Hvad kan i bedst lide ved jeres kat? Hvad kan i bedst lide ved jeres kat?
Ligger syg idag og keder mig lidt, så tænkte jeg ville spørge jer om noget!
- Hvad kan i bedst lide ved jeres kat/katte?
- Hvad er grunden til at jeres kat hedder som den gør?
- og hvorfor kan i godt lide katte?
Ved min kan jeg bedst lide dens personlighed, og at den snurrer bare den ser én :i så dejligt!
Min kat hedder bare "mis", ikke noget særligt.. men den hedder det fordi den ikke lignede andet end det, også reagere den også på det
Jeg kan godt lide katte, fordi de kan være som ens bedste ven. De kan mærke når man er ked af det, og de passer sig selv hvis de heller vil noget andet
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Tøsen hedder Tøsen fordi det i starten var et kælenavn, men så var der bare pludselig ikke andet navn der passede til hende
Smilla hedder Smilla fordi, man bare ikke kan lade være med at smile når man ser på hende
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det jeg bedst kan lide ved Bruno
Og bedst kan lide ved Bjarne
Navnene.... ja, de hed sådan da de flyttede ind.
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 15
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.762
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.565
Elvis har fået "The King of Rock'n Roll - oprindelig hed han "formanden" fordi han var den mest nærgående i flokken
Freddie hed oprindeligt Marie, men det kan en hankat bare ikke hedde :D. Så jeg har opkaldt ham efter Freddie Mercury - forsangeren i Queen hvis nogen ikke skulle vide det.
Hvad jeg elsker mest ved dem - eller synes er mest charmerende så er det mest charmerende ved Elvis at han går tur og snakker med genboens kat og naboens hund! Det er så cute at han er så naiv - og enormt god af sig
Freddie - ja det er nok det at han er en puttegris om aftenen og så at han altid skal "hjælpe" med at pakke tasker ud
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
2: hun fik navnet putte, da hun næsten ikke kan putte nok hos en. Og hvis vi nusser hende kan man næsten ikke nusse nok..
3: synes bare katedrets er skønt...
Her er nogle stykker af min putte
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Vi har været sammen i snart 25 år og efter kort tid i vores forhold fik vi vores første kat "Kissi" og kort tid efter fik vi "Gizmo". det var 2 han katte og grunden til deres navne er:
Kissi fik sit navn fordi det var et meget almindeligt navn den gang
Gizmo fik sit navn efter filmen "Gremlins" og den lille søde bamse der var med i filmen og pga. dens store ører som Gizmo også havde
vi flyttede så i lejlighed (boede ved Heidis forældre indtil) og Kissi kunne ikke finde sig til rette i hans nye hjem, så han blev adopteret af forældrene og kom hjem til sine vante omgivelser.
I 2005 fik vi så Odin (mors bassemand). Odin var vores øjesten og er det stadig i vores hjerter. Han fik navnet efter den nordiske gud af samme navn. Vi gav ham bla. navnet, da vi interesserer os meget for nordisk mytologi (og indianere, forklaring kommer senere).
Lillefis er en lidt sjov historie..... Vi boede på det tidspunkt på Fanø (ved Esbjerg) og en aften/nat kom vi hjem efter en heftig bytur med en ordentlig vælter på
Næste morgen da vi stod op, var der sgu 3 katte hmmmm tænkte vi..... Den var så hoppet ind af vores køkken vindue mens vi har været i byen og tænkte, der skal jeg da bo.
Men vi tænkte vi måtte hellere sætte den ud igen, da det jo nok var en eller andens.
Vi tog afsted til Esbjerg med færgen og kom hjem nogle timer efter og vupti der var sgu 3 katte igen.Denne gang var hun så bare hoppet ind af stuevinduet.
Nå men vi tænkte, så holder vi hende og kalder hende bare Lillefis. Vi hænger sedler op på hele øen, med billeder af hende osv. og ventede 3 uger uden svar fra nogen. Vi havde ellers altid sagt vi ikke ville have mere end 2 katte, men hun stjal vores hjerter og har boet hos siden og navnet forblev Lillefis, hvilket også passer godt til hende for hun er en lille kat.
Vi mistede så vores lille øjesten Odin den 23-12-12 (lorte tidspunkt), men vi blev hurtig enige om, at vi skulle have en ny med det samme for vi ville ikke sidde hele julen med sorger osv.
Så vi fandt Kenda på gul og gratis og Heidi kørte til Hemmet ved Bork og hentede hende om formiddagen juleaften.
Det er den bedste "julegave" vi nogensinde har fået og har kunnet ønske os. Der skulle så ikke gå lang tid efter vi fik Kenda, hvor vi blev fuldstændig forelsket i Bengal racen.
Vi fandt en lille killing der var til salg og fik så Chilli en lille sort spottet bengal og så var vi solgt.
Denne race var helt speciel ikke kun pga. deres udseende men i den grad også deres væremåde og sind. Der var fart over feltet og utrolig legesyge.
Vi blev så forelsket i racen så vi var nød til, at have en mere
Men vi gav ikke op, vi ville have en Bengal han, så vi søgte og så der var en til salg ved Vejle og Da Heidi så vores Marble bengal Sakima var hun solgt, ham ville hun bare have men der var bare lige et lille problem! Der var også en spottet han og ham blev Jannik forelsket i hmmm hvad gør man så, ja så måtte man jo have begge to
Så fra at vi aldrig skulle have mere end 2 katte er nu blevet til 5 katte
for at vende tilbage til hvorfor vi kalder vores katte det vi gør er bla. vores store interesse for den amerikansk indianske kultur (er også gift indiansk) og har nogle indianske venner og et par "almindelige" amerikanske venner.
Kenda:
Betydningen af navnet Kenda er: indre magisk kraft
Oprindelsen af navnet Kenda er: Amerikansk-Indiansk Sioux
Chilli:
Betydningen af navnet Chilli er: Koldt/kølig (fordi hun er cool hehe)
Oprindelsen af navnet Chilli er: Amerikansk
Cheyenne:
Betydningen af navnet Cheyenne er: Folk af fremmed tale
Oprindelsen af navnet Cheyenne er en: Amerikansk-Indiansk stamme
Sakima:
Betydningen af navnet Sakima: Høvding/konge
Oprindelsen af navnet Sakima: Amerikansk Indiansk (Ojibwa stammen)
Manipi:
Betydningen af navnet Manipi: Forbløffende (Amazing)/Gående vidunder (Walking Wonder)
Oprindelsen af navnet Manipi: Amerikansk Indiansk
Og til spørgsmålet hvorfor vi godt kan lide katte er svaret:
For det første har vi altid haft kat/katte og for det andet, så er vi barnløse (kan ikke få børn) så vores liv er vores katte, de betyder alt for os, så de er vores børn.
Pyha der røg da lige lidt ord på skærmen
Hygge alle sammen og god bedring til dem der ligger syge.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
- Jeg havde i forvejen én homo, Silas - så skulle have en mere, Gustav. Han er dog slet ikke så fimset og bøsset som min hårløse hund er. Så selvom han er opkaldt efter reality stjernen Gustav, så er han meget langt fra ham i personlighed.
- Hmmm, svært at svare på. Kan bestemt ikke lide alle katte, langt fra. Derfor var det også vigtigt for mig at finde en race som passede mit sind
Har ikke tålmodighed til en "rigtig" kat. Jeg er hundemenneske og Sphynxen er den perfekte kat, til en som mig
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.565
Hold da k*** hvor har det været en sjov bytur!
Meen....... det var da lidt af et mysterium at katten ikke var piiist væk da promillen faldt
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Så nemt kan de siges.
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 360
okt 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
Hun ejer sig en personlighed mere værdi end guld. Jeg elsker simpelthen vores Lucca. Hun er så perfekt for os. Vi ELSKER simpelthen ALT ved hende, også hendes bølle side ;o)
Hvad kan i bedst lide ved jeres kat?