{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

loppekur / reaktion {{forumTopicSubject}}

Hej

Men hankat Magnus reagerer kraftigt på at få loppekur. Det er ikke kun fordi han ikke bryder sig om det, det virker nærmest som om han får en fysisk reaktion på det. Reaktionen vare fra 5 - 20min Jeg bruger de pipetter til nakken. Er der andre som oplever det? Eller eventuelt kender til et bedre/skånsommer loppemidel?
Kan også godt være jeg bare er for pullert?? men han er jo min lille missedreng??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  loppekur / reaktion
  • #1   4. dec 2013 Jeg har en der drøner rundt som fanden var efter ham. Jeg tror det er lugten og så fordi lopperne, i panik over giften, bider.
    Jeg har en der ikke kan tåle pipetterne, han mister pelsen og får sår, så til ham bruger jeg noget til at give i munden. (ikke Capstar pillerne)


  • #2   4. dec 2013 Min gør som din den første, så det er nok bare fordi han ikke bryder sig om det. Han er nemlig også lugtfølsom(han går næste n i panik over fx øl eller stærk sæbe)

  • #5   4. dec 2013 Jeg har prøver de to mærker man kan købe i plantorama.kan ikke huske hvad de hedder. Men ja det er nok lugten der er årsag til reaktionen.

  • #8   4. dec 2013 Køber altid det til katte. Kan se det jeg har nu hedder frontline. bayvantic kan jeg huske, har kun brugt det en gang og der blev min tidliger kat direkte syg af det.

  • #9   4. dec 2013 tuttut **bayvantic kan jeg huske, har kun brugt det en gang og der blev min tidliger kat direkte syg af det.**

    smiley Det må du absolut heller ikke bruge! Vær glad for, at katten "kun" blev syg - den kunne være død af det. Dette middel er KUN beregnet til hunde.


  • #10   4. dec 2013 Jamen der stod da til katte på æsken jeg købte.

  • #12   4. dec 2013 # 10) Pyha, det var godt. Så har det ikke været Bayvantic.

    Det har nok været Advantage (det fås nemlig også til katte)


  • #13   4. dec 2013 Hvorfor sælger de det overhovedet til katte hvis det kan slå dem ihjel? !
    Hvor køber man advantage henne? For havde undret mig over at det jeg bruger nu (frontline) ikke virkede helt optimalt.


  • #14   4. dec 2013 Bayvantic bliver IKKE solgt til katte. Dette middel er kun til hunde.

    Du må have husket forkert ....mit gæt er at det var Advantage din kat blev syg af.
    Selv om Advantage er beregnet til katte, kan enkelte katte jo godt være overfølsomme over for det. Ligesom nogle mennesker der får udslet eller andre symptomer af at tage en almindelig hovedpinepille.


  • #15   5. dec 2013 Prøv Stronghold fås hos dyrlægen er vist receptpligtigt endnu, mine forældre har rigtig gode erfaringer med det.

  • #16   5. dec 2013 Har lige googlet advantage/bayvantic, og kan se på æsken at det var advantage jeg gav katten der blev syg. Troede bare det hed bayvantic.
    Okay prøver at spørger dyrlægen i næste uge når jeg skal op til ham.


  • #17   5. dec 2013 Ja, tænkte det nok. Både navnene (bayVANTic og adVANTage) og størrelsen og billederne på pakningerne, kan desværre forveksles :-/. Så man skal være opmærksom.

    God ide at spørge dyrlægen, om fx Stronghold kan være en ide, når nu katten tilsyneladende ikke kan tåle Advantage, og Frontline ikke virker.

    PS: Hvis man har lopper i huset, skal man, udover loppekur til kat, også støvsuge grundigt overalt i sprækker osv; og vaske dyner, puder og tekstiler for at blive af med dem.


  • #18   5. dec 2013 Ja de minder nemlig om hinanden, men var også fuldstændig sikker på at jeg aldrig havde købt noget til hunde. Men er nok det samme firma der producerer begge produkter, når de minder så meget om hinanden.
    må give huset den helt storer tur:-/og ja må hører hvad dyrlægen synes.


  • #19   5. dec 2013 Jep, det er nemlig samme firma (Bayer) der producerer det.

Kommentér på:
loppekur / reaktion

Annonce