4.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Agressiv efter sterelissering Agressiv efter sterelissering

Min Maine Coon kat Melissa på 1 år er begyndt at blive agressiv og langer ud efter os flere gange i løbet af en dag. Hun har steder i hjemmet hvor vi ved vi ikke skal komme for tæt for så bliver vi revet.
Har haft nogen kampe med hende da jeg ikk syns det er okay hun overtager nogen af min ting og går ikke fra det uden kamp og så begynder og stirre med sorte øjne efter mine hænder og hun sætter næsten af for at gå til angreb på dem. Det noget hun først er begyndt på efter hun blev steriliseret.
Og så er der en legetøjsstav hun er helt betaget af og hun kalder og løber hen til staven konstant, slæber den hen til os og vi kan seriøst bruge flere timer på at lege med hende, men det som om det er en besættelse.
Hun er begyndt at snakke rigtigt meget og hun vil samtidig også gerne kæle og nusses, men så vender hun lige pludselig mening og så bider og river hun. Hun er squ en dejlig mis, og plager at kunne bære rundt på hende, og hun plager at ligge og putte på mine ben hver dag kl. 11 om morgnenen. Men hun går til angreb hvis man lige gør noget der ikke passer hende, så nu lader jeg hende være og går væk. Jeg har efterhånden lært signalerne for hvornår jeg skal gå væk og hvornår jeg må røre hende, men det har mine gæster ikke lært, så vi ved squ ikke hvordan vi skal kune have gæster når hun ser sig ondt på dem. Hun plager ellers at byde dem velkomme, så folk for et chok. Og jeg bliver squ også ked og frustreret!
Hun er meget på vagt, og slås også meget med hendes søster nikita, men de er også søde ved hinanden og vasker hinanden og putter.
Men så får hun de der ture og så skal man ikke komme i vejen for hende.
Føler nogen gange hun er skizofren eller har damp.. For så hun glad, putter og vil nusses og så ændre hendes ansigtsudtryk sig og så hun djævlen selv. Og hun kan lege konstant og det som om det er det eneste hun overhoved ville????

Håber der nogen der kan genkende dette eller har hørt lignende og har nogen svar på hendes adfærd, for vi er godt frustreret herhjemme smiley

Mer viden om hende: Hun er indendørs kat, og kan ikke lide at blive rørt på maven eller ved maven..

Behøver virkelig noget hjælp her!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agressiv efter sterelissering
  • #2   17. dec 2013 Store udvidede pupiller (sorte øjne) = angst, især hvis ørerne samtidig lægges tilbage.
    En aggressiv kat har smalle øjne og ørerne rettet fremad.

At hun stirrer på dine hænder, når hun har "sorte øjne" kunne tyde på, at hun er bange for dine hænder, og jeg bliver nødt til at spørge, om du rusker eller slår hende.
    Hvad mener du med "har haft nogle kampe med hende" og "overtager dine ting"?

Men føler hun sig trængt op i en krog, er der kun tilbage at angribe, og det gør hun så.

Hvor længe siden er det, hun blev neutraliseret (blev hun smertedækket i dagene efter?), og kan det tænkes, at hun har ondt i bugen, evt. pga. sammenvoksninger?

Der er også den mulighed, at dyrlægen har håndteret hende for hårdt, og at hun derfor er blevet bange for hænder.

Jeg har altid kun oplevet, at en neutralisering har haft en positiv effekt på en kats temperament.

PS: Bugen er en kats mest sårbare punkt, og det er største tegn på tillid, at man kan få lov til at stryge den på maven - aldrig nulre hårdt og kramme, som nogle gør, men blide strøg. Tænk dig din egen mave og så en stor hånd. Hvilke bevægelser ville du foretrække.

• #3   17. dec 2013 Ofte skyldes ændret adfærd smerter.

• #5   17. dec 2013 Jeg har trykket enig med Felis og Mega smiley

Jeg har brugt næsten 4 måneder på, at få min killing til, at stoppe med, at nappe og nu er den ved, at være der smiley
    Jeg har fået fortalt, at hans søskende også bider mere end "normalt" og mere en det kuld de er vokset op sammen med og har leget med.
    Men selv der virker den metode som Felis beskriver, jeg skulle også lige finde den rigtige tone smiley og så gentag og gentag.
    Men da det er kommet senere ville jeg også få katten til dyrlæge og set efter for smerter, for det påvirker katten meget, og de skjuler det.

• #7   17. dec 2013 Jeg ville - i samråd med dyrlægen naturligvis - prøve at smertebehandle hende i en uges tid med f.eks. flydende Metacam (som er nemt at give og de fleste katte kan lide).

Hjælper det på hendes adfærd, kan du gå ud fra, at hun ellers har smerter.

• #8   17. dec 2013 Tak for svar

Det skal lige siges jeg aldrig har lagt en hånd på hende, hun er min baby.
    Har været hjemme meget og virkelig taget mig af dem, men har ikke været den bedste til at skælde ud.
    Det jeg mener med kampe, det er F.eks når man skal ha noget tøj så lægger hun sig på det, og der bliver hun, og det kan være frustrerende når man har travlt.

Hun startede aller første gang med at rive efter os i perioden hvor min anden kat begyndte at tisse alle vegne, og vi tænke det var det der gjorde hende sur eller utryg, så vi fik dem sterilliseret. Det er omkring en måned siden nu de blev sterilliseret.

Det med dyrelægen har været for voldsom har jeg også tænkt en tanke, for vi var blevet bedt om at gå efter min enden kat var blevet bedøvet og at de ville tá sig a melissa senere. Hvilket gjorde mig lidt ked af det, da hun sikkert gerne ville ha set mig når hun kom ud af buret..

Det med smerte har jeg også tænkt på.
    Har et opslag om hende herinde også og den bule hun havde på maven. Det kan være hun har ondt deromkring.
    Det med at blive rørt på maven har hun ikke kunne lide siden vi fik hende.
    Hvor min anden kat vender maven opad for at blive nusset

• #9   17. dec 2013 Hun blev ikke smertedækket dagene efter. Så det kan være smerter måske?

• #11   17. dec 2013 Blev hun ikke smertedækket????????????? smiley smiley

Det var da en mærkelig dyrlæge, jeg fik både smertestillende og antibiotika med hjem til 5 dage ved begge mine katte..

Jamen så har operationen jo været en noget uhyggelig affære for din hunkat, for hun har da klart haft ondt i dagene efter.. smiley

• #12   17. dec 2013 Syns alt har været forkert ved den dyrelæge, for de tilbageholdt også noget viden om min anden kat da han havde sukker i urinen, og spurgte så ind til det og de kiggede på hinanden og sagde ikke noget.. Melissa snakkede de overhoved ikke om.
    Det første gang jeg har katte, så vidste ikke de skulle ha det :S så går jeg da udfra lægen ved det??
    Jeg skifter dyrelæge. Alt virker underligt hos dem..
    Må prøve at få tjekket dem begge et andet sted... Det bare flere øv penge at de ikke kan deres arbejde altså smiley

• #13   17. dec 2013 Da hun havde sukker i urinen*

• #14   17. dec 2013 Fik kun penicilin med til min anden kat fordi hun havde blærebetændelse. Melissa fik ikke noget

• #16   17. dec 2013 Valgte dem da min kusine plejede at have dem, og de har været rigtig søde, men det her var en underlig oplevelse.

• #18   17. dec 2013 Ja må jeg nok hellere, og så må jeg lige få dem tjekket en gang.
    Tak for svar fra alle! Man bliver så ked når ens baby vender sig mod en smiley men hun har det nok ikke godt. Så det skal der gøres noget ved..
    smiley :)

• #19   17. dec 2013 Nej jeg tror heller ikke hun har det godt, men om det er psykisk eller fysisk det er jo det der er spørgsmålet smiley

Jeg ville nok råde dig til at finde en anden dyrlæge og fortælle hele senariet med sterilisering, efterbehandling og om hvordan din hunkat har ændret adfærd, og så se om ikke dyrlægen kan være behjælpelig med en behandling..

Når nu du skriver at din anden kat havde sukker i urinen, så tænker jeg måske Melissa også har en ubehandlet blærebetændelse eller noget andet som enten er opstået lige efter operationen eller er opstået i forbindelse med stressen omkring operationen, det skal i hvert fald undersøges..

Og nej når man besøger en dyrlæge første gang kan man jo ikke vide om det bliver en succes, og kender man nogen der bruger pågældende dyrlæge og er glad så tror man jo det bedste, tillid til dyrlægen er så vigtig og det har du jo ikke nu, så derfor er det vigtigt både for dig og kattene at finde en anden..

• #20   17. dec 2013 Kan godt være hun har fået noget efter sterilliseringen, det må jeg få tjekket.
    Hun hun går ellers på kattebakken regelmæssigt og spiser dom hun plejer, så har ikke tænk om det kunne være blærebetændelse.
    Men det jeg syns er underligt, det er at hun er overdrevet energi, og vil lege konstant, selvom hun halser efter vejret. Hun løber også sig selv træt. Som om der er noget der gripler i hende.
    Og derefter skal hun kæles og hun gør det ret voldsomt, hun plejede at kæle mildt førhen.

Men alt i alt må jeg bare få hende tjekket og tage den derfra smiley og indtil da må jeg gøre alt for hende som hun finder sjovt og beroligende.

Og ja det rigtig, var sindssygt nervøs for at få dem sterilliseret, for hvis nu det gik galt. Så håbede der var styr på det. Så skal finde mig en ny som både mig og misserne får gode oplevelser med smiley

• #21   17. dec 2013 I dag er det normalt, at dyr allerede i forbindelse med selv narkosen får en smertestillende indsprøjtning, for ellers "husker" hjernen smerterne bagefter, og så er det sværere at smertedække i dagene efter.

Har lige skimmet dit indlæg i din tråd om sukkersyge/blærebetændelse, og ët er, at dyrlægerne ikke vidste noget om årsagen og ikke kunne finde noget skriftligt, noget andet er, at de efterfølgende burde have rådført sig med andre dyrlæger og vendt tilbage til dig med svar.

Jeg ville være mere end utilfreds med de dyrlæger.
    (Hvad ligner det bare at kigge på hinanden uden at svare dig på dit spørgsmål).

Men find en anden dyrlæge og indled med at fortælle a-z, så han har noget at gå ud fra.

Alt efter, hvor du bor, er her sikkert flere herinde, der kan anbefale dig en god dyrlæge, så du ikke famler helt i blinde.

Kommentér på:
Agressiv efter sterelissering

Annonce