1.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Foreslå en katterace :) Foreslå en katterace :)

Hej alle smiley

Jeg tænkte på om I har lyst til at foreslå en katterace.

Jeg søger en kat, der vil putte og ligge på skødet, som man kan løfte og bare putte med, og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at lave en masse klikkertræning med den, da jeg savner at øve tricks og vi ikke kan have hund. Det skal også helst være en kat, som kan nøjes med at være indekat, da det kun er sådan en, der er tilladt i min lejlighed. smiley

Selv synes jeg meget godt om Hellig Birma racen og har kun hørt godt om den, men kom endelig med råd og vejledning smiley

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foreslå en katterace :)
  • #1   14. dec 2013 Det skal lige siges, at jeg har en overdækket altan på 8 kvm, som min kommende kat, kan boltre sig på, så selvfølgelig kan den også komme ud engang imellem, men det skal helst være en katterace, som ikke har noget imod, at skulle være indendøre det meste af tiden smiley

• #2   14. dec 2013 Først og fremmest så vil jeg foreslå 2 katte sammen før alt andet! Langt de fleste katte (især racekattene) trives bedre eller som f.eks. i birmaens tilfælde ofte direkte mistrives uden en artsfælle at lege og hygge med. Og så for man også selv en hel masse morskab ud af at se to katte sammen smiley

Jeg er jo personligt vild med européen, som er en nervefast, opsøgende og kælen kat. Den er intelligent og vil gerne aktiveres, men er ikke krævende ifht det smiley
    www.europeklubben.dk <- racebeskrivelse under Om racen
    www.eife.dk <- min hjemmeside, også med en racebeskrivelse (jeg opdrætter européer) smiley

Og så vil jeg lige tilføje at for indekattes vedkommende, så er det langt bedre ikke at vise dem hvad de går glip af, ved at tage dem med ud indimellem. Man risikere i stedet en kat, der før var glad og tilfreds, nu står foran døren og vil ud konstant. smiley

• #3   14. dec 2013 Hej Eva,
    jeg har helt sikkert tænkt meget i banen, om jeg skal anskaffe mig 2 katte helt fra start af, da jeg også tror det ville være en god ting, hvis nu min kæreste og jeg er længere tid væk. Vi studere nemlig begge to, så vil heller ikke udsætte min kommende nye kat, for at skulle være alene hjemme, når vi nu er i skole, så tænkte at en legekammerat ville være en god ting smiley og kan godt se, det bliver mere hyggeligt med 2 katte, så kan min kæreste og jeg, også sidde med en kat hver smiley
    Jeg kigger selvfølgelig også lige på din hjemmeside og læser lidt omkring racen européen. Måske du bor i nærheden af Århus, så jeg evt. kunne opleve européen racen in real life? smiley

• #4   14. dec 2013 Jeg er vild med norsk skovkat smiley De er så rolige og tålmodige, og så snakker de af helvedes til , det gør vores i hvert fald smiley

• #5   14. dec 2013 Hehe smiley Jeg elsker også en kat, som gerne vil "snakke" smiley Det er rigtig hyggeligt, hvis man kan have en lille samtale med sin kat smiley

• #6   14. dec 2013 Ragdoll er ligesom en hellig birma du kan læse mere på www.ragdollfriends.dk eller på min hjemmeside www.vandoll.dk og skriv hvis der er noget så besvarer jeg gerne smiley

• #8   14. dec 2013 Tænker en Ragdoll kunne være et bud smiley

• #9   14. dec 2013 Hej Christa smiley
    Ville en Ragdoll godt kunne nøjes med at være indendøre det meste af tiden? (dog igen, har jeg en altan de kan komme ud på, engang imellem :)) og er det en kat, som trives bedst med en legekammerat? Overvejer nemlig på det kraftigste at anskaffe mig 2 killinger af samme race, så de kan holde hinanden med selskab, når min kæreste og jeg er i skole (vi er nemlig begge studerende). Så det kunne være rart med en race, der ikke er for selvstændig, hvis du forstår hvad jeg mener? ^_^
    CamillaJuul: tak skal du have, håber også jeg finder katten, der passer lige mig og min kæreste smiley

• #10   14. dec 2013 Hej Mai..

Ragdoll er en perfekt indendørskat smiley De kan sagtens være alene, men jeg anbefaler en legekammerat.. De har stor glæde af hinanden - specielt når de er alene hjemme..
    Vi har pt. killinger som er klar til at flytte - se evt. min annonce her på siderne eller på min hjemmeside www.lillemusse.dk
    Skriv/ring gerne hvis du har yderligere spørgsmål smiley

• Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #11   14. dec 2013 Min bror har to bengaler. De har en helt unik personlighed. Dem er jeg helt tosset med også er de utrolig smukke.
    Jeg skal have en main coon på tirsdag - den race er jeg os helt vild med.

• #12   14. dec 2013 Hej Camilla smiley
    Hvor henne i landet befinder dine skønne killinger sig?
    Jeg har nemlig hørt fra mange, at det er en god idé at opleve den kat, man regner med at skulle købe, i virkeligheden, så man får en fornemmelse af, hvad det er for en kat man måske køber. Så hvis du er i nærheden af Århus, kunne det da være skønt at se og opleve dine dejlige katte, hvis jeg må smiley

• #13   14. dec 2013 indtil videre er min top 2 katte, Hellig Birma og Ragdoll, men er simpelten stadig i tvivl om hvilken en det skal være. Men har heller ikke læst dybdegående om dem endnu smiley Synes også de ligner rigtig meget hinanden,både udseendemæssigt men også personlighedsmæssigt.
    Kan nogen evt. fortælle mig hvad forskellen er, på disse 2 katteracer? smiley

• #15   14. dec 2013 Hej Vibse & Missebanden smiley
    Lyder rigtig hyggeligt!
    Hvordan har du kattesikret din altan? smiley

• #17   14. dec 2013 Hej Vibse & Missebanden
    Tak skal du have. smiley
    Hvordan har du kattesikret din altan?

• #24   14. dec 2013 Fedt! Skulle lige til at spørge efter, om du havde nogle billeder af det smiley Det hjælper mig rigtig meget til mit "projekt kat", da en af de større udfordringer bliver at kattesikre min altan smiley så tusind tak for det smiley

• #26   14. dec 2013 Super, glæder mig til at se dem smiley

• #32   14. dec 2013 Ragamuffin kunne være et bud kan sige at de elske at ligge tæt og putte de render en i hælene og vil gerne være hvor man er og hjælpe med hvad man nu end laver.

De elsker at klikker træne og lære utrolig hurtig. Har selv 6 stk og de er helt fantastiske.

De egner sig ikke som udekatte og er fantastiske som indekatte bliver ikke solgt til fritløb.

• #33   14. dec 2013 Ej hvor er det smart! Rigtig god inspiration smiley
    Black Oak Ragamuffins: Lyder som den helt perfekte kat!! Er det en kat som godt ville kunne være alene hjemme i et par timer, hvis den havde en legekammerat? altså er det en kat, som godt kan lide selskab af andre katte og ikke er for selvstændig? smiley

• #34   14. dec 2013 De elsker selskab om det er mennesker katte eller hunde bare der er nogen der gider dem er de lykkelige. Så ja de kan godt være alene hjemme men du kan være sikker på de kommer styrtende til døren og byder dig velkommen hjem.

• #35   14. dec 2013 Dejligt! men når de kommer styrtende hen til døren, hvordan sikre du så, at de ikke løber videre ud? De skal jo helst blive inde smiley hehe ..

• #36   14. dec 2013 Det gør de ikke for de vil ikke ud de vil bare nusses og krammes. Mine sidder pænt ved døren når de høre nøglen også vil de ellers bare have kærlighed.

• #37   14. dec 2013 Okay, så de er simpelthen så fokuseret på dig og at blive nusset, at de slet ikke tænker en eneste tanke om frisk luft og frihed? smiley hehe..

• #38   14. dec 2013 Ja jeg har faktisk aldrig skænket det at de kommer til døren en tanke de har aldrig prøvet på at stikke af de vil bare have kæl.

• #39   14. dec 2013 Er dine katte så også ren indekatte? eller er de ude engang imellem? smiley

• #40   14. dec 2013 Nu kommer de heller ikke helt hen til døren. Jeg kan sagtens komme ind og lukke døren før det går helt hen til mig.

Kun inde med mulighed for indhegnet terrasse
    Men de gider ikke rigtig være der ude det er faktisk kun min huskat og min ragdoll der gider sådan rigtig at være der ude.

Mine muffins gider ikke rigtig.

• #41   14. dec 2013 Okay smiley så kunne det godt være en kat for mig.

• #42   15. dec 2013 Du kunne jo besøge katteudstillingen i Køge sidst i januar

http://www.katteklubben.com/index.php?SectionID=985&WebsiteID=1&LanguageID=1

• #43   15. dec 2013 Bliver desværre al for langt væk, da jeg kommer fra Århus smiley Der må vel være noget lignende omkring Århus?

• #44   15. dec 2013 Hej Mai

Du skal være velkommen til at kigge, men jeg bor på Lolland, så det er jo lidt langt væk fra dig smiley Men skulle du engang komme i nærheden, så er du velkommen smiley

• #45   15. dec 2013 Min veninde har Burmesere, og de er virkelig også nogle hygge/kæle katte! Hver gang jeg kommer på besøg, så kommer den ene af dem altid op, og skal sidde på skødet, lige så snart jeg sætter mig i sofaen.
    Hendes er indekatte, og hun klikkertræner også. smiley

• #46   15. dec 2013 Der er ikke meget andet end str. til forskel på en hellig birma og en ragdoll. Ragdollen er i sin tid blandet om med hellig birma for og blive til det den er idag.
    DU er velkommen til og komme forbi til et uforpligtigende møde her os os da vi nemlig ingen killinger har tilsalg pt. så ingen fare for at du bliver fristet.
    Jeg bor 20 min fra Korsør

• #47   15. dec 2013 Hej Christa smiley
    Tusind tak for din venlighed, ang. besøg. Men bor i Århus, så det bliver desværre for langt væk. Men hvis jeg engang er i nærheden, håber jeg, at dit tilbud stadig gælder smiley

• #48   15. dec 2013 Christa. Er det jer der har hjemmesiden ragamuffin.dk og venter killinger i februar? smiley

• myr
    myr Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #49   15. dec 2013 Kurilean bobtail kunne også være et godt bud. En overset race i dk.

• #50   15. dec 2013 Vi har www.vandoll.dk og ned venter ikke ragamuffins killinger til februar smiley Det må være marie BlackOak hedder hun.
    Du skal være velkommen hvis du er på disse kanter.

• #51   16. dec 2013 Nårh ja, det rigtigt. Undskyld smiley og tak for tilbuddet, vil helt sikkert have det i tankerne smiley

Kommentér på:
Foreslå en katterace :)

Annonce