Min kat healer mig :) {{forumTopicSubject}}
Lige en lille historie om hvor meget min kat betyder for mig.
I går (Juleaften) var jeg hjemme ved min mor og holde jul sammen med 2 af mine brødre og min nevø. Det var en super dejlig aften.
Men da jeg har ADHD kan det være rigtig svært og overkomme for meget på en gang. Dette giver gerne udslag i at jeg får et angstanfald. men i går var jeg forbedredt og tog berolignede inden jeg tog hjemmefra (tager 3 min og gå om til min mor)
desværre virkede de ikke rigtig som de skulle så det var en MEGET hård aften for mig. da jeg kom hjem var jeg fuldstændig brugt oven i hovedet og havde en del angst (vejrtrækningsproblemer, rysten og svimmelhed)
Jeg lå der i sengen og forsøgte og berolig mig selv ved og tænke på min vejrtrækning, så jeg kunne sove. Men det hjalp ikke.
Så lige pludselig mærker jeg at Chaos er hoppet i sengen. hun lægger sig helt op af min ryg oven på dynen. Og som et trylleslag begyndte jeg og slappe mere af.
Hun har aldrig lagt sig der før. Så jeg følte lidt at hun kunne mærke at jeg havde brug for det.
For pokker jeg elsker den kat.
Nåh bare lige en lille julehistorie herfra
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 12 Katte: 11 Emner: 16 Svar: 95
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg tror på, at katten kan fornemme hvis der er noget galt, så måske var det derfor at den lige skulle op at se hvordan "Moar" havde det
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Jeg mærkede hende i hvert fald ikke Da hun gik
Hvad skulle man dog gøre uden de skønne kræ
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Ja jeg var i sin tid i praktik på et plejehjem hvor de havde en kat der var tilløber og havde været der i næsten 10 år.
Rundt omkring på plejehjemmet hang der artikler om den som havde været i avisen.
Der forklarede personalet også at den havde gjort utrolig meget for beborene.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Glædelig jul fra tosse mor
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og ja katte har en evne til at mærke hvis dens ejer har det dårligt det tror jeg, i hvert fald nogle katte, min Tøsen og jeg har et helt særligt bånd, hvis jeg har det skidt/ er syg, så ligger hun sig hos mig på skødet, noget hun eller ikke gør i hverdagen, og ligger hun ikke hos mig så kommer hun og tjekker til mig flere gange, det er lidt sødt, min Smilla har slet ikke samme fornemmelse sjov nok
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg er ikke selv i tvivl om at katte har en yderst beroligenede og helbredende virkning der hjælper, når man er forpint .
Jeg har selv gået syg i mange år og der har det bedste smertemiddel altid været når min egen kat kom af sig selv og lå op mod min mave, når jeg havde ondt.
Ofte synes jeg også man kan opleve det i hverdagen, når de er afslappede og i ro. Sådan at om dagen kan man blive nød til at rejse sig lidt fra hyggestunden for ellers så er man pludselig selv faldet i søvn ved siden af katten, hvis man ikke passer på.
Det er godt du har din søde kat og værdsætter dens hjælp.
jan 2012
Så jeg sad faktisk på nettet for at se om jeg kunne finde et andet arbejde, og snublede nærmest over KV hvor de søgte plejehjem til missemødre og killinger, jeg vendte den i husstanden og kort efter skrev jeg til dem..
3-4 uger senere stod jeg med en smuk hvis missemor som var blevet forladt og dermed blevet gravid, samme dag som KV afhentede katten nedkom hun med 4 dejlige killinger, 3 dage efter nedkomst hentede jeg kat og killinger, de blev min redning, for nu havde jeg en grund til at stå op, jeg havde noget at glæde mig til at komme hjem til..
Og jeg glædede mig virkelig til at komme hjem hver dag, det var sådan at jeg nærmest havde hjemve på vej hjem i bilen, for nu skulle jeg hjem og tumle med killingerne, se hvad de havde lært den dag osv..
Jeg elskede det og det hev mig op af det sorte hul jeg var på vej ned i, så Tøsen som var en af killingerne og som jeg beholdt hende og hendes søskende blev mit lys i mørket og måske derfor har hende og jeg et helt særligt bånd, hun valgt også mig og ikke omvendt, for det var slet ikke meningen at vi skulle have kat igen, men da hun var ca 4 uger kiggede hun helt særligt på mig, hun opsøgte mig på en helt anden måde end de andre, hun stjal nærmest bogstaveligt mit hjerte
Her er guldklumperne ca 3 uger gamle
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Dejlig historie ,blev helt rørt
Dyr har en utrolig positiv effekt på os mennesker både små og store.
De viser din historie også Heidi
(Hvor er de små killinger søde )
Derfor bliver man jo også så arrig når nogle ikke behandler disse pragtfulde væsner som dyr er dårligt
jan 2012
Duchess som Tøsens mor blev døbt af mig, hendes ejere var flyttet fra hende og overladt hende fertil og til en skæbne sammen med vild kattene, heldigvis reagerede den nye ejer af huset ved at ringe til KV da han så katten var højgravid og søgte et sted at ligge sine killinger (desværre havde hun udset sig hans hunds hundehus, en hund der bestemt ikke brød sig om katte)
Sådan endte hun hos mig med 4 dejlinger, Duchess har nu et dejligt hjem hos en kammerat til min bror, og jeg ser hende fra tid til anden, hun lever i bedste velgående på sit formentligt 10-11. år, hun får alt hvad hjertet begære, så for hende endte det godt, andre, ja de bliver vilde og lever et kummerligt liv
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg, gamle, evindeligt bekymrede og tiltagende lydoverfølsomme stressvrag, bliver stresset af at have katte
Pt. er jeg fx ved at købe mig fattig i alskens slags ørepropper og akupuktur - og gudvedhvad det næste bliver - i håb om at kunne sove for deres snorken.
Igen i nat endte det med at de måtte i stuen pga snork og trut. Heldigvis tager de det som mandfolk <3, men ingen tvivl om, hvor de helst vil sove. Jeg er så fortvivlet ved tanken om, at det måske (og gudforbydedet!) bliver nødvendigt at holde dem ude af soveværelset hver nat
jan 2012
dec 2012
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Mine 2 daværende katte, Mads og Trold - som var på tålt ophold og ikke mere, prøvede det bedste de kunne for at finde ud af hvad de skulle stille op med mig.
Jeg var blevet hjemme fra arbejde, for jeg havde det så underligt.
På et tidspunkt havde jeg diverse små epileptiske anfald, så jeg smed mig på sofaen, så kunne jeg vel sove den ud...
På et tidspunkt opfatter jeg "alarmsignalet" og så kunne jeg jo ellers ligge der og krampe færdig.
Da jeg kommer til mig selv, sad Trold og Mads tæt op af hinanden og studerede mig nøje, som om at de spekulerede på hvad jeg mon havde "gang i" og om de måske kunne gøre noget..
Det var lidt sødt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og nok om min dårlige karma i en positiv tråd. Sorry.
Når jeg ikke lige skal (forestille at) sove, så kender jeg jo også udmærket til den afslappende, beroligende virkning ved at sidde med en spindende - eller for den sags skyld snorkende - kat.
dec 2012
Jeg bliver altid nervøs når folk taler om silikone, da jeg selv er allergisk og ved at det er en af de ting "man" nemt udvikler allergi over for
Jeg ved at man kan få sådan nogle White noise høretlf de kan måske hjælpe dig?
aug 2012
Elsker når noget ender godt
Bare folk kunne behandle både dyr børn og hinanden ordentlig
Men ved godt det er otopi
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
aug 2012
Min kat healer mig :)