{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

Min kat healer mig :) {{forumTopicSubject}}

Lige en lille historie om hvor meget min kat betyder for mig.

I går (Juleaften) var jeg hjemme ved min mor og holde jul sammen med 2 af mine brødre og min nevø. Det var en super dejlig aften.

Men da jeg har ADHD kan det være rigtig svært og overkomme for meget på en gang. Dette giver gerne udslag i at jeg får et angstanfald. men i går var jeg forbedredt og tog berolignede inden jeg tog hjemmefra (tager 3 min og gå om til min mor)

desværre virkede de ikke rigtig som de skulle så det var en MEGET hård aften for mig. da jeg kom hjem var jeg fuldstændig brugt oven i hovedet og havde en del angst (vejrtrækningsproblemer, rysten og svimmelhed)

Jeg lå der i sengen og forsøgte og berolig mig selv ved og tænke på min vejrtrækning, så jeg kunne sove. Men det hjalp ikke.

Så lige pludselig mærker jeg at Chaos er hoppet i sengen. hun lægger sig helt op af min ryg oven på dynen. Og som et trylleslag begyndte jeg og slappe mere af.

Hun har aldrig lagt sig der før. Så jeg følte lidt at hun kunne mærke at jeg havde brug for det.
For pokker jeg elsker den kat.

Nåh bare lige en lille julehistorie herfra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat healer mig :)
  • #2   25. dec 2013 Ej hvor er det en sød fortælnig smiley

• #4   25. dec 2013 Dejlig historie.
    Jeg tror på, at katten kan fornemme hvis der er noget galt, så måske var det derfor at den lige skulle op at se hvordan "Moar" havde det smiley

• #5   25. dec 2013 ja hun blev også læggende indtil jeg faldt i søvn smiley
    Jeg mærkede hende i hvert fald ikke Da hun gik smiley

Hvad skulle man dog gøre uden de skønne kræ smiley

• #6   25. dec 2013 Felis

Ja jeg var i sin tid i praktik på et plejehjem hvor de havde en kat der var tilløber og havde været der i næsten 10 år.
    Rundt omkring på plejehjemmet hang der artikler om den som havde været i avisen.
    Der forklarede personalet også at den havde gjort utrolig meget for beborene.

• #7   25. dec 2013 Hvor er det godt at du har fundet chaos og at hun er faldet så godt til!
    Glædelig jul fra tosse mor

• #9   25. dec 2013 Ja det er utroligt som en spindende kat kan sænke en puls, jeg har det sådan at hvis jeg har svært ved at falde i søvn fordi tusinde tanker farer rundt i mit hoved, så hjælper det utroligt når Tøsen lægger sig op af mit bryst og spinder, der går ikke længe før jeg kan mærke roen i min krop og jeg begynder at slappe af og glide ind i søvnen..

Og ja katte har en evne til at mærke hvis dens ejer har det dårligt det tror jeg, i hvert fald nogle katte, min Tøsen og jeg har et helt særligt bånd, hvis jeg har det skidt/ er syg, så ligger hun sig hos mig på skødet, noget hun eller ikke gør i hverdagen, og ligger hun ikke hos mig så kommer hun og tjekker til mig flere gange, det er lidt sødt, min Smilla har slet ikke samme fornemmelse sjov nok smiley

• #10   25. dec 2013 Det var en rigtig dejlig historie . smiley
    Jeg er ikke selv i tvivl om at katte har en yderst beroligenede og helbredende virkning der hjælper, når man er forpint .
    Jeg har selv gået syg i mange år og der har det bedste smertemiddel altid været når min egen kat kom af sig selv og lå op mod min mave, når jeg havde ondt.
    Ofte synes jeg også man kan opleve det i hverdagen, når de er afslappede og i ro. Sådan at om dagen kan man blive nød til at rejse sig lidt fra hyggestunden for ellers så er man pludselig selv faldet i søvn ved siden af katten, hvis man ikke passer på.
    Det er godt du har din søde kat og værdsætter dens hjælp.

• #12   25. dec 2013 Forresten så er jeg overbevist om at hvis jeg ikke for snart 7 år siden opdagede muligheden for at blive plejemor for Kattens Værn, så havde jeg udviklet en depression, jeg havde det virkelig skidt, orkede ikke noget, arbejdet hang mig langt ud af halsen og jeg gad virkelig ikke stå op om morgenen og gå på arbejde, jeg fandt ikke glæde ved noget som helst..

Så jeg sad faktisk på nettet for at se om jeg kunne finde et andet arbejde, og snublede nærmest over KV hvor de søgte plejehjem til missemødre og killinger, jeg vendte den i husstanden og kort efter skrev jeg til dem..

3-4 uger senere stod jeg med en smuk hvis missemor som var blevet forladt og dermed blevet gravid, samme dag som KV afhentede katten nedkom hun med 4 dejlige killinger, 3 dage efter nedkomst hentede jeg kat og killinger, de blev min redning, for nu havde jeg en grund til at stå op, jeg havde noget at glæde mig til at komme hjem til..

Og jeg glædede mig virkelig til at komme hjem hver dag, det var sådan at jeg nærmest havde hjemve på vej hjem i bilen, for nu skulle jeg hjem og tumle med killingerne, se hvad de havde lært den dag osv..
    Jeg elskede det og det hev mig op af det sorte hul jeg var på vej ned i, så Tøsen som var en af killingerne og som jeg beholdt hende og hendes søskende blev mit lys i mørket og måske derfor har hende og jeg et helt særligt bånd, hun valgt også mig og ikke omvendt, for det var slet ikke meningen at vi skulle have kat igen, men da hun var ca 4 uger kiggede hun helt særligt på mig, hun opsøgte mig på en helt anden måde end de andre, hun stjal nærmest bogstaveligt mit hjerte smiley

Her er guldklumperne ca 3 uger gamle smiley

profilbillede
  • #13   25. dec 2013 Chaos
    Dejlig historie ,blev helt rørt smiley

Dyr har en utrolig positiv effekt på os mennesker både små og store.

De viser din historie også Heidi smiley
    (Hvor er de små killinger søde )

Derfor bliver man jo også så arrig når nogle ikke behandler disse pragtfulde væsner som dyr er dårligt smiley

• #14   25. dec 2013 Ja Tine man bliver virkelig gal når nogen ikke behandler deres dyr ordentligt..

Duchess som Tøsens mor blev døbt af mig, hendes ejere var flyttet fra hende og overladt hende fertil og til en skæbne sammen med vild kattene, heldigvis reagerede den nye ejer af huset ved at ringe til KV da han så katten var højgravid og søgte et sted at ligge sine killinger (desværre havde hun udset sig hans hunds hundehus, en hund der bestemt ikke brød sig om katte)

Sådan endte hun hos mig med 4 dejlinger, Duchess har nu et dejligt hjem hos en kammerat til min bror, og jeg ser hende fra tid til anden, hun lever i bedste velgående på sit formentligt 10-11. år, hun får alt hvad hjertet begære, så for hende endte det godt, andre, ja de bliver vilde og lever et kummerligt liv smiley smiley

• #15   25. dec 2013 Jeg hører tit at katte har den virkning, og hvor er det dejligt ......(og gid det var mig).

Jeg, gamle, evindeligt bekymrede og tiltagende lydoverfølsomme stressvrag, bliver stresset af at have katte smiley .
    Pt. er jeg fx ved at købe mig fattig i alskens slags ørepropper og akupuktur - og gudvedhvad det næste bliver - i håb om at kunne sove for deres snorken.
    Igen i nat endte det med at de måtte i stuen pga snork og trut. Heldigvis tager de det som mandfolk <3, men ingen tvivl om, hvor de helst vil sove. Jeg er så fortvivlet ved tanken om, at det måske (og gudforbydedet!) bliver nødvendigt at holde dem ude af soveværelset hver nat smiley

• #16   25. dec 2013 Årrhh hvor synd for dig Tinka, ja man kan jo ikke forudse snorkende katte, det gør Tøsen heldigvis ikke, eller det vil sige hun siger små sjove lyde når hun sover, men siger man lige hendes navn sådan på en bestemt måde så stopper hun, tror lidt der er i velbehag hun siger den lyd, så den er ret bevidst, og hun kan derfor holde op smiley

• #17   25. dec 2013 Jeg er jo modsat, tinka. Jeg elsker når de snorker! Jeg tager det som komplet afslapning og velvære og det får mig til at falde helt til ro (og ofte i søvn) min datters snorke/sovelyde har samme effekt smiley

• #18   25. dec 2013 Jeg kommer faktisk også til at tænke på en episode der hændte for flere år siden.
    Mine 2 daværende katte, Mads og Trold - som var på tålt ophold og ikke mere, prøvede det bedste de kunne for at finde ud af hvad de skulle stille op med mig.

Jeg var blevet hjemme fra arbejde, for jeg havde det så underligt.
    På et tidspunkt havde jeg diverse små epileptiske anfald, så jeg smed mig på sofaen, så kunne jeg vel sove den ud...

På et tidspunkt opfatter jeg "alarmsignalet" og så kunne jeg jo ellers ligge der og krampe færdig.
    Da jeg kommer til mig selv, sad Trold og Mads tæt op af hinanden og studerede mig nøje, som om at de spekulerede på hvad jeg mon havde "gang i" og om de måske kunne gøre noget..
    Det var lidt sødt smiley

• #19   25. dec 2013 #17) Præcis Ninna, det fungerer bare ikke sådan her smiley Jeg har jo da ellers delt seng med de katte hver eneste nat i 6 år uden at blive forstyrret af deres snorken. Men nu er den gal. Mit problem må være en kombination af tiltagende kattesnorken og tiltagende lydoverfølsomhed. Da også fandens forbandet uheldigt at blive allergisk overfor ørepropper, just som de bliver aldeles nødvendige >:(. Nå jeg mangler da at afprøve siliconeørepropperne...

Og nok om min dårlige karma i en positiv tråd. Sorry.

Når jeg ikke lige skal (forestille at) sove, så kender jeg jo også udmærket til den afslappende, beroligende virkning ved at sidde med en spindende - eller for den sags skyld snorkende - kat.

• #20   26. dec 2013 Tinka har du prøvet vat? Altså det der var til sarte ører i svømmehal (det er behandlet med et eller andet)
    Jeg bliver altid nervøs når folk taler om silikone, da jeg selv er allergisk og ved at det er en af de ting "man" nemt udvikler allergi over for smiley
    Jeg ved at man kan få sådan nogle White noise høretlf de kan måske hjælpe dig?

• #21   26. dec 2013 Dejligt Heidi de kom til dig smiley
    Elsker når noget ender godt smiley
    Bare folk kunne behandle både dyr børn og hinanden ordentlig smiley
    Men ved godt det er otopi smiley

• #22   26. dec 2013 Ja Heidi, skønt de kom til dig de små pus smiley

• #23   26. dec 2013 Hvor er i søde smiley

• #24   3. jan 2014 Altid smiley <3 smiley

Kommentér på:
Min kat healer mig :)

Annonce