{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Kattegrus {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og købe kattemad til mine drenge, og skulle købe kattegrus. Normalt går jeg udenom det med klumper fordi jeg synes det er besværligt og renser derfor istedet kattebakken helt to gange om dagen. Så faldt jeg over multifit diamonds, og jeg er virkelig imponeret. Ifølge pakningen indkapsler det lugten, holder "gruset" tørt og trods man skal fjerne afføringen dagligt, så kan der gå op til en måned før man skal skifte det hele. Foruden det er der ingen farve i så Kairo (som er helt hvid) render ikke rundt med rødlige poter.

Jeg må nok sige at jeg er noget imponeret over det, forudsat det altså virker så godt som pakningen antyder. Jeg skal selvfølgelig også lige prøve mig frem da det menes det kan holde "op til en måned", hvilket nok er beregnet efter en enkelt kat.

Er der nogle andre herinde der har forsøgt sig med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus
  • #1   7. jan 2014 På cats best öko plus pakken står der også at det kan holde 4-6 uger kun med top op engang imellem smiley

  • #2   7. jan 2014 Jep jeg ville ikke undvære klumpende grus smiley jeg bruger noget som heder Van Cat nu her, da jeg kan få det hos dyrlægen i gå afstand og til en ok pris.

  • #3   7. jan 2014 jeg bruger det til min kat, og jeg syntes det er super godt, da det ikke lugter, og holder i lang tid dog ikke en hel måned, vi skifter ca. hver anden uge.
    Man skal dog huske at fjerne "prutterne" hurtigt, da det ikke klumper, og der så kommer til at lugte (:


  • #4   7. jan 2014 Jeg kan ikke helt følge din tankegang at det skulle være mindre besværligt at fjerne klumper end at skifte alt gruset 2 gange om dagen..
    Det er da også en voldsom dyr løsning at vælge at skifte gruset 2 gange om dagen, men ok dig om det..

    Jeg har ikke prøvet det jeg bruger klumpende grus og ville slet ikke undvære det..


  • #5   8. jan 2014 Jeg kender mange der er glad for det der klumper, og måske har jeg haft valgt den forkerte kvalitet, men jeg synes bare det hang fast alle steder, og der sad stadig våde rester i kattebakken efter det var fjernet. Jeg havde dengang main coon og klumperne sad fast i hans poter og generede ham. Jeg er ked af hvis jeg lod det fremstå som om det klumpende var en skidt løsning, for det var kun at jeg talte for mig selv.. Den tidligere løsning var som du sagde ret dyr, men det vigtigeste for mig var at jeg undgik lugten og kunne skabe renlige omgivelser. Når det er sagt er jeg nu rigtig glad for det nye grus ?? og du har ret i det med prutterne Rikke.. Vi må være over bakkerne indtil de finder noget som også fjerner den del.. Hihi

  • #6   8. jan 2014 Det var da dejligt du fik bedre erfaringer med klumpende grus smiley ja der er stor forskel på klumpende grus og noget kan være som du beskriver smiley

  • #7   8. jan 2014 Ja der er stor forskel på kvaliteten af klumpende grus, men der er også stor forskel på kvalitet kontra mængden af grus der er i bakken, jeg skal blankt indrømme at jeg bruger det billige fra Rema som klumper, og hvis der ikke er nok grus i bakken, så klæber det også til bunden ved store tiståre, lugten syntes jeg dog det tager fint..

    Men godt du er tilfreds med det nye smiley


  • #8   9. jan 2014 Altså jeg bruger KUN klumpende, og jeg bruger gerne penge på det. Jeg har to indekatte, og to bakker. Så hvis jeg skulle tømme den helt to gange dagligt, ville det blive latterligt dyrt. Har i flere år brugt Super Clump - det er også bare gråt og farver ikke poterne, men er lige skiftet til extreme classic (mener jeg det hedder). Det minder meget om hinanden, det nye støver dog ikke så meget når jeg hælder det op smiley

    Men jeg tømmer bakken helt, fyrer grus i, og fylder jeg bare ovenpå, for fjerner jo fra bakken hver dag. Og så en gang om måneden ca, så tømmer jeg dem helt og renser dem smiley Meget besparende, og utrolig nemt i en travl hverdag smiley


  • #9   9. jan 2014 Det er faktisk samme effekt det her har, bare bortset fra at man slipper for at fjerne tisset.. Jeg har regnet lidt på det og trods en let højere start betaling, så er det noget af det mest økonomiske.. Og så ser det lidt diva ud at mine katte har "diamanter" i kattebakken.. Griner..

    profilbillede
  • #10   9. jan 2014 Haha :b min erfaring er også at selvom startbeløbet er højere, er pengene hurtigt tjent ind igen smiley

Kommentér på:
Kattegrus

Annonce