{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Aggression ved kæl {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Jeg har jo tre katte som alle er de sødeste og roligste sofakatte, men nu er Medea begyndt at udvise aggressiv adfærd, når man kæler med hende. Tre gange inden for kort tid har vi nu oplevet at hun slår ud efter os og hun har sat kløerne i min hånd. Hun kommer som regel selv og vil aes og nusses og så pludselig ud af ingenting sker det her. Hun er 6 år gammel, neutraliseret og har haft en normal opvækst. Jeg kan ikke komme i tanke om nogle særlige forandringer i vores hverdag, som kan have påvirket hende. Hvad skal jeg lige gøre ved det? Vi har jo ikke rigtig lyst til at kæle med hende længere, når man aldrig ved om hun sætter kløer eller tandsæt i ens hånd...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggression ved kæl
  • #1   22. dec 2013 Jeg tænker om hun kan have ondt...?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #2   22. dec 2013 Camilla...Det kan være hun har ondt et sted, som du/I ikke kan se det på hende. Det er i de fleste tilfælde smerter når en kat pludselig viser en ændret adfærd. Så jeg villelige smutte et tur forbi dr dyr, hvis det var mig.

Min den ene kat han slikker på sig selv meget i løbet af en dag, hvis han har ondt, har jeg fundet ud af da han havde et problem. Så det er meget svært at se om en kat har ondt. Håber på det bedste for det lille pus. smiley .

• #3   22. dec 2013 Først tænker jeg statisk elektricitet og dernæst tænker jeg på om det er smerter. Er det, det samme sted du rører når hun kradser ? for så kan det sagtens være smerter.

• #4   22. dec 2013 Det sker når jeg kæler for hende. F.eks hun kommer hen til mig på bordet eller vi sidder på gulvet. Jeg stryger hende en over ryggen, hun spinder. Hun kommer hen og sætter snuden på min hånd, som om hun vil sige at hun vil kæles mere. Så stryger jeg hende igen hen over ryggen. Det kan vi så gøre mange gange og lige pludselig ser hun rødt og hopper op og sætter begge poter og kløer i min hånd.. Synes jo det er meget mærkeligt, fordi hun netop selv kommer og vil have mere kæl.. men at det så bliver for meget lige pludselig..

Jeg har ikke tænkt over, at hun kan have ondt, for det virker hun ikke umiddelbart til at have. Jeg vil selvfølgelig gerne tage hende til dyrlæge for at få det checket, om ikke andet så for at udelukke det. Hvilke smerter tænker I kan komme til udtryk på sådan en diffus måde?

Kan det være kedsomhed? Hun har diverse aktiveringslegetøj og vi leger da også med mus på pind, men måske hun skal leges mere med, for at få afløb for "jagtinstinktet"..?

• #5   22. dec 2013 Nej jeg tror ikke at det er kedsomhed, men jeg vil anbefale dig at prøve at bruge creme på dine hænder et par dage, for at udelukke evt statisk elektricitet. Men ellers er det en god ide at få tjekket op på om det er smerter.
    Nu ved jeg ikke om hun er neutraliseret, for jeg har et par mokker, der bliver lidt mugne, når de får Perlutex P-pillerne, med ikke når de får Promon. Det kunne også være en mulighed, altså at det er noget hormonelt.

• #7   22. dec 2013 For mig lyder det også, som om Medea enten har smerter, eller som problemer med statisk elektricitet. Hvis jeg var dig, ville jeg få hende tjekket hos dyrlægen og smøre creme på hænderne, inden du kæler med hende for at forebygge den statiske elektricitet. Så håber jeg, den aggressive adfærd ophører igen. smiley

• #8   22. dec 2013 Ingen af mine 3 katte bryder sig om, hvis jeg stryger dem mange gange over ryggen, jeg bruger 3 fingre til, at nusse dem i ansigt og på hovedet.
    Som Lotte siger,, hold øje med halen,,

Da min tidligere kat havde ondt i ryggen, lavede han lige som, rynker/ bølger på pelsen når jeg nåede der til hvor det gjorde ondt, og smerte skal jo udelukkes.

• #9   22. dec 2013 Jeg ved godt hvad det betyder når en kat vifter med halen, jeg er dog ikke total novice i forhold til at have kat smiley Men det er heller ikke det hun gør, hun kommer selv hen og tigger om mere kæl igen og igen, og så sker det her altså temmelig uden advarsel - jeg så det først idet hun slår forbenene op og sætter kløerne i min hånd. Jeg har aldrig oplevet det før hos nogen af mine egne katte, kun hos "vilde" katte som ikke har været i menneskehænder fra små af.

Men jeg vil følge jeres råd og se om creme på hænderne kan hjælpe og ellers få hende checket hos dyrlægen.

• #10   22. dec 2013 Ja jeg er enig med de andre enten statisk elektricitet eller smerter..

Hvad sker der hvis du kæler anderledes end at stryge hånden fra hoved til hale gentagne gange??
    Jeg tænker hvis du kun kører hånden fra hoved til hale en eller to gange og så ellers klør hende bag ørene eller under hagen??

Kommentér på:
Aggression ved kæl

Annonce