{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Lulu
Lulu
Tilmeldt:
23. nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 138

Igen hjælper Dyrenes Beskyttelse ikke et skadet dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige læst denne på Dyrenes Beskyttelses facebook side. Jeg er målløs over de ikke hjalp - og ligeså målløs over deres svar.

Hvorfor vælger 1812 ikke at hjælpe i denne situation?

En dame observerer 1. juledag ca. kl. 14 en kat ligge mellem togskinnerne på Bispebjerg station i København NV. Hun ser at katten bliver liggende da et tog kører henover den og forventer at den er død, da hun ser den rejse hovedet bagefter igen. Hun kontakter 1812 som hun har læst man kan. De fortæller så at de ikke kan love at de sende nogen ud!!!!

Damen vælger så at ringe til en anden dyreven der bor i København, som et par timer efter aflytter din telefonsvare (det er jo 1. juledag) og chokkeret skynder sig med en transportkasse afsted til skinnerne. Hun står på broen og ser hurtigt katten ligger der. Et tog nærmer sig, stopper op og dytter. Katten flytter sig ikke og chaufføren vælger at køre henover den alligevel. Hun ser at katten har lagt hovedet ned, mens toget passerer, men den sætter sig straks halvt op igen og miaver.

Damen skynder sig ned med hjælp fra et par unge drenge og i løbet af 2-3 minutter får hun katten ind i transportkassen. Den er fuldstændig vågen, tam og miaver, men ude af stand til at flytte sig. Hun kører katten til Københavns dyrehospital hvor dyrlægen fortæller at den er tynd, beskidt og lugter af urin. Den bliver senere aflivet pga. sine alvorlige kvæstelser. Katten var desuden øremærket og dyrlægen ville forsøge at finde frem til ejeren.

Det er ikke til at sige hvor lang tid den kat har ligget der, men en forfærdelig tanke at katten kan have ligget der i flere dage med toge kørt henover flere gange i timen.

Nu spørger jeg så igen, hvorfor vælger Dyrenes Beskyttelse ikke i sådan en situation at hjælp, når katten tydeligt ikke kan bevæge sig som den første dame fortæller jer i telefonen?

"Syge eller tilskadekomne mindre, herreløse dyr betyder hovedsagelig vilde dyr. Men dækker også over syge og tilskadekomne katte med ukendt ejer eller andre, mindre dyr med ukendt ejer. Aftalen dækker ikke hunde, da disse er ejerens ansvar. Det vil sige, at nok bliver hunden hjulpet, men ejeren får regningen."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen hjælper Dyrenes Beskyttelse ikke et skadet dyr
  • #2   28. dec 2013 Det var godt katten fik hjælp, selv om det så ikke var fra DB hjælpen kom. Det er mit indtryk at der ikke findes noget 100% effektivt dyre værn i Danmark. Og så risikerer man ofte at stå alene når man pludselig står i situationen med et akut nødstedt dyr. Flot at hun så ville hjælpe katten. Jeg tror folk ofte fortolker det sådan at man bare kan ringe 1812 til et nødstedt dyr. I virkeligheden er det ofte noget anderledes. Det har jeg også selv erfaret. Om det skyldes manglende ressourcer ved jeg ikke. Men jeg synes nu alligevel vi skal være glade for de frivillige organisationer vi har for uden dem var der jo nærmest ingenting.


  • #4   28. dec 2013 Så vil jeg da også lige fortælle min historie med 1812 smiley jeg kommer gående forbi en sø på vej til arbejde da jeg ser en and med brækket undernæb der hænger og dingler! Jeg ringer 1812, får af vide at de vil komme indenfor en halv time og de spørger om jeg har mulighed for at blive hvilket jeg siger ja til. I 40 min venter jeg og bruger min madpakke til at holde anden tæt ved, men jeg kan desværre ikke forhindre at anden hopper i søen, da ambulancen endeligt kommer og jeg fortæller den er ude i søen siger manden at der ikke er noget han kan gøre! Jeg beder ham give det en chance, han tager et net med og vi går rundt om søen og han opgiver og køre igen!!! Her har jeg ventet i 40 minutter og så skrider han efter 2 min. Jeg kom for sent på arbejde, havde ikke mere mad og værst af alt anden led formentligt sultedød smiley

  • #5   28. dec 2013 DB er ikke frivilligt, de får millioner af kroner fra dyreglade mennesker hvert år! Hvis der ikke er ressourcer skulle de måske ikke lave store kampagner om det hvor der står det er en dyreambulance til nødstedte dyr!

  • #7   28. dec 2013 Her er svaret fra Dyrenes Beskyttelse:

    "Godt at katten fik hjælp. Vi der sidder med facebook kan ikke svare på det konkrete spørgsmål her i juleferien, men hvs katten ligger på skinnerne, kan Dyrenes Beskyttelses frivillige ikke gå derned. Det er for farligt. Det er en sag for DSB. Dyrenes Beskyttelses arbejde er baseret på frivilliges indsats. De holder også juleferie, og det kan være derfor, at Dyrenes Vagtcentral ikke har haft nogen de kunne sende 1. juledag."



  • #8   28. dec 2013 Kors i skuret, hvor er det bare alt for ofte man høre at 1812 ikke kan/ vil hjælpe, måske de skulle bruge mindre resurser på at reklamere og flere resurser på at hjælpe.. smiley

    Hvor godt at katten fik hjælp fra en venlig dyreven, synd at den ikke kunne reddes, håber at ejer fik besked...

    Og Trine sikke da en latterlig mand fra DB, han kunne da i det mindste gøre en indsats smiley


Kommentér på:
Igen hjælper Dyrenes Beskyttelse ikke et skadet dyr

Annonce