15. feb 2012 Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Scottish fold og opdræt Scottish fold og opdræt
Jeg kom forleden ud på lidt dybt vand i forhold til Scottish Fold. Jeg var overbevist om at den var forbudt at opdrætte jf. Fife og Tica i Danmark.
Men så får jeg at vide at det kun er Fife eller felis danica (og her bliver jeg i tvivl om disse to ting er det samme), der ikke godkender opdræt af katte med Osteochondrodysplasia, der forårsager tiltagende led-, knogle- og bruskdeformiteter eller om det også gælder Tica.
Og hvilke andre hovedorganisationer har godkendt denne kat til opdræt og findes den/de i Danmark. Og findes der nogle godkendte opdrættere af scottish fold i Danmark?
Nogle der kan gøre mig klogere :)?
Har forsøgt at læse mig frem til det på TICA's side, men synes det engelsk er en anelse for professionelt til jeg 100% forstår det
(Dette er ikke en tråd, der skal omhandle folks meninger om racen, men det ovenstående)
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Og ja, FIFe er den eneste stambogsførende organisation der aktivt har taget afstand fra avl på Scottish fold, og skrevet det ind i deres regler
Både TICA og CFA er mere at betragte som genetiske registrer af hvad jeg har forstået. Og udover disse to kan der jo så være flere independent klubber, der godkender racen, som ekisterer i andre lande, men som man jo godt kan være medlem af i Danmark alligevel
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Scottish fold og opdræt