1.144 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
rå kyling rå kyling
Jeg købte rå kylling til mine katte her idag, men den store kat spiser det ikke. Har prøvet at skære det i bider og leget med det sammen med hende, men hun gider det stadigvæk ikke. Lidt efter gav jeg hende vådfoder og det vil hun gerne spise. Har også prøvet at give rå kylling til den lille han var helt vild med det :). Men synes det er underligt den store ikke vil have det.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Den lille er begyndt at spise noget råt efter at have været tilbudt det rigtig mange gange, men hun spiser det kun hvis det er skåret i meget små bidder..
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 55
sep 2012
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
***Må de godt få kalkun halse? *** Ja men pas på, de kan være for store for nogle katte. Mine drenge er 5kg og en kalkunhals er for stor for dem. Nogle katte piller bare kødet af og efterlader knoglerne, det er fint og rigtig god tandbørstning. Det kan mine ikke rigtig finde ud af
***Hvad med hakket kød? *** det er ok men husk at hakket kød har mange mange flere overflade bakterier end f.eks en luns kød du selv skære i små bider. En kat der ikke er vandt til råt kan derfor få dårlig mave af for meget hakketkød fordi de ikke er tilvænnet det rå. Bliver de tilvænnet langsomt bør du ikke få nogen problemer.
*** http://www.fool4dogs.dk/ må man godt købe det til katte selvom der står det er til hunde? ***
Hvis du køber det der er kød produkter som f.eks "Fjerkræ, 2kg løsfrossent" fra rigtighundemad så er det helt i orden at serverer fordi det er bare kød, brusk og knogler ikke andet.
Du skal kun passe på knogle indholder i forhold til kød(så du ikke serverer for meget knogler - det kan give forstoppelse) også hold dig fra blandingsprodukter der siger at de er "komplete" der er somregel for meget knuste knogler i og for lidt kød, nogle af dem tilsætter også alt muligt som din kat.
Et eksempel "Barf Carnibest"(eller price choice, naturesmenu frossent varianter)
(link fjernet)
Jeg har hørt fra flere at deres kat fik forstoppelse fordi der var for meget ben i madblandingerne i forhold til kød.
En 5kg kat skal kun have omkring 2 kyllingehalse for at dække deres ugentlige knogle indtag. Ved at serverer blandings produkter gør du det svære for dig selv at regne ud hvor meget knogler din kat indtager. Hvis du serverer blandingsprodukter så er knoglerne knust og derfor får din kat ikke nogen tandrensning.
Mit forslag: Gå efter poser med reelt kød, brusk er også ok men hvis der er indblandet knogler så server ekstra kød ved siden af.
Jeg handler selv hos Rigtighundemad.dk(de ejer også rigtigkattemad.dk) og går altid efter deres poser uden knogler.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Alt det kød jeg har kunne lokke dem til at smage:
Kylling, Kalkun, And, Vagtler, FoderMus, Foderrotter, kænguru, Lam, Krokodille, Emu, Laks, Torsk, okse, svinekød - så kan jeg ikke lige pt huske flere XD
Til knogler og tandrensning bruger jeg: Kyllingehalse, daggamlekyllinger, fodermus/rotter. En vagtel er et helt måltid for mine drenge men de får altid et rent kød måltid dagen efter.
Jeg handler alle steder både supermarkeder og i Barf forretninger. Hvis jeg er i supermarkedet holder jeg dog øje med at der er brugt kemikalier på kødet eller det er tilsat lage. Det skal altid være Fersk kød.
rå kyling