{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.144 visninger | Oprettet:

Kathrine S
Kathrine S
Tilmeldt:
13. nov 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37

"Lugtfri" indekat. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået fortalt at det rette foder og kattegrus kan gøre MEGET for det ikke lugter så kraftigt af inde kat.
Hvilke foder og grus vil i anbefale for det ikke lugter - så voldsomt eller man ikke vil ku lugte at her er indekat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Lugtfri" indekat.
  • #2   15. dec 2013 Rå fodring og vådfoder uden korn og sukker kan hjælpe på afføring.
    1.) Korn og sukker er ikke noget katten kan fordøje/omsætte i kroppen så det kommer ud igen, hvilket giver mere afføring.
    2.) korn kan give mere lugt i afføring og kan give kattene luft i maven.
    3.)Med råt er der ikke en masse produktet puttet i maden som kattene ikke skal bruge så mange katte der bliver råfodret laver kun bæ hver 3 dag i stedet for hver dag.(tisse skal de dog hele tiden :P)

    Selv har jeg altid fået komplimenter for at der ikke lugter af kat i mit hus(også før råfodring), Det eneste jeg gør er udluftning og holde kattebakken ren. Jeg synes selv at crystal grus er rigtig godt med hensyn til at tage lugten.


  • #3   15. dec 2013 Grus må man prøve sig frem med. Alle katte fordøjer kattefoder forskelligt, så der må man også prøve sig frem. Men i hvert fald har vædske en fordel i forhold til urin, da det bliver mere "fortyndet" når en kat drikker meget i forhold til en kat der drikker lidt. Derfor er det meget vigtigt at man sørger for at katten altid har tilgang til frisk vand og gerne en drikkefontæne.

  • #4   15. dec 2013 Det kan hjælpe at ofre lidt ekstra på godt grus, der klumper ordentligt.
    Og foder der passer til kattens fordøjelse, altså foder med højt indhold af kød.
    Og luft ud to gange om dagen, hjælper meget og hold dit hjem rent.

    Men helt lugtfri kan du ikke. Katte giver en duft til hjemmet af... Ja kat:) og sådan er det


  • Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #6   15. dec 2013 Jeg ved godt det ikke kan undgåes 100 % derfor jeg skrev lugtfri i med " " over. Men hvis man ku gøre lugten minimal - så ville jeg helst det. Da det jo ikke ligefrem lugter godt.
    Har købt Royal Canin kitten foder og easyclean grus i en blå pose ved dyrehandlen. Nogen der har erfaring med disse mærker?


  • #7   15. dec 2013 Gruset synes jeg er meget dårligt når du gerne vil undgå lugt. Foderet bruger jeg selv. Men selvfølgelig lugter bæ af bæ, derfor er det meget vigtigt at du køber noget grus, der indkapsler klumperne optimalt.

  • #8   15. dec 2013 Kathrine **Jeg har fået fortalt at det rette foder og kattegrus kan gøre MEGET for det ikke lugter så kraftigt af inde kat.**

    Med almindelig god bakkehygiejne og almindelig klumpende grus, vil det med garanti ikke lugte kraftigt af indekat - ikke hvis katten er neutraliseret i hvert fald.
    (fertile kattes urin lugter kraftigt).

    Lige i starten da mine katte flyttede ind, synes jeg at jeg kunne lugte kat smiley men det var hedebølge dengang, og pga. nye katte i huset, kunne jeg ikke komme til at lufte ordentligt ud.
    Nu kan jeg kun lugte bakken, hvis storemissen har lagt en stinkebæ. Og den bliver fjernet, så snart jeg opdager den, og der luftes ud.

    Jeg har brugt Extreme Classic og andet lign. grus (Golden Odeur og Ever Clean) alt efter hvad der var på tilbud. Alle de mærker er virkelig godt grus.
    Nu bruger jeg Cats best Øko Plus, som også er godt og klumpende.

    Jeg fjerner tisseklumper minimum 4 x dagligt, og her lugter ikke.


  • #10   15. dec 2013 Jeg foder med Royal Canin´s killingefoder. og jeg bruger det klumpende kattegrus fra fakta. da jeg har fælles toilet og bad med en anden kvinde/pige er jeg nød til og have kattebakken i køkkenet. og jeg kan slet ikke lugte den. jeg har en lukket kattebakke. tror også det hjælper en del at jeg ser til den hver dag

  • #13   15. dec 2013 Jeg bruger klumpende grus, gerne Extreme classic, tigerino eller golden gray. Og her lugter aldrig af kat(telort/tis) - Jeg skifter alt gruset ca. en gang om måneden og gør bakken ren hver uge.

  • #14   15. dec 2013 Jeg bruger også krystal grus, de har det i netto, og her lugter heller ikke medmindre de lige har være derude smiley

  • Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #17   15. dec 2013 Hun vil IKKE bruge de der krystaller, i hvertfald ikke hvor hun er nu (ved opdrætteren) . Det grus vi har købt kostede 195 for 5 kg. så vil da tror at det er udemærket - det er ekstra klumpende.
    Jeg har rengørings vanvid, så det med rengøring og tømning af kattebakken ville jeg heller aldrig glemme. Så hvis det kan holde lugten på minimal, så er det super.


  • Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #18   15. dec 2013 15 kg. * mener jeg..

  • #19   15. dec 2013 Jeg bruger Van Cat nu, det er billiger end EC ved dyrlægen og det fungererigtigt godt, men har en kat lige været på, ja så stinker det jo som når vi selv har været på tronen smiley med 3 katte, 3 bakker og 2 rengøringen pr dag, kan jeg endda have min far på ferie unden kommentar smiley
    Jeg må så være hurtig til, at fjerne efter Røde, for det er sjældent han dækker til, han skraber en masse, men ikke i gruset smiley
    Her foder jeg mest kornfrit. Både vådt og tørt, og også råt.


  • #20   15. dec 2013 Mine får royal canin sterilised, LUX fra aldi og rådt et par gange eller tre om ugen. Vi bruger det klumpende billige fra Rema1000 og jeg synes nu ikke her lugter af kat (har fire), jeg synes det tager lugten fint når de har pølset.

  • #21   15. dec 2013 Lige når katten har været på bakken, så kan man altså ALTID lugte, at den er der, uanset hvor godt man gør rent.

    Men ellers kan placering af kattebakkerne, valgt af grus, hygiejne omkring bakkerne og ikke mindst foder bestemt også spille en rolle.

    Jeg bruger et godt, klumpende og lugtabsorberende grus (Extreme Classic og Golden Grey) og tømmer klumper i bakkerne en gang dagligt. To gange om måneden skifter jeg alt grus i bakkerne og gør dem helt rene og desinficerer. Så her hjemme lugter der kun lidt af kat, når kattene netop har været på toilettet, og hvis jeg f.eks. er syg en dag og derfor får sprunget en dag over mht. at tømme klumper.

    Men det skal måske tilføjes, at vi også har træ- og klinkegulve over hele huset og pudsede, malede vægge i hele stueetagen, så her er ingen tæpper eller tapet, som kan absorbere lugt.


  • Kathrine S
    Kathrine S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #22   15. dec 2013 Lige et andet spørgsmål. Hvilket vådfoder må killinger få?

  • #24   15. dec 2013 Al vådfoder

  • #25   16. dec 2013 Alt vådfoder men for alle katte gælder det at korn. og sukkerfri er bedst smiley
    (som flere har nævnt så serverer de LUX fra aldi da det er korn- og sukkerfri)


  • #28   21. dec 2013 Vi fodrer med Royal Canin kitten tørfoder samt Lux vådfoder og bruger ever clean grus (den der hedder "Extra strength scented").
    Bakken gøres ren morgen og aften og der luftes ud i ca 10-15 minutter i samme ombæring.

    Vi får også komplimenter af folk - endda af en katteallergiker der så godt som ikke mærker sin allergi med mindre den lille kat klatre helt op i ansigtet på ham smiley


  • #29   22. dec 2013 ***Vi får også komplimenter af folk - endda af en katteallergiker der så godt som ikke mærker sin allergi med mindre den lille kat klatre helt op i ansigtet på ham***

    Det har så nok mere noget at gøre med katten. Nogle katte udskiller mere allergi stof end andre. F,eks. Min Ex-kærestes Mor reagerede aldrig på mine katte også selvom hun havde dem oppe favnen og begravede snuden i deres pels. Så ville hun have en kat selv og købte en på internatet. Hun måtte aflevere den en uge efter fordi hun efter et par dage ikke kunne komme i nærheden af den uden at bliver helt rød og nyse uafbrudt i flere minutter. Hun fandt så heldigvis en kat hun ikke reagerede på og købte den i stedet, selvom hun var ked af at skulle af med den første.


  • #30   23. dec 2013 Jeg har to katte på 55 m2, og jeg synes ikke, at jeg kan lugte dem ret meget. De har to bakker, og jeg bruger træpiller i stedet for grus. Mest fordi den lille æder gruset. Men det fungerer faktisk super godt og giver en behagelig duft af træ. Her dufter selvfølgelig lidt, når der serveres vådfoder. Men så lufter jeg jo bare ud.
    Men her dufter jo altså lidt af kat, ligesom her også dufter lidt af mennesker.


Kommentér på:
"Lugtfri" indekat.

Annonce