Håber på gode råd Håber på gode råd
Hej alle.
Så er der lige en masse spørgsmål som jeg håber at få nogle gode råd til ift lille pigen, jeg fik hjem i søndag (7dage nu)..
Lille pigen, Putte satte sig den anden dag og tissede i fodenden af min seng, det første spørgsmål er så; er det normalt med en ny tilkommet killing? Som fx det kan være med en hundehvalp? Hun hoppede fornøjet rundt i sengen og vupti, så satte hun sig og tissede..
2; kan jeg risikere det sker igen? Nåede at 'flå' lagnet af så det ikke løb igennem og det derfor ikke ramte madrassen? Men hun tissede også på dynen, den er selvfølgelig vasket men er det nok?
Derudover hvad bruger I af killingefoder? Synes hun er lidt tynd og ved derfor ikke om der er noget som ville være godt supplere op med? Hun får vådkost morgen og aften.. Snakkede med en fra Maxi zoo om kattemælk, men vil jo ikke fylde alt muligt på hende, hvis det ikke er godt for hende.. Nogen der har erfaringer med det? Eller andet.
Sidste emne jeg gerne vil hører om.. Putte leger meget med sig selv, vil jeg lege med drillepinde fx så gider hun ikke? Er det normalt? Vil jo ikke have hun føler sig overladt til sig selv hvad angår leg.. Skal jeg blive ved at prøve eller er det ok, bare at lade hende lege sig selv træt, så længe hun bliver nusset og snakket med?
Hun kommer fra en dame som havde 11 katte udover hende lille fisen, ved ikke om det kan have noget med det at gøre?
***håber på god og rar tone.***
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
Ved du præcis hvad det hedder det fra Royal canin?
Du skriver hun skal være faldet til .. Det er jeg sikker på hun er.. Men hvad kendetegner fx om de er faldet til? :).. Undskyld de mange spørgsmål
nov 2013
Okay må forhører mig ad i Maxi zoo..
Tusinde tak og glædelig jul til dig.
nov 2013
Hvor mange kg ville du foreslå? :).
Derudover er jeg blevet foreslået Landbohøjskolen til neutralisering.. Hvad synes du?
nov 2013
nov 2013
nov 2013
nov 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det med at hun leger meget med sig selv, om det er normalt eller ej, tør jeg ikke sige, men lad hende bare aktivere sig selv, det er fint, så længe hun stadig opsøger din kontakt ellers, ser jeg ikke noget problem med det, hun skal nok begynde at ville lege med dig også, men hun skal nok bare lige finde ud af det hele, når hun kommer fra sådan en stor katteflok, så er det jo lidt af en omvæltning..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Forhåbentlig har hun også FRI adgang til tørfoder ud over det, så hun kan spise, når hun er sulten.
nov 2013
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hun er meget sød. Er hun blevet gode venner med Mini.
Jeg har kun kunne finde ældre anmeldelser om Landbohøjskolen. Måske kan du selv finde nogen der er nye. I sin tid havde de faktisk et udmærket ry , men der vil nok altid være nogen der siger det modsatte ved mere komplicerede ting. Jeg kender dem mest fra hunde og heste, men det er rigtig mange år siden. Du har da lov til at forhøre dig om der er en risiko, når det er dyrlægestuderende .
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
nov 2013
Men hun trives her ellers og som du skriver elsker hun at putte. :-).. Rigtig dejligt.
Vil da prøve at hører Landbohøjskolen :-).
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Men et lille tip til at spare penge på alt til kat, det er at handle på den tyske side. www.zooplus.de
Hvis I er flere der kan handle ind sammen, så er det endnu et plus
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Og ja, få du bare din kat steriliseret på LIFE (det hedder landbohøjskolen nu). De studerende får ikke lov at gøre noget alene, de er altid under opsyn af en dyrlæge, og det er jo kun dem, der er langt nok i deres uddannelse til at kunne sterilisere, som får lov. Faktisk syntes jeg selv, at det var meget betryggende at alt bliver dobbelttjekket, da jeg fik fikset min Birmapige. Jeg valgte netop det sted, fordi Birmaer er meget følsomme overfor narkose, og de jo er state of the art og bedriver forskning derinde, så at sige. Desuden får man alt med på skrift. Jeg bad dem tjekke hendes tænder og foderstand, og der fik jeg en skriftlig udtalelse med, sammen med anvisninger omkring, hvad der var lavet ved hende, at hun havde spist og været på bakken, og hvordan jeg skulle forholde mig til hende efter hjemkomst.
Dog bruger jeg dem ikke mere, fordi almindelige konsultationer tager en krig. Jeg var der for to år siden for at få kigget på kattens snotnæse. Og der gik over en time, før vi kunne gå igen. Katten blev først undersøgt af to studerende, som var søde og dygtige. Og så måtte ellers vente en halv time på, at en dyrlæge havde tid til os. Derefter var de en million år om at udskrive en recept. Så til en operation, hvor man ikke selv skal blive og vente, vil jeg klart anbefale dem. Men til almindelige konsultationer, gider jeg ikke. Men det er kun pga. ventetid og ikke kvaliteten.
nov 2013
Håber på gode råd