1.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvad kan i bedst lide ved jeres kat? Hvad kan i bedst lide ved jeres kat?

Ligger syg idag og keder mig lidt, så tænkte jeg ville spørge jer om noget!

- Hvad kan i bedst lide ved jeres kat/katte?
- Hvad er grunden til at jeres kat hedder som den gør?
- og hvorfor kan i godt lide katte? smiley

Ved min kan jeg bedst lide dens personlighed, og at den snurrer bare den ser én :i så dejligt!

Min kat hedder bare "mis", ikke noget særligt.. men den hedder det fordi den ikke lignede andet end det, også reagere den også på det smiley

Jeg kan godt lide katte, fordi de kan være som ens bedste ven. De kan mærke når man er ked af det, og de passer sig selv hvis de heller vil noget andet smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan i bedst lide ved jeres kat?
  • #2   3. dec 2013 Jeg elsker næsten alt ved mine katte..

Tøsen hedder Tøsen fordi det i starten var et kælenavn, men så var der bare pludselig ikke andet navn der passede til hende smiley
    Smilla hedder Smilla fordi, man bare ikke kan lade være med at smile når man ser på hende smiley og så syntes jeg navnet er sødt smiley

profilbillede
  • #6   3. dec 2013 Maria - Så dejligt et indlæg om din kærlighed til Bambi. smiley

Det jeg bedst kan lide ved Bruno smiley : ALT!

Og bedst kan lide ved Bjarne smiley : På nær hans snorken om natten smiley , tendens til løs mave smiley , og hans hysteri overfor fremmede katte ved hegnet smiley , er ALT andet ved ham perfekt! smiley

Navnene.... ja, de hed sådan da de flyttede ind.

• #7   3. dec 2013 det jeg bedst kan lide ved Desmo er at hendes mave er helt lyserød, jeg synes den er blød og når hun ligger på ryggen ser hun super nuttet ud! Hun hedder Desmo, fordi dengang vi fik hende var min far vild med motorcykler og der var en del på hans motorcykel jeg tror det var motoren som hed Desmo! Jeg elsker katte fordi de er helt speciale, de er helt deres egne og de tror de er kongen over familien, og det er sødt de har sådan en livlig fantasi!

profilbillede
  • #8   3. dec 2013 Det hele. Undtagen når de stjæler mine ting. smiley

• #9   3. dec 2013 Jeg elsker ALT ved mine katte - dog ikke at Freddie synes at dørkarmen skal flåes i stykker og for at få det hele med, så tager han lige den løse splint med tænderne og smider på gulvet...... på den anden side så skulle I se gavtyveblikket smiley
    Elvis har fået "The King of Rock'n Roll - oprindelig hed han "formanden" fordi han var den mest nærgående i flokken smiley
    Freddie hed oprindeligt Marie, men det kan en hankat bare ikke hedde :D. Så jeg har opkaldt ham efter Freddie Mercury - forsangeren i Queen hvis nogen ikke skulle vide det.
    Hvad jeg elsker mest ved dem - eller synes er mest charmerende så er det mest charmerende ved Elvis at han går tur og snakker med genboens kat og naboens hund! Det er så cute at han er så naiv - og enormt god af sig smiley
    Freddie - ja det er nok det at han er en puttegris om aftenen og så at han altid skal "hjælpe" med at pakke tasker ud smiley

• #10   3. dec 2013 1: Putte er elsket fordi hun er en rigtig puttetøs og når hun ikke er det er hun et lille fjollehoved eller en diva der reagere over hendes lille kongerige herhjemme.

2: hun fik navnet putte, da hun næsten ikke kan putte nok hos en. Og hvis vi nusser hende kan man næsten ikke nusse nok.. smiley

3: synes bare katedrets er skønt...

Her er nogle stykker af min putte smiley <3 smiley smiley

profilbillede
  • #11   3. dec 2013 Først vil vi lige ønske dig en godbedring smiley

Vi har været sammen i snart 25 år og efter kort tid i vores forhold fik vi vores første kat "Kissi" og kort tid efter fik vi "Gizmo". det var 2 han katte og grunden til deres navne er:
    Kissi fik sit navn fordi det var et meget almindeligt navn den gang smiley
    Gizmo fik sit navn efter filmen "Gremlins" og den lille søde bamse der var med i filmen og pga. dens store ører som Gizmo også havde smiley
    vi flyttede så i lejlighed (boede ved Heidis forældre indtil) og Kissi kunne ikke finde sig til rette i hans nye hjem, så han blev adopteret af forældrene og kom hjem til sine vante omgivelser.
    I 2005 fik vi så Odin (mors bassemand). Odin var vores øjesten og er det stadig i vores hjerter. Han fik navnet efter den nordiske gud af samme navn. Vi gav ham bla. navnet, da vi interesserer os meget for nordisk mytologi (og indianere, forklaring kommer senere).
    Lillefis er en lidt sjov historie..... Vi boede på det tidspunkt på Fanø (ved Esbjerg) og en aften/nat kom vi hjem efter en heftig bytur med en ordentlig vælter på smiley Vi trådte ind af døren og der sad der 3 katte (ikke 2) og vi tænkte, der måtte være noget galt med vores øjne, så vi gik i seng og sov branderten ud.
    Næste morgen da vi stod op, var der sgu 3 katte hmmmm tænkte vi..... Den var så hoppet ind af vores køkken vindue mens vi har været i byen og tænkte, der skal jeg da bo.
    Men vi tænkte vi måtte hellere sætte den ud igen, da det jo nok var en eller andens.
    Vi tog afsted til Esbjerg med færgen og kom hjem nogle timer efter og vupti der var sgu 3 katte igen.Denne gang var hun så bare hoppet ind af stuevinduet.
    Nå men vi tænkte, så holder vi hende og kalder hende bare Lillefis. Vi hænger sedler op på hele øen, med billeder af hende osv. og ventede 3 uger uden svar fra nogen. Vi havde ellers altid sagt vi ikke ville have mere end 2 katte, men hun stjal vores hjerter og har boet hos siden og navnet forblev Lillefis, hvilket også passer godt til hende for hun er en lille kat.
    Vi mistede så vores lille øjesten Odin den 23-12-12 (lorte tidspunkt), men vi blev hurtig enige om, at vi skulle have en ny med det samme for vi ville ikke sidde hele julen med sorger osv.
    Så vi fandt Kenda på gul og gratis og Heidi kørte til Hemmet ved Bork og hentede hende om formiddagen juleaften.
    Det er den bedste "julegave" vi nogensinde har fået og har kunnet ønske os. Der skulle så ikke gå lang tid efter vi fik Kenda, hvor vi blev fuldstændig forelsket i Bengal racen.
    Vi fandt en lille killing der var til salg og fik så Chilli en lille sort spottet bengal og så var vi solgt.
    Denne race var helt speciel ikke kun pga. deres udseende men i den grad også deres væremåde og sind. Der var fart over feltet og utrolig legesyge.
    Vi blev så forelsket i racen så vi var nød til, at have en mere smiley ........ Vi hentede så Vores lille prins "Cheyenne" som desværre måtte overgive sig til den frygtelige sygdom FIP (kun 21 uger gammel) smiley smiley smiley
    Men vi gav ikke op, vi ville have en Bengal han, så vi søgte og så der var en til salg ved Vejle og Da Heidi så vores Marble bengal Sakima var hun solgt, ham ville hun bare have men der var bare lige et lille problem! Der var også en spottet han og ham blev Jannik forelsket i hmmm hvad gør man så, ja så måtte man jo have begge to smiley .
    Så fra at vi aldrig skulle have mere end 2 katte er nu blevet til 5 katte smiley Men det skal så siges, at vi har ikke fortrudt det ét sekund. Det er ligegodt det bedste vi nogensinde har gjort, der er liv og glade dage herhjemme fra kl. 05.30 om morgenen og 3 timer frem indtil vi skal på arbejde (hvad de laver når vi er på arbejde ved vi ikke, men højst sandsynlig ballade og selvfølgelig lidt søvn ind imellem) smiley når vi komme hjem er det første vi gør, at gå en tur i løbegården med dem og så skal vi gerne lege 1-2 timer (nogen gange mere, andre gange mindre alt efter årstid og vejret).
    for at vende tilbage til hvorfor vi kalder vores katte det vi gør er bla. vores store interesse for den amerikansk indianske kultur (er også gift indiansk) og har nogle indianske venner og et par "almindelige" amerikanske venner.

Kenda:

Betydningen af navnet Kenda er: indre magisk kraft
    Oprindelsen af navnet Kenda er: Amerikansk-Indiansk Sioux

Chilli:

Betydningen af navnet Chilli er: Koldt/kølig (fordi hun er cool hehe)
    Oprindelsen af navnet Chilli er: Amerikansk

Cheyenne:

Betydningen af navnet Cheyenne er: Folk af fremmed tale
    Oprindelsen af navnet Cheyenne er en: Amerikansk-Indiansk stamme

Sakima:

Betydningen af navnet Sakima: Høvding/konge
    Oprindelsen af navnet Sakima: Amerikansk Indiansk (Ojibwa stammen)

Manipi:

Betydningen af navnet Manipi: Forbløffende (Amazing)/Gående vidunder (Walking Wonder)
    Oprindelsen af navnet Manipi: Amerikansk Indiansk

Og til spørgsmålet hvorfor vi godt kan lide katte er svaret:
    For det første har vi altid haft kat/katte og for det andet, så er vi barnløse (kan ikke få børn) så vores liv er vores katte, de betyder alt for os, så de er vores børn.

Pyha der røg da lige lidt ord på skærmen smiley

Hygge alle sammen og god bedring til dem der ligger syge.

profilbillede
  • #12   3. dec 2013 - Jeg elsker at Gustav er så glad, kærlig og lærenem - han er aldrig bange for noget og kommer gæster i møde som var han en hund. Hans meget åbne væsen er perfekt for mig. Han er aktiv uden at det bliver for meget - han minder mig om en lille selskabshund.

- Jeg havde i forvejen én homo, Silas - så skulle have en mere, Gustav. Han er dog slet ikke så fimset og bøsset som min hårløse hund er. Så selvom han er opkaldt efter reality stjernen Gustav, så er han meget langt fra ham i personlighed.

- Hmmm, svært at svare på. Kan bestemt ikke lide alle katte, langt fra. Derfor var det også vigtigt for mig at finde en race som passede mit sind smiley
    Har ikke tålmodighed til en "rigtig" kat. Jeg er hundemenneske og Sphynxen er den perfekte kat, til en som mig smiley

profilbillede
  • #13   4. dec 2013 Jannik mfl.:
    Hold da k*** hvor har det været en sjov bytur!
    Meen....... det var da lidt af et mysterium at katten ikke var piiist væk da promillen faldt smiley :D smiley

• #14   4. dec 2013 Marianne! Ja den var HØJ den dag hehe smiley og ja det var ikke fordi vi så dobbelt (lidt måske), men det var dejligt hun valgte os, det var også skønt for Odin, så havde han en legekammerat på samme alder som ham (ca. 15 uger). vi ved ikke hvor gammel hun er, men vi har altid fejret Lillefis og Odin Føs'dag samme dag... smiley

• #15   4. dec 2013 ALT! smiley

Så nemt kan de siges.
    smiley

• #16   4. dec 2013 Misse er alt det en kat bør være...navnet er lidt uopfindsomt...Lakridsmis ...sort og hvid hun har killinger nu....amagerstængerne....jamen det passer da fint ilkke? smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
    #17   4. dec 2013 Jeg kan allerbedst lide, at hun er som en hundehvalp. Hun kommer hver gang hun får øje på os, vil snakkes med og ligge sammen med os. Om der kommer fremmede, vil hun med glæde stå op af dem, som tegn på hun vil snakkes med.
    Hun ejer sig en personlighed mere værdi end guld. Jeg elsker simpelthen vores Lucca. Hun er så perfekt for os. Vi ELSKER simpelthen ALT ved hende, også hendes bølle side ;o)

profilbillede
Kommentér på:
Hvad kan i bedst lide ved jeres kat?

Annonce