Pasning af Olga i 5 mdr Pasning af Olga i 5 mdr
Hejsa,
Ved ikke lige om det er det rigtige sted jeg opretter denne annonce/emne.
Jeg er i den situation at jeg skal 5 mdr til afghanistan. Dette fra d 26.marts.
Jeg mangler pasning til min lille Olga. En lille hvid/plettet steriliseret og inde hunkat. Hun er kælen og nem. Min familie er ikke rigtig en option som kattepasser og ønsker jo ikke at overlade hende til hvemsomhelst.
Er der nogen der har gode ideer til pasning eller kender en perfekt plejemor/familie?
Vi bor i Herning.
Mange hilsner Katrine
aug 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 16
aug 2009
Men du har ret. Jeg anskaffede mig en kat i 2009, og har selv valgt mit arbejde. Så jo måske skulle jeg have tænkt nærmere over det. Men havde en aftale om pasning. Denne er så faldet til jorden. Derfor jeg søger råd.
aug 2009
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Hun mangler pasning/plejefamilie i 5 måneder - hvorfor tænke i aflivning af en kat, der intet fejler?
Ja, der er nok ikke nogen, der vil kigge forbi hver dag i 5 måneder, men måske hun kan bo hos nogen eller i en pension.
Katrine, held og lykke med det. Krydser fingre for at du finder en god løsning på Olgas pasning.
aug 2009
Tak Sarah
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg kender et par stykker der bruger den og de er superglade for den
De har i øvrigt haft en kat "boende" i - tror det var 4 måneder da vedkommende lige var inde at "ruske tremmer"
ADVARSEL:
Dette er ikke en udhængning, men jeg har meget dårlige erfaringer med www.kattemoster.dk
Flotte faciliteter - ja, men hun vil ikke passe dem efter ejerens foreskrifter og mine var helt ude af flippen da jeg hentede dem efter 3 uger.
Det var forbudt at besøge dem ( det kommer jo så ikke på tale i dit tilfælde ), men man kan jo undre sig over hvorfor....
Jeg har også hørt meget godt om Højvang
aug 2010
Det lyder måske hårdt, men jeg tror altså Olga ville være bedre tjent med at få fred så, at en person kommer en gang dagligt i 5 mdr synes jeg ikke er super optimalt... det ver ihvertfald ikke noget jeg ville ønske for min kat. Selvom en kom og kiggede til den cirka 1 time hver dag ja så sidder den stadigvæk alene i 23 timer hver eneste i 5 måneder...
Momo hvad tænker du dog på????
aug 2010
http://smak.dk/bakkely/
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Og aflive den er måske liiiiii i overkanten!
Jeg ville nok hellere lade en anden familie få min kat, hvis der ikke var andre muligheder!
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
og jeg tror nu nok kun katten vil være minimalt stresset lige i starten, så vil den falde til..
Men klart bedste mulighed ville da være en person du kan stole på som vil tage katten ind i de 5 mdr.
Håber det lykkedes for dig, jeg ville kunne foreslå min nevø som studere i Århus, men da det er over sommeren så vil han sandsynligvis tilbringe det meste at sommerferien hjemme hos sine forældre på Sjælland og de har selv 2 hankatte, så det ville være synd at udsætte hende for den stress..
aug 2009
Familien eller min mor er ikke en option da hun er væk en stor del af sommeren. Og havde en veninde der skulle passe hende. Men hun er selv varslet en tur til Afghanistan så det tør jeg ikke satse på.
En fremlejning, bor til leje, må man det? Men ved ikke om jeg er tryg ved det .
Men skal nok finde det bedst mulige sted til hende. Koste hvad det vil. Hun er jo min lille (P)Olga.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
aug 2009
maj 2007
aug 2009
Andre slags Dyr i bur har hun aldrig mødt.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
# 19) Katrine - Du må GERNE fremleje din lejlighed ud i de 5 måneder
http://www.juraeksperten.dk/klare_regler_om_fremleje_af_lejligheder.html
Hvis du vælger fremleje som løsning (IMO den mest ideelle løsning), så se lejeren rigtig godt an forinden!, så du helt sikkert ved, at det er en person, der kan og vil passe katten, og ikke kun er interesseret i tag over hovedet.
Du har heldigvis et par måneder til den plan, så det skulle absolut være muligt.
Kan da også være, at du er heldig at finde en person der kan have Olga boende i 5 mdr. men de fleste katteglade mennesker har jo kat i forvejen, så det er næppe sandsynligt.
(Forresten så ville jeg for 7 år siden ikke selv have kat igen, men netop blot være langtidskattepasser, men øh :-S dét gik ikke så godt: De første pensionærer bor her (heldigvis) endnu, og her bliver de boende til deres dages ende :-)).
maj 2007
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg synes det lyder som en fin løsning med en kattepension
aug 2009
Beltane: 1000 tak for dit smukke tilbud. Skriver til dig privat og så kan vi tage den derfra.
Alle forslag pånær aflivning modtages stadig gerne
maj 2007
feb 2007
Hvorfor mener du at jeg er ubehagelig overfor Momo?? Jeg undrer mig bare over, hvorfor hun foreslår aflivning, det synes jeg ærlig talt er malplacerret
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Jeg synes din kommentar var malplaceret og upassende og så fik du af samme skuffe - men var heller ikke min mening at du skulle tage det så nær, så vil også sige undskyld og så håber jeg vi kan lægge det bag os
feb 2007
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Håber det løser sig for dig..
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Held og lykke med at finde et sted
og pas på dig selv dernede
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Desuden har momo og camilla lagt det bag sig, burde du så ikke også ?
aug 2009
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Var det min kat ville den komme på en god pension eller til et godt kattemeneske, og med en skriftlig aftale
aug 2009
Tak for deling af erfaringerne. Jeg har fået pasningstilbud af en tre stykker. Så det kigger jeg på. Men skal som tidligere skrevet også ud at kigge på Højvang. Heidi lød rigtig sød, så forestiller mig det også er en rigtig god løsning.
E fremlejning er jeg vist heller ikke meget for. Holder nok for meget af mit hjem
aug 2010
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
jun 2011
Følger: 1 Svar: 6
Har muligvis en mulighed for din Olga pige.
Du kan kontakte mig på 98232771/20232771
mvh jette
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 6 Svar: 3
Skriv til mig pernille@boholdt.dk
dec 2013
Følger: 1 Svar: 1
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
jun 2007
Følger: 40 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 8 Svar: 34
jun 2007
Følger: 40 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 8 Svar: 34
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
Men dejligt at læse du har fået 3 tilbud, og efterfølgende flere i tråden
Held og lykke med det hele.
jan 2014
Følger: 1 Svar: 10
Vi kan godt passe olga hvis hun:
Kan acceptere main coon kattene luffe,yasmin,Gerda og Mogens samt beaglen meiley og japanese chin bandit samt os mennesker
Bor i Hjørring men er tit i Herning så har du transportkasse klarer jeg transport
Foderet er Royal canin og kogt ørede med cremefraise
Pris ide vil være 500kr mdr
Har haft kæledyr siden 1970
aug 2009
Har lige været fraværende pga kursus.
Tusind tak for alle jeres tilbud. Jeg er utrolig rørt, det betyder uendelig meget når står i min situation.
Jeg talte i tirsdags med min dyrlæge og vet.sygeplejersken. De anbefalede begge at hun IKKE kommer i kombineret katte og hunde pension, da dette kan stresse. Desuden anbefalede de heller ikke at hun kommer i et hjem hvor der er børn eller andre dyr. Dette er hun heller ikke vant til 24/7.
Og de brugte lang tid på at sætte sig ind i hvad jeg ønskede, og hvordan min kat er. Derfor er jeg nok også kommet frem til at hun skal i pension eller under lignende forhold.
Derfor vil jeg igen sige 1000 tak til alle jer Desmerdyret, Helene, Sarah H, Laura Kirstine, Jette, Marie C og Beltane (skulle jeg ha glemt nogle er jeres tilbud også meget værdsat). Men det må indtil videre blive et nej tak, medmindre I ingen dyr har og stadig føler det passer ind i jeres forår/sommer
Mange hilsner fra Katrine
maj 2007
dec 2006
Jeg er helt enig med dyrlægen og sygeplejersken!
Og selv hvis det skulle gå godt med en midlertidig sammenføring af dyrene i privat hjem, kunne det jo også nemt blive problematisk for din kat igen at blive enekat efter de 5 måneder.
Som nævnt synes jeg, at 5 måneder i pension er urimeligt længe, men hvis det er det der er bedste mulighed, så er det jo det sådan det må være.
Jeg har ikke personlig erfaring med pensioner, men jeg ved at man skal se sig rigtig godt for og se stedet godt an! Ja, det gælder jo absolut ikke mindre ved privat pasning, i fald det skulle lykkes at finde et privat hjem uden andre dyr.
apr 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 118
Jeg syn's det er fantastisk, at så mange (med eller uden kat) har tilbudt at tage Olga i pleje.
Jeg kan slet ikke forstå, at det skulle være mere optimalt, at anbringe hende i et kattepensionat, frem for at integrere hende i et privat hjem med andre katte.
I et kattepensionat, har hun sgu da (undskyld sproget) også adgang til andre katte. Bare på en mere frustrerende måde, end hvis hun bliver stille og roligt præsenteret for en privat familie med én eller flere katte.
I en kattepension, vil der være lugte, lyde, sanseindtryk, som hun kun har et minimum chance for at forholde sig til, da hun vil være konstant isoleret i 5 mdr. = konstant angst!
I en almindelig familie med katte, kan hun gradvist vænne sig til både mennesker og artsfæller.
Det er ikke sikkert, at hun de første dage eller uger, er parat til at gå snude til snude med hjemmets katte, men menneskene vil have langt mere tid til at forberede hende og bruge tid på hende, end på et pensionat.
Jeg har lige haft en stor fuldvoksen hankat boende hos mig i en måned.
Hans "forældre" skulle en tur til USA. "Forældrene" tilbød mig, at betale halv pris af, hvad de skulle give i en kattepension, og jeg sagde ja. Egentlig lidt som et "eksperiment", men det er gået over al forventning.
De første 2 dage, boede Mr. Hankat på badeværelset.
Min "Teen" og han, fik selvfølgelig hver sin kattebakke (et MUST)... Jeg byttede madskåle og drikkeskåle hver dag, så de fik færten af hinanden på en positiv måde, og flyttede også lidt om på tæpper med personlig duft.
På tredje dagen, åbnede jeg døren på klem til badeværelset. Min "Teen" krummede ryg og brummede... (det er jo hendes hus), men var tydeligvis alligevel interesseret i at møde Mr. Hankat, og Mr. Hankat holdt lav profil. (Katte er jo ikke dumme)
Der har INTET angreb været i sigte... overhovedet. Dag 4 gik de snude til snude, og har gjort det lige siden.
I morgen skal Mr. Hankat hentes af sin mor og far. Han har været her en måned... han kunne også have været her i 5 mdr. De vil selvfølgelig savne hinanden, men hvis savnet bliver for stort, er det jo ikke værre, end at jeg skaffer en kat nr.2.
Og det samme vil Mr.Hankat's "forældre".
Alt andet lige bedre, end at han skulle have siddet i et bur på et katteinternat i en måned
jan 2012
apr 2011
Jeg har ført mange katte sammen i min "ældre alder" af 47 år, og det er altid lykkedes.
Så kan du jo kalde det held... Jeg er egentlig ret ligeglad, hvad det kaldes... jeg ved bare, at det kan lykkes og at jeg syns det er langt at foretrække frem for kattepension.
aug 2010
Dér hvor jeg tror at "privatpasning" kan blive et problem er, hvis kattene kommer til at fungere godt sammen og så skal den ene fjernes efter 5 måneder og så er den igen nødt til at være alene.
Jeg tror at TS har helt styr på tingene og indimellem kan man jo blive nødt til at tye til det næstbedste - kattepension.
jan 2012
Og vi må gå ud fra at TS kender sin kat bedst og gør hvad hun mener er bedst for hendes kat, katte er forskellige og reagere forskelligt, og kun ejer er tæt nok til at vurdere hvad der er bedst for katten..
apr 2011
Selvfølgelig kender TS sin kat bedst, og har også rådført sig med dyrlæger.
Jeg kan bare ikke begribe, at kattepension, skulle være bedre end privat pasning.
Hvis katten kommer til at fungere med en artsfælle, vil det selvfølgelig være et tab, når de skal skilles... Men det er ikke et større tab, end dengang den skiltes fra sin mor og sine søskende.
Hvis katten efter et stykke tid, stadig lider af sorg, også selvom ejer tilbyder kærlig aktivering og omsorg, kan ejer altid skaffe sig en ekstra kat.
Under alle omstændigheder, vil det være mere optimalt, end at have siddet ensom i et bur i 5 mdr.
Men det er jo bare min mening...
aug 2010
Det er der desværre ikke alle der har mulighed for.
Nu er den jo heller ikke lukket inde i døgndrift i en ordentlig kattepension
dec 2006
Jeg er også enig i at, forudsat at det vil gå godt med sammenføringen med fremmede dyr, og forudsat katten(e) ikke senere vil lide under savnet af sine nye kattevenner, (det er så bare umuligt at vide på forhånd) vil privat pasning i hjem med andre dyr, være at foretrække frem for pension.
Men hvad nu, hvis dyrene ikke trives sammen... så er 5 måneder dælme også lang tid!
Men i fald der i privat pasningshjem er plads nok til at holde isolere dyrene fra hinanden, vil jeg da egentlig give dig ret, Charlotte. For 5 måneder i pension ... det ER altså meget, meget lang tid .......
jan 2012
Hvor imod den lille jeg har hun ville syntes det var fryd og gammen at komme ud til andre, hun er sådan en happy go lycky kat der bare elsker opmærksomhed
dec 2006
aug 2010
Så jeg turde ikke sende dem i privat pasning og hvad med kattepasseren? Man skal jo kunne føle sig tryg når man skal være udsendt i 5 måneder.
5 måneder er meget lang tid i en pension, men selvom mine måske havde kastet sig i armene på kattepasseren, så ville jeg føle mig mere tryg ved at de var i en god pension.
dec 2006
Hvis jeg skulle forestille mig det utænkelige, at jeg forlod mine katte for 5 måneder :-O, så tror jeg, at jeg ville satse på at finde et godt privat pasningshjem (DOG hvor der var plads nok til opdeling af hjemmet... Katteballade <i>kan</i> jo ske, og det ville være helt uholdbart i så lang tid).
aug 2009
Jeg er væk fra 26/3 til 14/8. Godt og vel 5 mdr. Jeg har talt med pension, private der har erfaring med langtidspasning, lyttet til gode råd herinde, talt med dyrlæger osv osv. Jeg synes faktisk jeg prøver at finde ud af den aller aller bedste løsning for MIN Olga.
Og jeg har besluttet hun IKKE skal føres sammen med andre dyr eller børn. Det er hun simpelthen ikke vant til. Og jeg er bange for at stresse hende mere end nødvendigt. Hun er en sensitiv kat, og meget mor syg. Men ikke helt vildt med andre mennesker i længere tid.
OG hvad nu hvis det efter 1 mdr ikke går hos kattepasseren ? Så vil jeg have en smule svært ved at komme hjem fra Afghanistan for at omplacere hende. Og det ansvar vil jeg ikke pålægge andre at skulle gøre.
Overvej nu alt inden I dømmer (ja det er det svære med skrive om sine følelser, det kan let blive misforstået i den anden ende) og kommenterer jeg er vant til at arbejde med risikovurderinger og med A, B sågar C løsninger. Jeg prøver vitterligt bare at tage højde for ALT.
Jeg er udmærket godt klar over at valget om at blive udsendt er mit eget, men det hører også med til det job jeg har valgt. Dermed koster det i den anden ende som fx overfor familien, kæledyr og venner. Men det må man tage med.
jan 2012
Den forskel jeg kan se og som jeg måske syntes er vigtig, er netop det du selv nævner, hvis katten ikke trives eller bliver syg, så har man en klar aftale med en pension og sætter ikke en privat i forlegenhed, for du kan jo ikke bare lige komme retur og redde trådene ud..
Held og lykke Katrine og jeg vil da rigtig gerne høre en opdatering..
P.S vælger du pension så har du jo god tid til at vælge den og du har mulighed for måske at sætte katten i pension en weekend og få en fornemmelse for hvordan det går og hvordan hun trives med det, ofte er det os mennesker der er mere nervøse end kattene..
aug 2010
Jeg tager virkelig hatten af for dig!
Nogle ville bare sige: "Den skal aflives" og så var det dét.
Men du gør et stort arbejde for at finde den bedste løsning for din smukke kat og du gør det i god tid!
Du har valgt et job der ikke er uden risici og for du kan tage tryg afsted og udføre din mission, så skal du selvfølgelig ikke samtidigt gå og tænke på katten.
Jeg er sikker på at du finder den bedste løsning, når en kattepension kan passe en kat for en der er inde at spjælde i 4 mdr. tror jeg det var, så kan de selvf. også passe én i 5 mdr.
Pas nu godt på dig selv og dine kammerater derovre
aug 2010
Ja, og når du er hjemme igen, så har hun glemt alt om pensionen
aug 2009
Jeg tager som tidligere skrevet ned og ser på Højvang på onsdag samt et sted på Fyn. Heidi på Højvang virkede super rar og sympatisk at tale med, samt havde før haft katte boede i lang tid. Den anden er et privat tilbud på Fyn, hos en der selv opdrætter. Hun virker også rigtig rar. SÅ nu må vi se.
Men ja måske jeg skulle prøve det med et par overnatninger Heidi, det var da en super god ide. Det vil jeg overveje grundigt også
maj 2012
apr 2011
At jeg giver udtryk for min mening, er ikke for at træde i det, kun fordi det kommer som en stor overraskelse for mig, at så mange mener at en kattepension er en bedre løsning end privat pasning.
Nej, Lone, jeg har aldrig haft en kat i pension, og det kan sagtens være at jeg har en gammeldags og helt forkert opfattelse af, hvordan pensioner er indrettet nu til dags.
Jeg håber naturligvis bare det bedste for både dig Katrine og din lille pige, men jeg vil stadig gerne have lov til at undres, og jeg følger med her, for jeg syns faktisk emnet er virkelig interessant.
aug 2009
Man er nødt til at overveje alle risici og med det i mente er næstbedste løsning pludselig den bedste.
Jeg kan ikke bare placere hende privat for hvad nu hvis? Så er jeg seriøst langt væk og har nok ikke tid og mulighed for at reagere.
Jeg tror og håber på næstbedste løsning er den bedste. Andet kan jeg næsten ikke gøre. Og jeg ønsker kun det bedste for min kat. Har trods alt haft hende i snart 5 år og hun er min lille (P)olga. Jeg er typen der græd den dag hun skulle steriliseres. Var hunderæd , for det var jo mit valg og ikke hendes.
dec 2006
De små bokse/bure der er i mange pensioner (som jeg kun har set på billeder) dur i hvert fald ikke til ophold i månedsvis.
aug 2009
Ved ikke om der er min. krav men mon ikke der er en instans der tager ud og kontrollerer.
aug 2010
Nu tror jeg ikke at det sker på Højvang eller Bakkely Kattepensioner, men hvis indehaveren har et "flot" kattepasserbevis, så er det altså bare et udueligt stykke papir fra Olivers!
Det havde "Kattemoster" Ufff!
dec 2006
aug 2009
dec 2006
maj 2012
dec 2006
Hvis du ikke har haft indekat før, så vær dog forberedt på, at det altså kræver en hel del (indretning af hjemmet, viduessikring osv).
Og hvis man har tendens til at knytte sig til dyr, så er der risiko for, at man kan blive så inderligt forelsket i pasningsmisserne, at det slet ikke er til holde ud at skulle af med dem igen.
dec 2006
Netop fordi jeg for 7-8 år siden selv havde i sinde at tage katte i langtidspasning, bemærker jeg hver gang, der er nogen, der søger det.
Som jeg har forstået det, har Olgas mor kun udelukket privat pasning pga. dyr og børn, så kan jo være, du alligevel hører fra hende....
Pasning af Olga i 5 mdr