ene eller anden rase, og det er ikke for, at gøre hende mindre værd.
    Du er jo også den eneste som ved om hun feks er født hvid, om hun er blevet mørkere med tiden smiley
    Min 8 årige bimse falmer i masken smiley har fået, at vide af andre med bimser, at det er fordi han har været syg og på peneselin, men han får vist ikke farven igen smiley

profilbillede
  • #31   17. nov 2013 Undskyld på forhånd Maiken* at jeg blander mig uden at svare på dit spørgsmål, men der er altså noget jeg gerne vil have opklaret.. jeg har tilladt mig at kopiere følgende fra den tråd du har startet på FaceBook fordi jeg ikke helt kan forstår hvordan det kan lade sig gøre at "vurdere" en kat på denne måde... (måske bare mig der ved for lidt) ... nå men her er det jeg har kopieret:

"Jeg har fået hende 'vurderet' hos en som skulle have forstand på det. Han skød til at moren skulle være 3/4 birma og kvart perser, hvor faren så skulle være 3/4 ragdoll og kvart huskat - så det er da nok huskatten som ligger i hendes pelslængde, men hun har en meget tyk og kompakt pels. "

Mit spørgsmål er så.. Hvordan dælen laver man sådan en vurdering og hvor? For så vil jeg gerne have min Sylvester vurderet for lige nu er en han blanding af huskat og måske Norske Skovkat eller Main Coon eller noget andet der har kunnet give ham hans størrelse og pels...
    (er egentlig ret ligeglad hvad han er blandet med han er dejlig som han er, men man er jo altid nysgerrig smiley )

• #32   17. nov 2013 Man er nemlig nysgerrig! smiley Det er okay du blander dig, gider bare ikke negative kommentarer, som ikke omhandler mit spørgsmål.
    - Jamen, jeg var til dyrlæge med hende, hvor da jeg skulle hente hende var en ældre herre som stoppede mig. Han synes hun var helt fantastisk smuk og spurgte ind til hendes racer.. Han havde selv haft et opdræt med Birmaer og ragdoll for år tilbage - hvor jeg jo så kun kunne fortælle ham hvad jeg har fortalt jer.. Han var ikke sikker, men hans synes efter hvad jeg fortalte, var det hvad han skød på. Han var erfaren, men 'rusten' som han sagde fordi det jo var nogle år tilbage.. Men som han sagde 'jeg kan kende en birma og en ragdoll når jeg ser dem - og hende her hun er en god unik blanding' Men han skød samtidig også på birmaen var dominerende, men han var i tvivl fordi de to racer (ragdoll og birma) minder så meget om hinanden.

Jeg har derfor hverken navn eller adresse på ham - er ret sikker på han bor på fyn, fordi det var i årslev.

• #33   17. nov 2013 og hvem kan lige helt bestemt sige kvart og ½?? intet der hedder men vær glad for din skønne blandingskat smiley Hun ser da sød ud

• #34   17. nov 2013 Grunden til jeg spærger er fordi alle de har set Sylvester (både herinde og in real life) ikke med sikkerhed kan sige hvad der er i ham. eneste ledetråd er at hans mor lignede en helt almindelig gråstribet huskat men Sylvester og hans søster er semi langhåret og minder måske om NFO... men igen kan sige det med sikkerhed... og det tror jeg nu heller ike at man vil kunne komme til... men lege megt han er min bamsemis og det er det vigtigste så pyt med hvad der er i ham... jeg ved at han er 100% kat :D...

• #35   17. nov 2013 Christa* det var lige præcis de der procent regninger jeg syntes var imponerende ....

• #36   17. nov 2013 hmmm.. kan se jeg ønsker mig en staveplade til jul...

• #37   17. nov 2013 Sylvester, er det den hvide kat på dit profilbillede??
    Jeg har nemlig en huskat også - som er helt sort.. Hans personlighed minder meget om Maine coon - og hans 'bedstemor' var også Maine coon. Det jo altid rart at vide hvad man kan forvente af ens kat. smiley
    Procent regninger er jo heller ikke præcise smiley Det er bare et skud..

• #38   17. nov 2013 Nej ham på mit profil billede er min himmelkat Felix.. Sylvester kan du finde inde på min profil...

• #39   17. nov 2013 Jeg tror på at hun er masket. Hendes farve er meget udvasket bag ørerne og hun ligner min venindes kat, der dog er Bicolour og ikke tabby. Hun har også en del farve.
    Min venindes kat og min egen gamle kat er begge huskatte (huskatteforældre) med skjulte maskegener. De blev født hvide og fik mere og mere farve med alderen.

profilbillede
  • #40   17. nov 2013 det her er Sylvester smiley

profilbillede
  • #41   17. nov 2013 Sylvester er flot. Har du søgt svar inde på facebook siden?

• #42   17. nov 2013 Ja det er han og næh det har jeg såmænd ikke fordi alle bud vil være lige gode.. der er ingen der kan sige med sikkerhed hvad der er blandet i ham andet end huskat.. det jeg vil nå frem til med alt det her er.. det er da lidt lige meget hvad din kat er blandet med og om den har maske eller ej.. der er kun to ting der tæller: det er din højt elskede, kærlige, kælne og helt unikke ynglings krammeven og den er 100% kat smiley

• #43   17. nov 2013 Ja i bund og grund er det ligemeget. Men hun har været kastet rundt, ved ikke ret meget om hende. Så én ting kunne være rart at have styr på :))

• #44   17. nov 2013 Forstår dig på en måde godt, men prøv at tænke på alt det du har styr på..
    Du ved hun har det godt
    Du ved hun er elsket
    Du ved hun elsker dig
    Du ved hun er kærlig
    Du ved at hun nu aldrig igen skal skifte hjem
    Du ved at hun for dig er den skønneste kat hun nogensinde kan blive
    Du ved at hun har fundet sin slave for livet

Hvad mere behøver du vide??

Igen kan vi tage Sylvester som eksempel:
    Hans far er totalt ukendt
    Hans mor tog jeg ind som en forhutlet, sulten og forladt gravid (viste det sig) huskat
    Jeg aner intet overhovedet om hvad hans forældre er men der vil aldrig nogensinde være en kat som betyder det samme for mig som han gør..
    Alle katte er specielle på deres egen måde og det er det der gør dem unikke smiley

• #45   17. nov 2013 jo jeg mener også den kat er masket.
    Så den er helt sikkert en blandingskat hvoraf der er maskede katte iblandt.

Men det der helt fantastiske regnestykke skal du forsøge at glemme igen, det hænger ikke helt sammen smiley

Og så et velment råd smiley Lad dig ikke gå på af at der er nogen der ikke svarer så pænt, det kan ikke betale sig at spilde krudt på dem.

• #49   18. nov 2013 Fruen* er du helt sikker på der ikke er en lille smule hund i ham Otto? smiley

Og ja det er brand ærgerligt at hele KG skal dømmes på FB på grund af man ikke får de svar man gerne vil have smiley

• #50   18. nov 2013 Jeg dømmer ikke alle - alle folk er ikke ens. Men synes det er ærgeligt at blive mødt af en masse negativitet. - og det var før i havde reageret herinde. Jeg er glad for der er nogle der ikke behøver at tale sådan..

Jeg har snakket med et par Ragdoll og Hellig birma opdrættere og de siger alle sammen at man GODT kan se Hellig birmaen i hende, men Ragdollen er klart tydeligst - væremåden og ansigt.
    Pelsen er så der hun minder om huskat. Men dejlig er hun - og så synes jeg vi lukker den her. Jeg har fået svar.

• #51   18. nov 2013 ok jeg er ragdollopdrætter og jeg ser nu ikke ligefrem ragdollen i hende såååå spændende opdrættere du har snakket med smiley

Kommentér på:
Maske eller ej

Annonce