{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Lone T
Lone T
Tilmeldt:
18. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Syg kat {{forumTopicSubject}}

Min abyssiner på 9 mdr er blevet syg... Hvad skal jeg holde øje med ?! Han vil ikke spise, og har bare sovet og sovet det sidste halve døgn. Han er stadig opmærksom og holder øje med os, men vil ingenting!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg kat
  • #1   23. nov 2013 Hvis han ikke spiser og drikker, og sover mere end normalt er der kun en ting du kan gøre og det er, at tage til dyrlægen, jeg ville ikke ture andet og vil ikke råde dig til andet.

    Håber din Abby bliver rask smiley


  • #2   23. nov 2013 Helt enig med Jette af sted til dyrlæge.

    Håber ikke det er noget alvorligt og at han hurtig er på toppen igen smiley


  • #3   23. nov 2013 Tag temperaturen
    Kig om tandkødet er fint lyserødt - samme farve som dit.

    Du må få noget væske i ham - gerne tilsat druesukker. Du kan også give kogevandet fra kylling eller fisk

    Og så vil jeg anbefale dig at kontakte opdrætteren - måske vedkommende har et bud - det kan være til hjælp for dyrlægen.

    Går den frit, har den haft lopper, er den kastreret?


  • Lone T
    Lone T Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   23. nov 2013 Han er interesseret i hvad vi laver, han går fint, strækker sig og ser ok ud. Han er lige gået udenfor lidt, Jeg syntes dog hans vejrtrækning er lidt hurtigere end den plejer. Han er kastereret og har ingen lopper...
    Men kan ikke lide han ikke spiser! Har købt alle livretterne i dag, men de har ingen interesse smiley


  • #5   23. nov 2013 Katten skal spise - ellers udvikler den fedtlever og det dør de fleste af.

    Igen, temperatur og farven på gummerne.

    Og så er det en god ide at holde en syg kat inde hvor det kan holdes øje med den!


  • michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 10
    #6   23. nov 2013 bare jeg vidste mere end jeg gør, men er enig mht. dyrlæge - du skriver han er lige gået udenfor? er der måske adgang til mad og vand der? måske har han været i slåskamp med anden kat eller dyr og sunder sig?

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   23. nov 2013 Måske er det en hårbolle han ikke kan få op, som sidder fast, kattemalt er godt mod hårboller.
    Men det kan være såå meget andet og for en kat der ikke vil spise, så er der noget galt. Jeg ville tage ham til dyrlægen. En kat har ikke godt af ikke at spise eller drikke, da de er småspisene, det kan hurtig gå ud over nyre og lever mm. Jeg ville lige ringe til dyrlægen og se hvad h*n siger.

    Og en kat i den alder kan der hurtig komme nogle problemer.


  • Lone T
    Lone T Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   23. nov 2013 Han er i bedring! Har spist lidt, og har lige ligget og nusset lidt på skødet... Nu sover han igen... Tror han har haft spist noget han ikke kunne tåle....

Kommentér på:
Syg kat

Annonce