6.578 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Mini bider, river og angriber fødder, umotiveret - hjælp. Mini bider, river og angriber fødder, umotiveret - hjælp.
Hej alle :).
Jeg har en dejlig (for det meste) hankat, på omkring de 8-9mdr, som er begyndt, at terrorisere mine ansatte (hjælpere) ved fx angreb af fødder og hænder. Vand praler af på ham, det samme gør ordet nej.. Nogle ideer til at komme det til livs?
Har fra killing af undgået at lege med hænder og fødder.. Og det er først nu ca 2 mdr efter kasteration det er begyndt, at blive slemmere end slemt?
På forhånd tak for hjælp :)..
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er en opførsel du og dine hjælpere klart skal stoppe omgående, du/ i skal meget bestemt sige nej til ham og fjerne ham fra fødder og hænder, evt kan du/ i aflede hans opmærksomhed med noget legetøj, for det lyder lidt som om det godt kunne være kedsomhed, mangel på opmærksomhed = playaggression..
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Og så kan det være et tegn på, at han trænger til at blive aktiveret på en konstruktiv måde.
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
Vi er meget Bestemte når vi siger nej.. Men har ikke prøvet med legetøj som du skriver. Det vil jeg prøve..
nov 2013
nov 2013
jan 2010
Desuden er her sat hylder op, så de har mulighed for at komme op på hylder, skabe og reoler. Katte har brug for at kunne komme godt op i højden. Ellers kan det føre til aggressiv og frustreret adfærd, fordi katten aldrig føler sig ovenpå. Selv den lille på 4 måneder kan finde ud af at komme op nogle af stederne.
Hvis katten ikke er taget tidligt fra moderen, så er der ret stor chance for at den keeeeder sig. Sådan nogle små typer har enormt meget krudt i numsen og et stort behov for kontakt, opmærksomhed og stimuli. Det aller bedste du kunne gøre, ville være at anskaffe en killing mere, når nu han ikke er ældre. Mine to har uendelige mængder glæde af hinanden og gør rigtig mange ting sammen.
nov 2013
Der er desværre ikke mulighed for flere katte, da vi kun må have et dyr pr lejlighed
jan 2010
nov 2013
jan 2010
nov 2013
Hvad hvis en ekstra kat, ikke er en mulighed? Med det menes der, at jeg ikke må have flere katte i min husholdning..
nov 2013
Mini bider, river og angriber fødder, umotiveret - hjælp.