28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Onplacering af kat efter dødsfald.. Onplacering af kat efter dødsfald..
Som nogen måske så, så oprettede jeg i går en tråd omkring hendes død den 5 januar..
Problemet vi nu er løbet ind i er omplacering. Ham mor boede med i 16 - 17 år arbejder på Nordsøen, så han er væk 2 uger af gangen og kan ikke beholde katten..
Katten er en rigtig sød kastrat - Mener den er 6 år.. På nær i de perioder hvor mor har været indlagt, har den gået hjemme sammen med hende hver eneste dag, da hun kun meget sjældent har forladt hjemmet for at handle, da hun endnu selv kunne gå..
Katten flyttede i tirsdags ned til mors underbo - en rigtig sød dame, der nok skal forkæle den og være rigtig sød ved den.
Hende der har taget katten til sig tror, at katten kan mærke/lugte, at den ikke er langt for sit gamle hjem.. Kan der være noget om det?
Katten plejer at være glad for at få besøg, men de første år var den meget sky og kom ikke en gang tæt på min mor eller min stedfar...
Hverken min lillesøster, lillebror eller jeg kan tage katten til os, da vi alle har kat i forvejen, så vi blev nød til at afsætte den til en, der for katten er fremmed...
Tror I savnet til min mor, vil forhindre at katten falder til i sit nye hjem??? Den nye ejer siger, den står og mijauver ved døren. Mon ikke det bare tager tid? Hvis det ikke lykkes, så har min stedfar snakket om at få den på internat. Det er en dejlig kat, og ingen af os har aflivning i vore tanker..
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men prøv at giv det en måned eller to mere. Katten skal trods alt falde til.
Falder den ikke til, tror jeg desværre aflivning er en af de få muligheder. Nogle katte er simplethen for bundet til deres ejer
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg synes ikke det er en god ide at den skal endnu et andet sted hen, hvis det alligevel ikke går. Så er det mere humant at give den fred.
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Katten har ikke spist men været fremme et par gange for at snakke med sin nye ejer..
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Derfor har jeg også indgået en klar aftale med mine børn, at kan jeg ikke tage mig af Birk, ja så skal han have fred med det samme, de 2 unge ja det kommer an på hvor gamle de er på det tidspunkt og de bliver kun flyttet til familien ellers er det et farvel.
Selvfølge har jeg et håb og en forventning om, at leve længere end mine katte, ellers var de her ikke.
jan 2014
Følger: 1 Svar: 2
feb 2010
jan 2014
Følger: 1 Svar: 2
feb 2010
Men jeg synes det ville være synd, hvis den skal skifte familie igen og så ser jeg desværre kun een udvej.
Onplacering af kat efter dødsfald..