{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Opdatering Candy {{forumTopicSubject}}

Afled af denne tråd som jeg synes efterhånden er meget lang
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108224-blaerebetaendelse

Candy har nu være indlagt siden i Fredags, han har fået laserterapi på sin blære, da den var hård pga ar dannelse efter hans krystal, blærebetændelses omgang, og hans blære er kommet sig overraskende godt og er stortset tilbage til normalen igen. smiley

Puha fra at det startede med at han slet ikke kunne tisse pga struvitter til at det nærmest fossede ud af ham med klar væske til nu hvor han igen tisser helt normalt..

Han har fået væsketerapi fra i fredags til i går, og har fået taget blodprøver i dag og hans nyretal er stortset normale igen, i fredags var de tårn høje urea lå på 46 og crea lå på 1200 smiley

De havde været nød til at tvangs fodre ham om dagen fordi han ikke ville spise sikkert pga stress for om natte spiste han selv lidt men ikke nok, men i dag har han spist med stor ædelyst så det er rigtig godt smiley .

Vi har aftalt at jeg får ham hjem i morgen hvis blodprøverne stadig er gode, også skal han til kontrol om en måned...

Tænkte på så længe det er nyrediæt er det så okay han får forskellige mærker vådfoder?? det er han nemlig vant til med normalt vådfoder så vil gerne tilbyde ham forskellige typer så han kan få det næsten som han plejer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering Candy
  • #1   3. dec 2013 Dengang vi havde samme problem med obelix sagde dyrlægen at vi kun måtte give ham det som var beregnet til hans nyre. Han fik royal canin urinary men den kan man så også købe som vådfoder så det gjorde vi smiley

  • #2   3. dec 2013 Er fint klar over det skal være nyrediæt var mere om han måtte forskellige mærker nyrediæt ikke urinary (det er mod struvitter ikke beregnet ti nyre katte) smiley ..

  • #3   3. dec 2013 hmm godt spørgsmål, vi brugte urinary i flere år både som tør og vådfoder. Nu får han tørfoder uden korn og lux fra aldi og hans tal er fine smiley Grunden til at vi stoppede var at han pludselig fik frygtelig tynd mave og da vi prøvede at give ham noget anden stoppede det. Efter et par måneder gik vi tilbage til urinary med samme resultat, total strålemås, så nu har vi bestemt at han skal have et godt og værdigt liv med godt tørfoder og vådfoder når nu det andet ikke virker for ham mere.

  • #4   3. dec 2013 fx, om han må få både, RC Renal, Hill k/d, Eukanuba renal, purina renal og specific's nyre foder kan ikke huske hvad det hedder... alle vådfoder alle til nyrekatte bare forskellige mærker, eller skal man holde sig til et mærke ??

    Men urinary er jo ikke nyrediæt det er jo til katte med urinvejs problemer ?


  • #5   3. dec 2013 Der er flere vådkost-nyrediæter på den tysk Zooplus - jeg mener at det hedder Kattovit og Integra og er som vådfoder.

    Rart at høre at det er gået fremad efter den hårde tur.

    Mht. nyrediæt, så skal du nok få vejledning når du henter ham smiley


  • #6   3. dec 2013 Hvor er det godt, det går fremad smiley
    Jeg tror jeg ville holde mig til et mærke indtil han har været til kontrol?
    Hvis det stadig er fint ville jeg turde, at give flere slags.

    Birk fik nyrekost fra Specifik, det sagde de var bedst, men idag får han slet ikke nyrekost men godt med vådfoder, men han har jo heller aldrig været i akut nyresvigt,så det gør altså en forskel.


  • #8   3. dec 2013 Dejlig opdatering smiley Hvor bliver det dejligt at få ham hjem!

    Har ikke forstand på nyrediæter, men der er vist mange katte der ikke bryder sig om dem smiley . Så jeg ville få nogle smagsprøver med, og vælge efter hvilket mærke katten synes bedst om.

    Fortsat god bedring med ham smiley



  • #10   4. dec 2013 Tak de damer smiley er også meget glad for at han kommer hjem så håber vi bare den positive fremgang fortsætter..

    CCD, lige der hvor jeg havde det så dårlig over at han var syg, var det lidt svært ikke at tænke hvorfor har jeg ikke opdaget det noget før, var helt nede i kul kælderen. Kan godt se nu jeg ikke kunne have gjort mere har gjort hvad jeg har kunne, og det kan jo være svært med de katte dyr at opdage noget er galt...

    Og ja dette er et glimrende eksempel på at man ikke skal spise sig af med hvad som helst en dyrlæge siger, har man en dårlig mave fornemmelse så er det bare afsted smiley

    Felis. Ja det sagde dr dyr godt det med at protein generelt skulle begrænses, det samme med fosfor så vidt jeg kunne forstå. fik bare ikke lige hørt om det var ok med forskellige mærker, mest for at fast holde hans interesse for at spise, har nemlig hørt nyrekatte ikke rigtig gider spise fodret. tænkte der var en eller anden herinde der måske vidste noget, men høre hende bare i morgen.

    Blev godt nok også meget lettet, da hun ringede og sagde at det så meget bedre ud havde forberedt mig på at jeg skulle op og sige farvel til ham.. hvis han får bøvl igen så bliver han også lagt til at sove, men håber bare det hele flasker sig fra nu af, dyrlægen var meget positiv smiley


  • #11   4. dec 2013 Mine spiste gerne nyrekost fra både hils, RC og specifik, men Manne tålte kun den fra specifik.
    Sjovt nok var det en ny dyrlæge som stoppede specialfodret smiley han har jo det man kalder kronisk nyresvigt og det er noget andet end din har været ude for, og det kan hjælpe med godt med vådfoder, og kun hvis det bliver akut på et tidspunkt skal jeg give ham foder med mindre protein.


  • #12   4. dec 2013 Ja akut og kronisk er meget forskelligt. Dr. dyr har prøvet med to tørkost RC renal og Hill k/d og det blev så RC Renal, mht vådfodret så synes hun at disse mærker hills, rc, eukanuba, purina og specifik var helt ok at skifte imellem så han ikke mister interessen i et vådfoder, da det er vigtigt at spiser rigeligt af det. Har allerede været inde på http://www.medicanimal.com/ og bestille lidt forskelligt til ham smiley

    Hans blod prøve i dag var fantastisk, hans nyretal er normale og ikke forhøjet mere, så de er faldet siden igår og han har taget det på han har tabt.. smiley

    vi skal til kontrol allerede om en uge for at se om det fortsætter med de gode nyretal, og er de det skal vi så til kontrol om en måned... smiley

    Min dyrlæge siger også at hvis hans nyretal forbliver normale i 4-5 måneder endnu kan vi også begynde at gå langsomt tilbage til normal kost. smiley

    Er så glad for at have ham hjemme han leger og opføre sig igen helt normalt, lige nu ligger han her og putter smiley


  • #13   4. dec 2013 Hvor er det dejligt, at høre smiley

  • #15   4. dec 2013 Hvor er det fantastisk dejligt at høre at det går så godt med ham, det har været en hård omgang du og Candy har været igennem, nu må det da bare gå fremad smiley

    Det bliver da så godt at få ham hjem igen og han bliver da nok også super glad for at komme hjem i sine vante omgivelser smiley


Kommentér på:
Opdatering Candy

Annonce