{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd ift tisning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Jeg har fået et problem med min dejlige hunkat, Bianca, på ca. 3 år.
Hun er begyndt at tisse på min steddatters sækkepude. smiley
Og jeg aner simpelthen ikke hvorfor og hvordan jeg skal stoppe det!
Vi har lige renset puden med rodalon og fjernet al tislugt. Også der hvor sækkepuden som regel ligger, men her til aften fik jeg afklaret, at det er sækkepuden som tiltrækker hende.
Hun var i løbetid for ca.2-3 uger til en måneds tid siden, og jeg tænkte at det nok var derfor, for det ligner hende ikke at tisse andre steder end kattebakken. Hun er nu på p-piller.
Desværre forsøgte hun her til aften at tisse på puden igen..

Kunne virkelig godt bruge nogle råd. for bliver så led og ked over det, for det påvirker også min kæreste, da han bliver hidsig og frustreret. smiley

Mange tak for evt. svar. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret adfærd ift tisning
  • #1   13. jan 2014 Sterillisering ..

• #2   13. jan 2014 Jamen jeg syntes du skal starte med at få katten undersøgt for en urinvejslidelse, så som blærebetændelse, men når katten er fertil kan en livmoderbetændelse også være en mulighed og når så det er blevet undersøgt så syntes jeg du skal få fixet din pige, for hun trives klart ikke som fertil såfremt der ikke er en urinvejslidelse der er årsagen..

• #4   13. jan 2014 Jeg vil også meget gerne have hende steriliseret, da jeg også tror det kan hjælpe, men min kæreste mener ikke at det er værd at betale 4000,- for en sterilisation af en kat.. Så kan det bedre betale sig at købe en ny, siger han..
    Får dog bare af vide af mange, at hvis jeg giver hende p-piller, så det ligesom hvis hun er steriliseret?

• #5   13. jan 2014 Ja dyrlægen er ikke et dumt bud, og heller ikke steriliseringen. P-piller er bestemt ikke en god løsning i det lange løb...

En anden ting er at rodalon ikke fjerner lugten for katten, hun kan stadig lugte sit tis i puden. Den skal vaskes i R10, så fjernes lugten også for hendes næse smiley

Og det koster heller ikke 4000,- at få en kat steriliseret, det kan du godt få gjort til omkring 1500,-

• #8   13. jan 2014 P piller kan give cyster på livmoderen, og det ender i sidste ende med at blive noget dyrere end bare at få steriliseringen overstået med det samme smiley

• #10   13. jan 2014 4000???? Hvor i alverden har i den pris fra, har da aldrig hørt om nogen der skulle betale 4000 kr for en sterilisering....

Jeg har selv betalt 1225 kr og det er incl. vaccinering og øretatto og reg. i katteregister..

P-piller udover at give nogle følgesygdomme som i længden kan blive rigtig rigtig dyre, så virker p-piller altså ikke ligesom en sterilisering, p-piller forhindre løbetid, men en hunkat der kommer i nærheden af en meget lystig hankat kan godt blive gravid hvis han vælger at parre hende selvom hun ikke er i løbetid, for hunkatten får først ægløsning i parringsøjeblikket og det forhindre p-piller ikke..

Derud over så kan p-piller have den bivirkning at hunkatten kan ændre sig markant, nogle hunkatte bliver rene mokker og ret så aggressive af at være på p-piller, og så er der jo den øgede risiko for kræft m.m.

• #11   13. jan 2014 De 4000,- fik jeg fra et tilbud om sterilisering af 3 katte. smiley Mig der havde glemt det.
    Jeg elsker min kat utrolig meget! Hvis der gik ild i lejligheden, så ville jeg tage hende som det første. Så meget elsker jeg hende. smiley
    Men kigger på forskellige dyrelæger ang. sterilisation og har fundet en, hvor det koster 1000kr. smiley føler det er det rigtige at få hende steriliseret og så må vi se, om tisseriet stopper.
    I forhold til min kæreste, så vil han ikke ofre de penge, men han har intet at sige i denne sag, for hvis det hjælper på tisseriet, så er det jo bonus.

• #13   13. jan 2014 Fertile hunkatte strinter på samme måde som hankatten - altså stående. Sidder de og tisser er de enten urenlige (kan være pga stress) eller har en infektion

• #14   13. jan 2014 Er helt enig med de andre at hun skal neutraliseres.. og tjekkes for blærebetændelse smiley

Og så kan du starte med at smide sækkestolen ud... desværre. Men du kan ikke vaske tislugten ud af de flamingokugler der er indeni... så hun vil blive ved med at vende tilbage, da den nu lugter af hendes wc.

• #16   14. jan 2014 Er det små strint af tis eller tisser hun decideret?

• #19   14. jan 2014 Jeg har kun én kat nu. smiley
    Jamen hun sætter sig på sækkepuden og tisser. Hun strinter ikke, men hun har bare aldrig skiftet "kattebakke" bare sådan. s:
    Jeg har fundet Kolding dyreklinik, hvor det koster 1200kr, og hvis jeg finder nogen der er billigere i Kolding omegn, så sætter han prisen ned så han er billigere. smiley
    Ellers er der så nogen her der kender nogen som er gode men ikke meget dyrere?

Min kæreste har bare aldrig været kattelesker som mig, hvilket jeg også forstår og accepterer. smiley Vi blev meget uvenner over det og han har undskyldt for det han sagde. Jeg vælger så at sælge nogle af mine ting for at kunne få råd, for hun er jo trods alt min kat. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #20   14. jan 2014 Hvis det er på Fynsvej 66 6000 Kolding, så vil jeg kraftig fraråde dig at tage denne dyrlæge. for han har et meget meget dårligt omdømme. smiley

• #22   14. jan 2014 Har hørt meget godt om Vejle Dyrehospital og de tager alt i alt 1125 kr smiley http://www.vejledyrehospital.dk/PRISER.aspx

• #23   14. jan 2014 Smid den sække stol/pude ud, den får du ikke sådan ren igen, og så kan den være skyld i urenlighed efter neutralisering smiley
    Jeg ved ikke hvordan det er med katte, men har af flere fået, at vide at sækkestole ofte bliver udsat for hunde tis smiley igen og igen uanset om hunden ellers er renlig?
    Måske også fordi den er umulig, at gøre ordentlig ren.

• #24   14. jan 2014 Vi betalte 1300 kr for at få vores steriliseret. Det vil være en rigtig god ide at få gjort, Men ja vil råde dig til at få hende undersøgt, så sygdom er udelukket

• #25   22. jan 2014 Vil bare meddele at min missepige under opvågning af sterilisation idag døde.
    Vi var ved Vejle dyrehospital. Operationen var gået godt, men hun fik hjertestop ved opvågning.

• #26   22. jan 2014 Åhh nej da hvor tragisk smiley smiley smiley

• #27   22. jan 2014 Det er godt nok uheldigt Christina, øv en grim oplevelse!!
    Jeg føler med dig.

RIP lille missepige smiley

Kommentér på:
Ændret adfærd ift tisning

Annonce