1.009 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Onplacering af kat efter dødsfald.. Onplacering af kat efter dødsfald..

Som nogen måske så, så oprettede jeg i går en tråd omkring hendes død den 5 januar..

Problemet vi nu er løbet ind i er omplacering. Ham mor boede med i 16 - 17 år arbejder på Nordsøen, så han er væk 2 uger af gangen og kan ikke beholde katten..

Katten er en rigtig sød kastrat - Mener den er 6 år.. På nær i de perioder hvor mor har været indlagt, har den gået hjemme sammen med hende hver eneste dag, da hun kun meget sjældent har forladt hjemmet for at handle, da hun endnu selv kunne gå..

Katten flyttede i tirsdags ned til mors underbo - en rigtig sød dame, der nok skal forkæle den og være rigtig sød ved den.

Hende der har taget katten til sig tror, at katten kan mærke/lugte, at den ikke er langt for sit gamle hjem.. Kan der være noget om det?

Katten plejer at være glad for at få besøg, men de første år var den meget sky og kom ikke en gang tæt på min mor eller min stedfar...

Hverken min lillesøster, lillebror eller jeg kan tage katten til os, da vi alle har kat i forvejen, så vi blev nød til at afsætte den til en, der for katten er fremmed...

Tror I savnet til min mor, vil forhindre at katten falder til i sit nye hjem??? Den nye ejer siger, den står og mijauver ved døren. Mon ikke det bare tager tid? Hvis det ikke lykkes, så har min stedfar snakket om at få den på internat. Det er en dejlig kat, og ingen af os har aflivning i vore tanker..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Onplacering af kat efter dødsfald..
  • #1   16. jan 2014 Tror ikke den kan lugte sit gamle hjem, men der er ingen tvivl om at den savner sin ejer. Nogen katte kan ikke omplaceres desværre.
    Men prøv at giv det en måned eller to mere. Katten skal trods alt falde til.

Falder den ikke til, tror jeg desværre aflivning er en af de få muligheder. Nogle katte er simplethen for bundet til deres ejer

• #2   16. jan 2014 Nej, det tror jeg ikke. Det kan tage meget lang tid for en så gammel kat at finde sig helt til rette et nyt sted. Den var jeg jo lidt "spøjs" i starten af dens liv hos din mor og blev derefter meget knyttet til hende. Jeg er næsten sikker på at med tålmodighed og kærlighed, skal den nok falde til.

Jeg synes ikke det er en god ide at den skal endnu et andet sted hen, hvis det alligevel ikke går. Så er det mere humant at give den fred. smiley

• #3   16. jan 2014 Da jeg flyttede fra min ene kat, der bed den pelsen af, inden jeg efter et par måneder fik den tilbage.. Blev nød til at flytte fra den p.g.a. skilsmisse.. Dyrlægen mente, den bed pelsen af p.g.a. savn til mig..

Katten har ikke spist men været fremme et par gange for at snakke med sin nye ejer..

• #4   16. jan 2014 Synes bare ikke, den skal aflives... Den er så sød.. Når jeg plejede at komme hjem til mor, så lagde den sig på maven og krøb hen over gulvet som en lille sæl..

• #6   16. jan 2014 Det er svært, at give slip, det forstår jeg godt.
    Derfor har jeg også indgået en klar aftale med mine børn, at kan jeg ikke tage mig af Birk, ja så skal han have fred med det samme, de 2 unge ja det kommer an på hvor gamle de er på det tidspunkt og de bliver kun flyttet til familien ellers er det et farvel.
    Selvfølge har jeg et håb og en forventning om, at leve længere end mine katte, ellers var de her ikke.

• lielotte R
    lielotte R Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #7   16. jan 2014 Det mig der har katten , men jeg ved allerede nu jeg skal flytte to gange inden for de næste to år , da vi skal ha huset revet ned og genhuses , og hvis den har aå svært ved at flytte nu og vi så skal flytte igen to gange mere , ja så er jeg ikke sikker på om det godt den bor her hos mig , den har nu kun været her i to dage , så en ny famillie hurtigt kunne måske være løsningen

• #8   16. jan 2014 Det vigtigste er at den bliver tryg ved dig, så kan den sagtens klare at flytte med. Hvis du oplever den mindste nervøsitet hos katten, så er der flere ting du kan gøre til at afhjælpe dette. Ligefra Feliway til stikkontakt, til fodring med CALM fra RC eller Colostrum (pulver) i dåsemaden.

• lielotte R
    lielotte R Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #9   16. jan 2014 Ja men det jo kun tiden der så kan vise det smiley

• #10   16. jan 2014 Ja, katte kan tage lang tid, når noget ændres og som regel lidt længere når det er voksne katte. Men bare du gør den tryg ved dig og glad for dig, så tror jeg ikke du skal frygte noget.
    Men jeg synes det ville være synd, hvis den skal skifte familie igen og så ser jeg desværre kun een udvej.

Kommentér på:
Onplacering af kat efter dødsfald..

Annonce