Activyl Loppemiddel Activyl Loppemiddel
Jeg har hørt fra en ven at det nye loppe middel Activyl skulle være ret godt. Han havde brugt Frontline Combo Vet over flere måneder uden lopperne forsvandt og har skiftet det ud med Activyl . Lopperne er væk nu. Han siger det ikke er så giftigt for kattene men dræber lopperne.. Er der nogen herinde der har erfaringer med det.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Activyl aktiveres af enzymer i loppen og bliver derfor først giftigt, og kun for loppen, når den har optaget produktet fra hunden, katten eller dennes omgivelser (i form af hår og hudaffald indeholdende Activyl). Man kan altså sige, at det er loppen der "aktivere" virkningen af Activyl, som derfor ikke er giftigt for hunden, katten eller de mennesker, der håndterer denne. Dette princip hedder bioaktivering og øger sikkerheden for dyret og for dig som ejer.
http://www.dyreklinikken-amagerbrogade.dk/vaerd-at-vide/activyl-nyt-loppemidddel-til-hund-kat.html
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Ville så bare høre om der var andre der havde gode eller dårlige erfaringer. Det er forholdsvis nyt hos min dyrlæge og han anbefalede det såfremt man var utilfreds med Frontline Combo Vet.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Jeg falder over at der står at man kan se at 95 % af lopperne er forsvundet efter 14 dage hos hunde og 42 dage hos katte, så man skal huske at være tålmodig.
Activyl Loppemiddel