{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Ann
Ann
Tilmeldt:
29. okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155

Kun et øje? {{forumTopicSubject}}

Ja nu skal i bare høre. Indlægget bliver nok lidt langt og rodet, så jeg starter med at spørge om en kat vil få et godt liv, selvom den kommer til at mangle et øje? Vil den stadig kunne klare livet som inde/udekat?
(Ja jeg maler lige fanden på væggen fra starten)

Buller kom hjem i går kl 21, og havde fået tæsk. Øjet så MEGET underligt ud. Så afsted til vagtdyrlæge, han prøvede at farve øjet for at se, om han kunne se om der var kommet en klo i. Han kunne ikke rigtig se noget, så Buller måtte bedøves! Og det blev han så.... Han TROR det er en klo der har ramt øjet - og der var allerede gået betændelse i - det går åbenbart LYN hurtigt... Så hjem med 1 slags øjendråbe der skal drybbes morgen og aften og en anden slags jeg skal dryppe med 6 gange!!! (dvs. kl 05,09,13,17,21 og 01!) Og 2 slags piller den skal have om aftenen. Manden er lidt usikker på om Buller kan beholde øjet (eller i hvert fald synet) Den fik en opvågningssprøjte kl 22.45 og så trillede vi hjem af igen. Da vi kom hjem lagde jeg den i kurven op af radiatoren ved min seng. Buller, og vi, sov til kl 03 - så kastede den op på gulvet. Den kunne ikke rigtig gå, slæbte sig afsted, smaskede og savlede - 4.30 vækkede den os igen, den prøvede at komme ud af kattelemmen (som af gode grunde er låst p.t.) den asede og masede, og den kastede op igen og savlede HELT vildt (så jeg gav manden i Varde endnu et opkald, men han sagde jeg skulle se tiden an)

Nu har den det heldigvis også bedre - men øv min stakkels lille skat.

Vi skal til opfølgning i morgen 15.30 - kan slet ikke vente!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kun et øje?
  • #2   19. nov 2013 Stakkels Buller da..

    Ja en kat kan sagtens leve et helt normalt liv med kun et øje det gør min mormors han er også ude og er ellers en meget glad og magelig kat der trives fint med kun et øje.

    God bedring til buller....


  • #3   19. nov 2013 Mange tak.
    Ja vi hygger bestemt ikke i det lille hjem. Jeg tror han stadig kæmper med kvalme. For lidt siden skulle jeg give ham pillerne, hvilket var helt umuligt! De røg ud mange gange - og det endte med mange rifter. Og savl. Stakkels stressede kat.


  • #5   19. nov 2013 Jeg kender en inde-/udekat med kun et øje. Den bliver heldigvis fodret godt hjemmefra smiley

  • #6   19. nov 2013 Ja ihvertfald lige når de mister øjet men efter noget tid lære de at jage igen. må sige adolf (mormors kat) er en formidabel jæger og kommer tit hjem med mus mosegrise muldvarper, fugle og andet godt... smiley

    Håber snart buller er på højkant igen der er bare ikke noget værre når ens lille øjesten er syg... smiley


  • #8   19. nov 2013 God bedring til din dreng. smiley

  • #9   19. nov 2013 Dyrlægen gætter på bedøvelsen... Jeg har haft ringet flere gange i dag fordi jeg har været så ked af det/bange...
    Han får prednisolon og baytril


  • #10   20. nov 2013 Årh hvor synd for jer :-(. Stakkels Buller med både ondt i øjet, kvalme og elendighed :-(.
    Jeg ønsker ham god og hurtig bedring, og håber øjet kan reddes. Og håber at det "bare" er narkosen, han er så dårlig af, og at det er ovre i morgen.... og gerne før.


  • #11   20. nov 2013 Skal jo dryppe hver 4 time - så var oppe kl 02 i nat, han blev så glad miavede og snakkede troede jeg ville lukke ham ud smiley Stadig glad kl 06, lige indtil jeg drypper atropin i øjet på ham. Han piber, river sig løs og styrter i gennem huset, undersøger hver dør for at komme ud alt i mens savlen og smasken begynder igen!!!!! Så det må være synderen - jeg gør min kat frustreret - og mig selv smiley smiley

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #13   20. nov 2013 Jeg har haft en der fik fjernet sit øj som 12 uger grundet en skade.
    Han klarede sig fint og levede til han var ca otte år, hvor en sksde på det andet øje kostedeham livet.
    Lige nu harjeg en der er blevet behandlet som følger efter en øjenskade
    Øjet er blevet skraveret på hornhinden, Det tredie øjenlåg syet op, dryppet med fucitalmic og Sentrx tre gange dagligt i en uge, herefter åbnet øjenlåget fortsat med øjendrypning i endnu en uge med begge præperater og tredie uge kun Sentrx
    Der er nærmest ikke noget at se længere.
    Atropin er da ikke det bedste valg til et skadet øje, måske du skulle spørge dyrlægen om en anden behandling eller overveje second opinion.


  • #14   20. nov 2013 Jo, en kat kan sagtens leve godt med kun eet øje.

    Det lyder ret voldsomt med al den medicinering. Måske derfor, din kat har kvalme.
    Da en af mine katte havde en skade på hornhinden, fik den ud over 1 slags øjendråber 2 gange dagligt kun smertestillende (flydende Metacam) 1 gang dagligt.


  • #15   20. nov 2013 Jeg har faktisk spurgt 2 dyrlæger (udover vagtlægen) om de ville ændre på noget i behandlingen (spurgte allerede i går formiddags) Men begge var enige i behandlingens gang, dog at han ikke skal bedøves med den blanding en anden gang. Men nu drypper jeg ikke mere med atropin før jeg har fået en rigtig god begrundelse ved dyrlægen i eftermiddag. Drypper 6 gange med spersadex i stedet.

  • #16   20. nov 2013 Men er det smerter eller kvalme når han smasker og begynder at savle? Årh det er så godt jeg skal til dyrlæge om en halv time - synes slet ikke det er til at holde ud. Selvom han virker mere glad og tumler med den lille, ved jeg at hver 4. time gør jeg ham ondt...

  • #17   20. nov 2013 Spændt på opdateringen smiley håber det bliver bedre.

  • #18   20. nov 2013 Ingen ændring smiley De (ja der kom en ekstra dyrlæge ind) mener at Buller savler og smasker fordi atropindråberne SMAGER dårligt! Jeg skal fortsatte den behandling som vagtlægen foreskrev og så komme igen om 7 dage ca. smiley

  • #19   20. nov 2013 han savler fordi de ikke smager godt ...se den video jeg har herinde med mine to der savler helt vildt over en slags medicin ....
    mund, næse og øjne er forbundet så hvad du får i øjet vil du kunne smage....det er det samme som når du selv er til øjenlæge og bliver dryppet i øjnene så smager du det også
    her er videoen
    http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/9727-medicin


  • #20   20. nov 2013 Tak Judith! Så er jeg mere tryg, selvom dine katte virker mere afklaret end min smiley

  • #21   20. nov 2013 det var så også direkte i munden de fik det....men katte kan ikke med den bitre smag og derfor savler de så meget over det....i mit tilfælde savlede de så meget at medicinen ingen virkning havde og derfor blev den skiftet ud. smiley

  • #22   21. nov 2013 Jeg kan godt huske den omgang med dine katte, Judith. Jeg havde så ondt af jer. Og nu har jeg ondt af Ann og Buller :-(.

    Ann - hvad mente dyrlægerne om i stedet at bruge "fucitalmic", som Catstuff omtalte?


Kommentér på:
Kun et øje?

Annonce