7.693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Øm ved halerod. Øm ved halerod.

Hej derude. Jeg har i en kortere periode lagt mærke til at min kat i meget øm omkring haleroden. Hvad kan de være? Han har slåset meget med en stor hvid hankat i Tindbæk hvor vi bor, men kunne da ikke forestille mig at det havde noget med det at gøre? Han har ingen sår eller mærker, men knurre og hvæser når jeg røre ham ved halen. Jeg har maseret stykket fra midt på ryggen og ned på halen, og det er ved haleroden.
-Er meget bekymret for hvad det kan være, og derfor går han væk fra vores hunde, og får lov til at slappe af så meget han vil.
Håber nogen ved hvad det er, eller kan være.

*Hold en pæn tone*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øm ved halerod.
  • #1   27. nov 2013 han kan været blevet bidt, den kan være gået en smule af led, i hvert fald synes jeg du skal få det undersøgt ved dyrlægen. Det er tydeligvis noget der gør meget ondt på ham.

• #2   27. nov 2013 Ved du hvad det koster? Det bliver nok i næste uge, så:)

• #3   27. nov 2013 Haleroden er klassisk for bidsår - det koster en konsultation og noget antibiotika. Venter du kan du risikere der skal operation til med dræn

• #4   27. nov 2013 Det kan være, han er blevet bidt og er ved at danne en byld. Jeg kan ikke forstå, hvorfor du ikke tror, at det kan have noget med slåskampene at gøre.. Jo længere du venter med at tage ham afsted, jo dyrere kan det blive.
    Hvis det bare bliver til en undersøgelse og katten skal have antibiotika, så er det 300-400 for konsultationen og 50-150 for medicin. Hvis du venter, og det er en byld der er ved at udvikle sig, så kan det, som Lis skriver, ende i operation. Og dét er dyrt. Måske din dyrlæge kan vente med betaling til efter d. 1.
    Hvis han ikke er kastreret, så bør du desuden få det gjort. Katte slås og strejfer mindre, når de er neutraliserede.

• #5   27. nov 2013 Jeg syntes du skal bede dine forældre om at tage katten til dyrlæge, for det kunne da lyde som om han er blevet bidt ved haleroden og så kan det jo være alt fra en begyndende byld, som kan blive en dyr omgang hvis der går for lang tid, eller halen kan være gået af led, det er kun dyrlægen der kan afgøre det, men når han ligefrem hvæser og knurre når du røre ham ved haleroden så har han altså rigtig meget ondt, for en kat vil naturligt forsøge at skjule smerte..

Prisen afhænger af hvad dyrlægen finder ud af hvad katten fejler, men konsultation på 4-600 kr og så medicin til oveni skal der jo nok påregnes..

• #6   28. nov 2013 Hvis det er en byld sparer i faktisk katten for dræn og det er så billigere hvis man kommer så hurtigt som muligt i stedet for at vente.. En sprængt byld er ret smertefuld. Hvis det er mere alvorligt er det også meget smertefuldt for katten så skynd jeg til dyrlæge..

• #7   28. nov 2013 Vores hund skal til dyrlæge snart. Han har en byld mellem tæerne.
    -Grunden til at jeg skriver at jeg venter til næste uge er, at katten fuldt ud er mit ansvar og jeg har fødselsdag mandag, hvor jeg nok får penge. Men ud fra Packo's tå, er der ingen byld på katten. Han er ikke kasteret, men holder ham inde indtil der er kigget på halen, og jeg har hørt dyrlægens mening. Baloo flygter fra den hvide kat, og for det meste skriger han allerede inden den kommer helt en til ham. Jeg syens det er SÅ synd! Jeg holder ham udelukkende inde fordi det hvide bæst holder ham væk fra vores hus. Han har sat halvt oppe i en lygtepæl, i regnvejr, fordi den hvide sad nedenfor og hvæsede af ham. Min mor måtte så ud og få den hvide væk, og berolige min kat til at komme ned.

-Det bliver Hammerhøj dyreklinik:)

• #8   28. nov 2013 en byld kan vokse indad ...

• #9   28. nov 2013 Hmm.. Han må bare tjekkes så. Bliver bare nødt til at have pengene! Men tak for svar.

• #10   28. nov 2013 Hmm, jeg ved nu ikke hvor ansvarligt det er af dine forældre at overlade kattens ansvar udelukkende til dig da du jo kun er 13 år gammel og ikke har penge og økonomi til et dyr. Hvad gør du hvis katten kommer alvorlig til skade og brækker benet, og du ikke lige har fødselsdag inden for nærmeste fremtid? (:

• #11   28. nov 2013 En byld skal man ikke spøge med..
    det er ikke altid man kan se/mærke dem fordi de er vokset indad og de kan give mange forskellige symptomer...
    Min Felix havde på et tidspunkt fået sig sådan en usynlig byld.. Jeg fandt ud af det fordi han pludselig gik med en "knækket" halespids.. (de yderste 2 cm af halen hang slapt) når jeg trykkede han på det yderste af halen var der ingen smertereaktion... afsted til dyrlæge som finder en lille skramme på hans lår.. dyrlægen barberer pelsen af og ved et uheld får maskinen fat i et lille stykke af sårskorpen så såret bliver rykket op, det viser sig at under såret er der en massiv byld! Da bylden er færdig drænet og Felix er i medicinsk behandling rejser hans hale sig igen og følesansen kom også tilbage..

• #12   28. nov 2013 Du kan ikke bare sammenligne det med den byld Packo din hund har.
    Jeg synes nu også at det er dine forældres ansvar for når man er 13 år kan og skal man da ikke bare klare alt økonomisk alene og uden hjælp.
    Det er flot du gerne vil tage det ansvar og at du hjælper til med det du har. Det er ikke dit ansvar alene, hvis der sker en ulykke med dit kæledyr. Så var du 18 år og havde måske arbejde og flere penge.

Det er synd for ham og lige netop det som du beskriver med den store kat der er efter ham er meget almindeligt og ikke særlig rart . Du kan hjælpe ham og sørge for at han altid kan komme hurtigt hjem i sikkerhed igennem en katte dør eller vindue eller måske kan i holde den store kat væk ved at hegne et område ind til ham, hvis han kan affinde sig med det og i har plads nok.

• #13   28. nov 2013 Jeg er sikker på at en sådan sød ung pige som dig, sagtens kan forhandle dig til lidt kredit. Jeg tror at enhver ansvarlig dyrlæge vil synes det er dejligt at du tager hånd om din kat. smiley

• #14   28. nov 2013 Min mor vil ikke have hegnet haven mere ind, at det holder hundene inde. Jeg har været inde og rede min kat en enkelt gang på mit eget værelse, hvor jeg brutalt har måtte smide den hvide ud af vinduet, og tjekke min for skader. Jeg véd at ansvaret ikke bør være mit, men da han jo ér min kat ser jeg ikke anden udvej end at tage det ansvar der følger med at have kat. Jeg kan af og til fremstå som ligeglad, fordi jeg ikke snakker med min mor om katten, men det er udelukkende fordi at hun ikke er interesseret i at køre ham til dyrlæge. Jeg gør mit bedste for ham, og kan ikke undvære ham, så jeg bruger mine egne penge på udgifter, og tilbehør. Min mor står for det vigtige som mad, og kattegrus. Ser man bort fra dyrlæge besøg, mangler han intet. -Udover et sted som er hans.
    -Vi har prøvet med et kattelem til fyrrummet, men den kan den hvide også komme igennem. Så prøvede jeg med at lade ham komme ud i snor, og trække ham ind når den hvide kommer, men hvis den er hurtigere end mig kan Baloo jo ikke flygte:( Jeg kan nogen gange høre at han nærmest skriger, og så farer jeg jo op, flår døren op, hiver katten ind og skræmmer den hvide.

-Men hvis nu at det er den eneste måde at jeg kan tjene på, og holde katten, hvordan vil i så forelå at jeg kan tjene lidt penge? Der bor næsten ingen hunde, så hundeluftning tjener jeg ikke på. Der er ikke det der reklame uddelere ude på bøhlandet, og jeg kan virkelig ikke gøre rent. Græsslåmaskiner overfalder mig, og ja, jeg er bare uheldig. Hvad kan man give sig til derude på landet? Min nabo har køre heste (De trækker vogn) men dem kan jeg vel ikke gøre noget for?:)

• #15   29. nov 2013 Det kan være et stort problem når der dukker sådan en kat op. Tror du den er fra en af nabo gårdene for så kan du jo gå til dem og sige de skal fjerne deres kat og at i ikke vil ha den på jeres grund.
    Har i ikke avisruter. der plejer at være nogle ruter de kalder landruter og måske kan du finde sådan en tæt ved jeres bolig og tjene lidt ekstra. Du kan se det på nettet og også søge en rute der. Der kan man tjene ok især hvis man kan klare to ruter men det er ret hårdt og meget koldt arbejde. jeg kan ikke huske hvor gammel man skal være. Måske kunne du også prøve nabogården hvis de har køreheste kan det da være de kan bruge noget hjælp. Heste skal jo strigles og der skal muge s ud seletøj og vogne skal passes . Det er hårdt når man skal klare så meget alene i din alder. Det lød heller ikke som om din mor havde meget lyst til at have katte.

• #16   29. nov 2013 Er er der ikke nogen i kender i nærheden der kan bruge en barnepige? Det er jo ikke fordi der er vildt mange muligheder når man kun er 13. Da jeg var på din alder og boede på landet måtte jeg cykle ind til byen og gå med aviser der inde da der ingen ruter var ude ved os. Ellers kunne naboen med hestene måske bruge noget hjælp til at muge ud og diverse som Britt L nævner.
    Men jeg synes ærlig talt ikke det er ansvarligt af din mor at hun bare sådan smider alt over på dig, ikke vil køre katten til dyrlæge osv. Det kan godt være du gerne vil tage ansvar, men i min verden kan man altså ikke tage det fulde ansvar selv når man kun er et barn/13 år gammel. Hvad hvis katten akut skal til dyrlæge en søndag aften fordi det er virkelig syg? Du har jo ikke en chance for at få den afsted selv. Jo så skal du have det der falck abonnement jeg har hørt folk tale om her inde før. Det koster vist 300 om året og så kan falck komme og køre hvis man skal have sit dyr til dyrlæge. Men stadig, til dyrlægen med et brækket ben eller lignende en søndag aften kan blive rigtig dyrt, mere end hvad en 13 årig kan tjene.

• #17   30. nov 2013 Jeg læser hvad i skriver, men har lidt svært ved at besvar det hele.

Altså, jeg er ikke særlig god til børn, da jeg virkelig nemt bliver irreteret på dem. Dog er det ved at blive bedre, og jeg kan give det et forsøg. Kan evt. lave nogle sedler, og skrive et nummer.;)

-Men ja, det er et stort ansvar, og jeg ved det. Men jeg er bare for glad for ham, til bare at være ligeglad. Jeg vil hellere bruge alle mine penge på katten, end nyt tøj og byture med pigerne. Jeg køber selv legetøj til ham, og ordner naturligvis selv bakke. Nogle gange ved jeg ikke hvad jeg skal stille op, men er for glad for ham til at give op! Har flere gange haft ham tilsalg, fordi jeg tvivlede på min mors evner til at holde kat, og jeg har jo så vuderet, at hun bare ikke gider.

-Jeg ville gøre alt for at han skulle tilses af en dyrlæge, og få det vigtgie vacciner osv. men det sker bare ikke. Det gør det ikke. Jeg må enten finde et arbejde, eller se, om min klump kan finde et bedre hjem. Jeg gør bare mit bedste, fordi at han fortjener det bedste! Og han er jo trods alt en gave, som min mor selv gav tilladelse til, at jeg måtte få.

Kommentér på:
Øm ved halerod.

Annonce