{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Michella M
Michella M
Tilmeldt:
11. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

HJÆÆÆLP Min kat hyler om natten {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har en halv siameser halv almindelig hus kat på 1,5 år nu. Han er ikke blevet kastreret endnu. Hver gang kæresten og jeg, lægger os til, at sove skal min kat op og ligge på min mave hvor, at han SKAL kæles til, at han falder i søvn, dette tager ca. et kvarter så går han ud i køkkenet og spiser, hvorledes han ellers går rundt i lejligheden (Jeg har en toværelses lejlighed) og hyler, og det er ikke små piv der er tale om, det er virkelig kattehylen. Jeg har prøvet at lege med katten inden, at jeg går i seng. Jeg har prøvet når han hyler, at lege med ham. Jeg har prøvet at tage ham op i mine arme og ligge mig ind i seng med ham, hvor han så nogen gange falder til ro igen. Men så klokken 3 om natten begynder kattejammeren ellers igen!!! Og når det så er stoppet efter en halv times tid, så gør han det igen, og igen. Til tider hyler han 20 minutter før, min kæreste og jeg skal op og på arbejde og henholdsvis skole.. Jeg får absolut ingen søvn om natten, og dette går ud over min skole. Det skal lige siges, at katten har ren kattebakke, mad og vand. Før han hylte så meget som han nu gør hver nat, der strintede han hele tiden på min lædersofa, dette er han stoppet med nu. Jeg ville sagtens kunne ignorere katten i nogle dage, når han hyler problemet er bare, at sidst jeg prøvede, at ignorere ham pissede han på gulvet inde i mit soveværelse i protest!! Og over alt dette skal det lige siges, at min kat er ekstremt dominerende. Han angriber nogle gange mine gæster, og mig selv. Han har faktisk en gang bidt mig i halsen i mens, at jeg sov. Så som I nok godt kan forstå er min kæreste og jeg, rigtig træt af ingen søvn af få. Min kæreste er så træt af det, at han faktisk gerne vil have katten aflivet smiley Jeg ved ikke om det kan være, at adfærds problem, eller hvad.. Jeg har bare virkelig brug for hjææælppp.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP Min kat hyler om natten
  • #1   11. jan 2014 du har faktisk svaret selv. få ham kastreret.

  • #2   11. jan 2014 og velkommen til. så lige du var ny smiley

  • #3   11. jan 2014 Få ham kastreret og lær at lev med i har en kælen snaksagelig kat, sådan er siamesere

  • #6   11. jan 2014 Og han tisser ikke i protest, men for at afmærke territorie


  • Michella M
    Michella M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   11. jan 2014 Jeg har overvejet at kastrere ham, men der er mange af mine bekendte der mener, at det ikke vil hjælpe. Lucifer bed ikke som killing, det er først noget der er sket, efter at min veninde passede ham i 2 uger. Jeg leger med ham hverdag smiley

  • #9   11. jan 2014 Tjaa han strinter fordi han afmærker territorium, og han hyler fordi han kalder på damer, han er kønsmoden så se at få ham kastreret så vil han sikkert falde til ro..

    Men derud over så har du valgt en kat der er halv siameser, en siameser er en meget snakkende kat, så hvis i reagere på at han snakker om natten, så lære han at det hjælper med at han får opmærksomhed..
    Men den hylen du beskriver det er fordi han er fertil..

    Hvorfor har du ikke fået ham kastreret i tide??? De havde jeg jo fået gjort inden han begyndte at strinte..

    Og med hensyn til hans aggressive adfærd, så må jeg nok spørge hvor gammel var han da han kom fra sin mor??? Hvilken opvækst har han haft??


  • #10   11. jan 2014 Ring til dyrlægen på mandag og få en tid til at få ham kastreret så hurtigt som muligt. Det skulle du have gjort allerede da han var killing så var du aldrig kommet til det problem som du har nu. Han strinter og hyler på damer fordi han er fertil, det er jo helt normalt for en sund og rask hankat. Problemet kan så være at du har ventet så længe. Nogen katte holder ikke op med at strinte når først de har gjort det et stykke tid selvom de bliver kastreret men du skylder din kat at give ham en chance.
    Håber du lytter til alle de gode råd du får og velkommen til smiley


  • #11   11. jan 2014 Der er ingen tvivl om at det vil hjælpe på hyleri og strint at få ham kastreret.
    Dernæst skriver du at han er halvt siameser. Siameseren er bla kendt for at snakke meget og meget højt. Så i skal ikke regne med at gøre ham helt tavs.
    Bideriet kan have mange årsager. Blandt andet også at han er fertil og hormonelt forstyret.
    Hvis og når han bider, så sig meget bestemt nej og ignorer ham som "straf".
    Men jeg er meget sikker på at jeres problemer bliver løst ved at få ham kastreret.


  • #12   11. jan 2014 Få ham kastreret hurtigst muligt, måske er i heldige at han så holder op med at markerer territorie men det er der ikke sikkerhed for nu. Havde i kastreret ham før han blev kønsmoden havde han ikke lært at strinte.

    Hvis hans nattejamren forsætter efter kastration vil jeg mene i skal prøve at skifte hans mad til noget med ekstra meget kød - helst give ham råt kød.

    Den hvide laban på mit billed ved navn Aidan har i 5 år plaget mig med nattejamren(kastreret før han blev kønsmoden) og jeg måtte aldrig lukke min soveværelsesdør. Da han kan åbne døre så gjorde han bare det og ligeså snart døren var åben holdt han op med at jamre. Men så kom hans bror ind og skulle ligge i sengen også sover man altså ikke 100% når en kat ligge på ens fødder eller mave. Vi skiftede til råfodring også holdt Aidan op med mange af sine "nu vil jeg have opmærksomhed-tricks" af nysgerrighed begyndte jeg at lukke soveværelsesdøren og han sagde ikke et pip. Har haft dejlig fredelig nattesøvn siden da.


  • #14   11. jan 2014 # 8) **Jeg har overvejet at kastrere ham, men der er mange af mine bekendte der mener, at det ikke vil hjælpe.**

    Det er da ellers almindelig kendt at fertile hankatte hyler efter damer, så hvad er deres begrundelse for at mene det?! smiley


    #1) **Min kæreste er så træt af det, at han faktisk gerne vil have katten aflivet**

    smiley Hvor er det da usmageligt at det overhovedet kommer på tale, når katten ikke er blevet kastreret - katten opfører sig jo blot som fertile katte gør.



  • #15   11. jan 2014 Dine bekendte er forkert på den.. Få ham kastreret, du mister jo ikke noget ved det smiley

  • Michella M
    Michella M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #16   11. jan 2014 Mange tak for alle jeres svar smiley
    Jeg vil se om der er mulighed fot, at jeg allerede kan få ham kastreret mandag!! smiley


  • #17   11. jan 2014 Husk der går noget tid før alle hormonerne er ude af kroppen, men godt du får gjort noget nu smiley

  • #18   11. jan 2014 Godt valg smiley

    Men ja husk nu at der kan gå p til en måned før alle hormoner er forduftet fra kroppen, så giv ham en chance for at blive hormonfri inden i siger at det ikke har virket smiley


  • #19   12. jan 2014 Og går der 2 måneder, så er det heller ikke unormalt, han har jo både tjek på afmærkning og kalden med tungen heeeelt nede i halsen Miaourw... smiley

    Velkommen til og du må da endelig oprette din lille "terrorist" smiley


  • #20   12. jan 2014 Enig med de andre få ham kastreret det vil formentligt løse det! Godt det ikke er din kæreste der bestemmer det da noget så uansvarligt at ville aflive en kat fordi man ikke selv har sat sig ind i det mest grundlæggende om katte! Pøj pøj med det smiley

Kommentér på:
HJÆÆÆLP Min kat hyler om natten

Annonce