742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

S T
S T
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 25

teritorie afmærkning teritorie afmærkning

Hej Alle

Jeg fik i går en ny kat hjem, som er blevet omplaceret. Jeg har en kat i forvejen og de to skal jo lære hinanden at kende.

Den nye kat opførte sig underligt her til eftermiddag, han har ligget meget under spisebordet i går da han kom herhjem, og i dag kunne jeg se han snusede til gulvet ved spisebordet og kørte poterne over det sted han havde snuset til, lidt ligesom når de er på kattebakke og skal dække det til.

Jeg undrede mig og lagde mig ned på alle fire for, jeg tænkte det var noget teritorie afmærkning. Og ganske rigtigt, der lugtede af tis. Jeg havde lidt frygtet det ville ske, da jeg jo har en kat i forvejen og de skal mærke teritorie af. Men hvad skal jeg gøre? er der noget jeg kan gøre? mit gulv skal jo ikke lugte af kattetis. Er der et specielt middel man kan bruge for at fjerne lugten, for alm Ajax fjerner det vel ikke?

Det skal lige siges de begge to er hankatte og kastereret.

Håber i kan hjælpe mig... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  teritorie afmærkning
  • #1   12. jan 2014 Rodalon fjerner lugten smiley

• #2   12. jan 2014 Ajax får dem kun til at tisse endnu mere på stedet. Jeg ville bruge noget klar eddike til at fjerne lugten med.

• #3   12. jan 2014 Men fjerner det lugten så meget af det ikke sidder fast og kattene vender tilbage? Og kan man også bruge det på møbler og dyner og sådan hvis uheldet skulle være ude??

• #4   12. jan 2014 Rodalon til et tæppe er meget usmart, da Rodalon er giftigt for katte, og det man bruger Rodalon på, skal kunne skylles grundigt bagefter.

• #5   12. jan 2014 okay smiley Så jeg skal altid rende rundt med en rodalon, for de stopper vel ikke med at mærke teritorie af, eller kan jeg være heldig at det kun er her i starten??

• #6   12. jan 2014 De fleste dyrehandler fører et produkt der hedder Urine Off, der fjerner lugten - også fra kattenes næser.
    Man kan også få noget i Matas, husker ikke helt hvad det hedde, R10 eller noget.

• #7   12. jan 2014 Prøv med klar eddike først, det koster ca en femmer for en liter. Dernæst er R10 det absolut bedste der findes. Køb det på nettet, for der er det langt billigere end hos fx Matas.

Det er ikke nødvendigvis duftmarkering, det kan også være fordi han ikke er tryg nok endnu i sit nye hjem og dermed ikke har turde bruge bakkerne. Jeg håber at du har mere end en kattebakke, for er det utryghed, så vil det ske igen og igen.

Jeg går ud fra at begge katte er neutraliserede ?

• #8   12. jan 2014 Ja ekstra bakker og gerne der hvor han har tisset ( ikke for altid bare i begyndelsen) og vask grundigt, tager eddike det ikke så er der R 10.

Jeg regner selvfølgelig med, at begge katte er kastrater?

• #9   13. jan 2014 Helt enig med Marianne og Jette..

R10 er absolut rigtig godt, det fjerner både bakterier og lugt..

Og det er vigtigt at du har mere end 1 kattebakke og måske en kattebakke der hvor han føler sig tryg under spisebordet, og så er det vigtigt at du har nogenlunde samme grus og kattebakke betingelser som det han er vant til, med det mener jeg at hvis han er vant til en åben kattebakke så er det vigtigt at give ham den mulighed nu også..

• #10   13. jan 2014 Der er to kattebakker, en lukket og en åben kattebakke. Han bruger nu den lukket mest, men han er vidst vant til en åben kattebakke.

Jeg har købt rodalon, som nu står i en spand. Så ligeså snart han begynder at køre poterne over gulvet for at fordele lugten vasker jeg med rodalonen. Det er ikke kun under spisebordet han har afmærket, det er også andre steder på gulvet i stuen.

De er begge kastereret

Han virker nu til at være faldet godt til her, han er nysgerrig og kælen, og han har ikke miavet eller virket ked af det. Så tror det er fordi den anden kat er her, at han prøver at sætte sit præg på hans nye hjem, fordi den anden kats lugt er over det hele i lejligheden

• #11   13. jan 2014 Det er fint med Rodalon, men husk nu at skylle rigtig grundigt med rent vand bagefter for Rodalon er meget giftigt for katte, så derfor er det super vigtigt at der ikke er den mindste rest af det tilbage på gulvet..

• #12   13. jan 2014 Og den fyldte spand kan forhåbentligt ikke udsættes for katte smiley

• #13   27. jan 2014 Efter jeg vaskede gulvet i eddike og han fik en åben kattebakke har der ikke været nogle problemer.. Det eneste problem jeg har nu er at han, kradser på alle døre som er lukket, selv hoveddøren kradser han på. Ikke med kløerne men bare med poten. Er der nogen der ved hvorfor han gør det? Og om det er noget som skal stoppes eller måske går over?? Håber i kan hjælpe

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   27. jan 2014 Det kradseri går over, selvom det er trist for hjemmet. Jeg har 4 kradse brætter, og min han kat bruger alt andet, dvs tapet , bordben smiley Det er kun en periode.

• #15   27. jan 2014 han bruger fint kradse træet.. Og når han får et nej når han kradser på døre, vender han sig om og miaver surt og går så bare videre til den næste dør. indtil han også får et nej der, og når der ikke er flere lukket døre at kradse på så lægger han sig et sted og stopper..

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   27. jan 2014 Sikke en alpha han du har fået smiley Det burde gå over, lige pludselig er det ikke sjovt mere. Nogle gange gør de det også for at provokere, eller vise dig han er utilfreds eller at han styrer hele huset smiley De kan være stride.

• #17   27. jan 2014 Jeg tror, det er meget normalt, at katte kradser på lukkede døre. De gør det, fordi de vil have dørene åbnet ;-).

Hvorfor er så mange døre i jeres hus lukkede?

• #18   28. jan 2014 Ja enig med Tinka, katten fortæller at han er utilfreds med lukkede døre, og samtidig så tror jeg er er fordi når han kradser så ved han at han får opmærksomhed..

Leger i nok med ham??? Keder han sig??

Hvis han får den opmærksomhed han ønsker så tror jeg det stopper, ellers prøv at ignorer kradseriet..

• #19   28. jan 2014 Der er lukket til vores værelser når vi ikke er hjemme. Vi bor 2 i lejligheden med et værelse hver. Og hoveddøren skal jo være lukket.
    Men han er først begyndt på det den sidste uge. Men skal jeg bare blive ved med at sige nej til ham?

• #20   28. jan 2014 Gør som om du hverken ser eller høre, når han skraber på døre, så stopper det, men det kræver også, at han aldrig oplever det ender med en åben dør.
    Selv hvis du egentlig skulle gennem døren må du vente til han har vendt sig væk fra den smiley

• #21   28. jan 2014 # 19) Jeg ville ikke sige nej, men bare åbne de døre (undtagen hoveddøren).
    Hvorfor må han ikke komme ind på dit værelse, når du ikke er hjemme?
    Og hvad har han af plads så?

Kommentér på:
teritorie afmærkning

Annonce