Byde bedst muligt velkommen Byde bedst muligt velkommen
Hej alle, godt nytår!
Vi hentede i går vores nye kælekat, en MCO kastrat fra april '12
Vi vil selvfølgelig rigtig gerne byde ham bedst mulig velkommen.
Hans transportkasse står stadig fremme, han har spist både vådt og tørt og besørget i hans bakke.
Han har selvfølgelig kaldt lidt på de katte han gik med hos opdrætteren.
Hvor længe skal man forvente han "kalder"?
Er der andet vi kan gøre for ham, udover at give ham plads og ro?
Hvilken foder vil i anbefale til en MCO, hans pels er lidt "nusset"?
Kan i anbefale et kradsetræ der er et hit hos jer?
Han skal med tiden lære at gå ud selv, hvordan ville i gribe det an?
Jeg ved godt at han ville elske en kammerat at gå med, men pt er vi ikke interessede i at have 2
De bedste hilsner
Pernille .
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.387
Foder kan ingen give en perfekt opskrift på, da katte er meget forskellige, men et godt kvalitetsfoder går man som regel ikke helt i skoven med. Og gerne et der indeholder mest kød.
Hos os er gulv til loft kradsetræer mest populære, især hængekøjerne er der rift om.
En kat der er over et år, ville jeg bygge en løbegård til eller evt. hegne noget af haven ind. Det er farligt for katte at færdes frit, og semi-langhårs misser risikerer at blive stjålet.
Er du sikker på, at han er ren Maine Coon?
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 14
Ja jeg er helt sikker, han er med tavle
Super med hængekøjen, det var der vist også på den jeg havde kig på i de på zooplus.de
nov 2013
Selvom området er fredeligt, skal der også kun en bil, eller et forkert menneske til. Jeg ville ikke turde.
Hvorfor er der ikke mulighed for en løbegård, hvis det er muligt at lukke ham ud til friløb?
nov 2005
Vi har restriktioner for hvad vi må bygge da det er rækkehuse. Derfor
Nej han er heller ikke så stor, men ganske ægte alligevel.
nov 2005
nov 2013
Ellers ville jeg holde ham inde.
nov 2005
Men tak for dit besyv.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
I forhold til foder skal i nok fortsætte med det han får fra opdrætter lidt endnu, bare til han er faldet helt til. Foder er jo en jungle men prøv at skrive foder i forum og du vil finde meget godt læsestof.
Hvis i gerne vil have ham til at gå ude så skal han først være faldet til og så kan i jo prøvet at gå ud sammen med ham. Lad i starten altid døren stå åben så han kan komme ind igen, det er måske bedst at vente til sommer så er det lidt varmere at lade døren stå åben. Måske ville en kattelem være en god ide.
nov 2013
Held og lykke.
Kender en der boede langt ude på landet, hvor stort set kun posten kom. Katten blev kørt ned af posten.
nov 2005
Vi havde regnet med at han minimum de første 4 uger var inde, og derefter skulle luftes i området i sele.
Vi ville rigtig gerne have kattelem men har kun glasdør så det kniber med det. Jeg havde tænkt mig at jeg fremadrettet ville have en kasse med et tæppe eller halm som han kan gå i hvis vi ikke er hjemme og han er ude
nov 2005
jan 2010
nov 2005
Men jeg vil så vidt mulig sørge for at kalde ham hjem hvis jeg kan, hvis vi forlader matriklen i en længere periode
nov 2005
nov 2005
Det kunne jeg ikke finde på. Vi har allieret os med naboen hvis vi skulle få behov for hjælp til pasningen ude i fremtiden
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.289
Jeg bor til leje og der er altid en masse restriktioner - vi må heller ikke hegne haven ind eller lave voliere.
Der er mange der har fritløbere - også langhårskatte og TS er jo bedst til at bedømme om området kan kaldes "sikkert" eller om der bor en genstridig nabo der truer med bål og brand og paragraffer hvis katten kommer forbi.
Mht. kradsebræt, så vær forberedt på at det skal være beregnet til store katte. Der findes altså nogen der vælter hvis katten kommer susende.
en vær også forberedt på, at sofaen, tapetet og dørkarmene kan stå for tur
Jeg har et væld af kradsebræt/miljøer men på trods af det så er min sofa den sjoveste
Endnu engang tillykke, han er da fin
For resten:
Det ville være dejligt for både ham og jer hvis han vil være selekat. Min Elvis er selekat, men man skal have et øje på hver finger når man går tur med ham.
nov 2005
Tusind tak for velkomsten
Vi har faktisk i efteråret opgraderet vores "ups" forsikring så den dækker hvis husdyr laver skader må indbo og hjem
Han brugte det kradsebræt de havde hos opdrætter , det nåede jeg at spotte så krydser fingre for vi finder et han vil bruge
Hvis vi vælger et bredt miljø, så tænker jeg det er mere stabilt til ham?
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Af tørkost er jeg glad for Porta 21 grain free, som jeg køber på zooplus. Højt protein og fedt indhold til rimelige penge
Vådkost bruger jeg lidt af hvert fra zooplus, som f.eks. Cosma, Bozita, Applaws, Porta 21, Animonda etc. - samt LUX fra Aldi, som er et fint supermarkeds foder uden sukker!
Råt kød, som f.eks. rå kyllingelår eller daggamle kyllinger er (de fleste af) mine også glade for, og de får det som en "tandbørste" et par gange om ugen
Mht miljø, så vælg gulv til loft! Katte elsker generelt at komme til vejrs, og man bruger jo alligevel ikke pladsen over et kradsetræ til noget
Vælg et træ med nogle gode lange stammer, så han kan strække sig ud og kradse. Mine er derudover så 50/50 glade for hængekøjer og plader, så jeg har begge ting på mine
I den dyre ende, men virkelig kram ligger IMO Petfun
Alm. træer kan i øvrigt sikres ekstra, ved lige at smide et vinkel beslag på mellem en hylde og væggen
Mht pelspleje, så kan jeg anbefale jer en god stålkam, en kam med rulletænder, og så en schæfer strigle til at tage løs underuld
nov 2005
Jeg kan egentlig ikke se hvilken relevans det har til mit emne?
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
nov 2005
jan 2010
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
I øvrigt kunne et lidt anderledes udseende på en tavle MCO jo faktisk skyldes at der er tale om nogle andre linjer end de meget brugte vi ser her i DK?
nov 2013
Byde bedst muligt velkommen